beantwoord

Enkele vragen m.b.t. bestellen DalVrij-abonnement

  • 19 July 2023
  • 4 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 3
  • Reisadviseur*
  • 23 reacties

Hoi iedereen,

 

Mijn jongste gaat in augustus een maand forenzen in de daluren en is dus van plan om Dal Vrij te bestellen omdat dit het voordeligste is. Wel zijn er een aantal dingen die een beetje onduidelijk zijn, en via de informatiepagina's en klantenservice ben ik er niet veel wijzer van geworden.

 

  1. Zij gaat vanaf 1 augustus forenzen. Kan zij van tevoren Dal Vrij bestellen en dat op 1 augustus in laten gaan? Wanneer begint de ingangsdatum te lopen?
  2. Moet er nog een product worden opgehaald bij de kaartautomaat?
  3. Ik geloof dat zij na 1 maand (1 september laatste dag) niet meer hoeft te forenzen. Wanneer moet zij Dal Vrij pauzeren of opzeggen?
  4. Stel dat zij ervoor kiest om Dal Vrij te pauzeren. Hoe lang kan Dal Vrij worden gepauzeerd? Is dat alleen voor enkele maanden of voor onbepaalde tijd?

Dank jullie wel voor de hulp 😊

icon

Beste antwoord door mrfreeze 19 July 2023, 18:02

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi YHW,

  1. Als ze al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, gaat het abonnement direct in. Als ze die nog niet heeft, moet je het minimaal een week en maximaal twee weken van tevoren bestellen.
  2. Als ze al een Flex-abonnement (of Flex Basis) heeft, niet. Als ze dat nog niet heeft, wel.
  3. Na haar laatste reis. De beëindiging gaat per direct in. Het abonnement moet al wel minimaal een maand lopen.
  4. Pauzeren betekent wijzigen naar Flex Basis. Je kunt dan op elk moment weer upgraden naar een ander abonnement, daar hoeft dan niet minimaal een maand tussen te zitten.

Graag gedaan 😊

Reputatie 3

Dank je wel @mrfreeze ! Dan denk ik dat we weer verder kunnen 😊

 

Fijn om eindelijk de antwoorden op m'n vragen te hebben. Heb al een paar keer geprobeerd om via de chat dit te vragen maar da’s echt een nachtmerrie 😓 Nogmaals bedankt!

Reputatie 7
Badge +3
  1. Als ze al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, gaat het abonnement direct in. Als ze die nog niet heeft, moet je het minimaal een week en maximaal twee weken van tevoren bestellen.

Als ze nog een nieuwe kaart moet meebestellen met het abonnement zou ik voor de zekerheid de maximum termijn van twee weken van tevoren aan houden, niet minimaal een week. Het komt toch regelmatig voor dat kaarten meebesteld met een abonnement niet binnen een week geleverd. Nu breekt ook weer de tijd aan dat nieuwe studenten hun Studentenreisproduct krijgen en als ze nog geen OV-chipkaart hebben deze nog aanvragen waardoor er achterstand kan ontstaan bij TLS, het bedrijf wat deze kaarten produceert. Zo ongeveer ieder jaar ontstaat een dergelijke achterstand zo rond augustus/september. Misschien is er nu nog geen achterstand, maar better safe than sorry. 

Reputatie 3
  1. Als ze al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, gaat het abonnement direct in. Als ze die nog niet heeft, moet je het minimaal een week en maximaal twee weken van tevoren bestellen.

Als ze nog een nieuwe kaart moet meebestellen met het abonnement zou ik voor de zekerheid de maximum termijn van twee weken van tevoren aan houden, niet minimaal een week. Het komt toch regelmatig voor dat kaarten meebesteld met een abonnement niet binnen een week geleverd. Nu breekt ook weer de tijd aan dat nieuwe studenten hun Studentenreisproduct krijgen en als ze nog geen OV-chipkaart hebben deze nog aanvragen waardoor er achterstand kan ontstaan bij TLS, het bedrijf wat deze kaarten produceert. Zo ongeveer ieder jaar ontstaat een dergelijke achterstand zo rond augustus/september. Misschien is er nu nog geen achterstand, maar better safe than sorry. 

Oh dat zit wel goed, ze heeft al een persoonlijke chipkaart 😊 Toch bedankt voor de tip 🙏

Reageer