beantwoord

Flex traject vrij - Hoe checken of ik uitgecheckt heb

  • 1 May 2024
  • 8 reacties
  • 106 Bekeken

Ik was net op het station en wou uitchecken komt er iemand aanrennen die net voor mij incheckt. Hoe kan ik nakijken of ik uitgecheckt ben. De app loopt altijd een paar dagen achter.Bij de ticket machine? Krijg ik bericht? 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 1 May 2024, 17:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je kan een account aanmaken op https://www.ov-chipkaart.nl/ dan zou je gelijk al je in- en uitchecks kunnen zien.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook opnieuw je pas bij het paaltje of poortje houden. Dan zie je vanzelf of je wordt in- of uitgecheckt. In het eerste geval kun je vervolgens weer uitchecken.

Je kunt ook opnieuw je pas bij het paaltje of poortje houden. Dan zie je vanzelf of je wordt in- of uitgecheckt. In het eerste geval kun je vervolgens weer uitchecken.

Dat vroeg ik mij af. Bedankt doe ik de volgende keer. 

Je kan een account aanmaken op https://www.ov-chipkaart.nl/ dan zou je gelijk al je in- en uitchecks kunnen zien.

Die heb ik. Net gecheckt. Ik rij op rekening. Staat bij dat je het dan niet kan zien. Tot mijn verbazing staat het er wel maar was niet uptodate. Gebeld daar konden ze het wel zien. 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je op rekening reist zie je bij OV-chipkaart niet de kosten van de reis, dat is altijd €0, maar je ziet wel de in en uitchecktijdtransacties. 

Badge +3

Bij een kaartautomaat op het station kan je het zien (rechtsboven), en in de NS app staat het ook (al zal dat misschien niet up-to-date zijn als je met een andere vervoerder reist).

Reputatie 7
Badge

Bij een kaartautomaat op het station kan je het zien (rechtsboven), en in de NS app staat het ook (al zal dat misschien niet up-to-date zijn als je bij een andere vervoerder ingecheckt bent.

Dat loopt bij mij helaas ook als ik gewoon met NS reis ook wel eens ruim achter, zoals eigenlijk alle transactiegegevens waar NS tussen zitten.

Reputatie 7
Badge +2

Bij een kaartautomaat op het station kan je het zien (rechtsboven), en in de NS app staat het ook (al zal dat misschien niet up-to-date zijn als je bij een andere vervoerder ingecheckt bent.

Dat loopt bij mij helaas ook als ik gewoon met NS reis ook wel eens ruim achter, zoals eigenlijk alle transactiegegevens waar NS tussen zitten.

Zelfs op saldo loopt dat achter, dus met Flex al helemaal.

In de app staat bij mij nu nog steeds dat ik al sinds zondag ben ingecheckt op Krommenie-Assendelft terwijl de reishistorie wel actueel is.

Reageer