Dubbel abonnement wordt niet terugbetaald

  • 4 December 2023
  • 31 reacties
  • 469 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Nee hoor, als je de gewone aanvraag flow volgt krijg je alleen te horen dat je niets op je kaart moet plaatsen.  Er staat niets over dat je wat er al op je kaart staat moet cancellen. Gaat niet alleen om abo kosten he? Met je studenten ov kun je bijvoorbeeld geen weekend reizen, komt niet door de poortjes zonder eerst bij te storten maar wordt alsnog ook op je flex gerekend. Is toch gewoon dubbel innen of niet? 

Ik weet niet meer wat ik moet doen want de NS heeft aan de telefoon weinig te vertellen en verschuilt achter een andere afdeling die niet akkoord gaat maar ook niet aan de telefoon kan komen. 

Als je zelf weigert vooraf de uitleg op de site van DUO te lezen moet je niet anderen achteraf de schuld geven.

@squidmire dit is idd belachelijk.  Hier een zelfde geval maar daar wordt ook elke reis gerekend en niet alleen de abokosten. Bij aanvragen is de info niet duidelijk en hebben ze het over iets plaatsen oo je ov studenten product.  Niet over als er al iets op zou staan en al helemaal niet dat dit tot dubbele kosten leidt.  Belachelijk dat NS dat niet terug betaalt terwijl ze gewoon 2x zelfde traject rekenen! Bizar. Heb je al op social geklaagd en ook een officiële klacht ingediend. 

Er wordt op de site van DUO onder Studenten-OV heel duidelijk verteld dat het studentenreisproduct niet kunt combineren met een Flex abonnement op dezelfde kaart. Helaas schijnen veel studenten anno 2024 zelfs niet eens meer te kunnen lezen 

Volledig terecht dat er dan ook niet wordt terugbetaald als studenten zo laks zijn. Op een gegeven moment houdt het op.

@squidmire dit is idd belachelijk.  Hier een zelfde geval maar daar wordt ook elke reis gerekend en niet alleen de abokosten. Bij aanvragen is de info niet duidelijk en hebben ze het over iets plaatsen oo je ov studenten product.  Niet over als er al iets op zou staan en al helemaal niet dat dit tot dubbele kosten leidt.  Belachelijk dat NS dat niet terug betaalt terwijl ze gewoon 2x zelfde traject rekenen! Bizar. Heb je al op social geklaagd en ook een officiële klacht ingediend. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is aan de abonnementhouder om zelf een abonnement stop te zetten of op te zeggen. NS zegt alleen abonnementen op bij schulden die aan een incassobureau zijn overgedragen. ik zou het niet prettig vinden als NS zomaar mijn goedkoopste abonnement op zou zeggen, omdat ik nog een ander abonnement zou hebben, al was maar een abonnement bij een andere vervoerder of organisatie. Het studentenreisproduct is niet van NS maar van DUO.

Het is ook aan jou om jouw facturen te controleren. Als je dat gedaan had, had je al eerder gezien dat dit dal voordeel abonnement nog actief was. Zeg per direct het dal voordeel abonnement op. Haal deze ook van jou kaart af, want flex en SRP werken niet altijd goed samen. Daar waarschuwen zowel DUO als NS voor. Extra kosten door deze combinatie worden niet vergoed. Net als met terugwerkende kracht geen abonnementskosten van een niet of te laat opgezegd (en mogelijk niet gebruikt) abonnement terugbetaald worden.

Het is jammer, maar jij bent zelf in gebreke gebleven door niet op te zeggen. Lees voortaan de voorwaarden als je iets afsluit. Dat is handig, want er staat vrijwel altijd in hoe je iets opzegt.

Badge +3

Hoewel u korting krijgt op uw reizen met NS, is het studentenreisproduct geen product van NS, maar van DUO. NS weet dus niet dat u dit abonnement hebt en kan daarom niet automatisch uw NS Flex-abonnement beëindigen. U moet het daarom echt zelf beëindigen.

Het is begrijpelijk dat u de kosten terug wilt die u feitelijk voor niets hebt gemaakt, maar NS heeft ook wel een punt dat u uw facturen hoort te controleren. Daarbij staat onder meer hier aangegeven dat u het studentenreisproduct niet op één OV-chipkaart moet combineren met andere producten en dat u de eventuele extra kosten dan niet vergoed kunt krijgen.

Hoe dan ook, als u niet tevreden bent over hoe NS dit afhandelt, dan zou u een klacht kunnen indienen. Als ook die niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u zich wenden tot een van de instanties die op de gelinkte webpagina genoemd worden.

Reageer