geen samenreiskorting kunnen activeren | NS Community
beantwoord

geen samenreiskorting kunnen activeren

  • 27 September 2021
  • 6 reacties
  • 2081 Bekeken

Goedemorgen.

Gisteren gingen we naar amsterdam vanuit heerhugowaard. Echter kon ik de samenreiskorting niet activeren via de app. Bij de paal lukte het ook niet omdat ik reizen op rekening heb.

We zaten in de trein vanuit den helder richting nijmegen en stapte uit in amsterdam. We zaten in de trein van 14.31u. Dit was in heerhugowaard waar we instapte. 3057. Was het nummer van de treinrit.

Is er een mogelijkheid om alsnog in aanmerking te komen voor de samenreiskorting.

 

Mvg Mark Blom

 

 

icon

Beste antwoord door Thom 27 September 2021, 10:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Normaal gesproken gebeurt dat niet. Er is ook geen beginnen aan om dit te honoreren.  U kunt eventueel contact opnemen met Klantenservice. Succes is echter bepaald niet gegarandeerd, Het activeren van samenreiskorting werkt het beste via de site, dit voor een volgende keer. Het moet er van te voren opgezet worden. De mogelijkheid van teruggave is er in de praktijk niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Nee.

Badge +3

Gezien de vele en langdurige storingen in Mijn NS (zowel de website als app) denk ik dat er best iets mogelijk is via de Klantenservice.

En zondag was er inderdaad een flinke storing.

Ik activeer samenreiskorting als ik eens in de zoveel tijd metmijn gezin reis bij de automaat. Ik heb flex abbonnement. Nu stond ik op tijd bij de automaat, maar kon het niet activeren. Ik heb het bij een andere automaat geprobeerd maar kreeg daar hetzelfde te zien: bestellingen ophalen ( waren er niet) of mijn transacties van de laatste tijd bekijken. Maar iets activeren of andere knoppen dan deze waren er niet. Uiteindelijk maar de trein ingesprongen zonder samenreiskortong, want door de update van de app moest ik ook weer opnieuw inloggen en mijn gegevens opsnorren. Die tijd had ik inmiddels niet meer.

Willen jullie niet telkens al die schermen aanpassen?!

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Lvdheijden,

Als je een Flex-abonnement hebt, kun je de samenreiskorting niet bij een automaat activeren, maar moet je dit via de NS-app of Mijn NS doen. Op deze pagina lees je er meer over.

Overigens, als u zelf de abonnementshouder met korting bent, hoeft u zelf de samenreiskorting niet te activeren. Dat moeten de zgn. medereizigers doen.

Badge +3

Ik activeer samenreiskorting als ik eens in de zoveel tijd metmijn gezin reis bij de automaat. Ik heb flex abbonnement. Nu stond ik op tijd bij de automaat, maar kon het niet activeren. Ik heb het bij een andere automaat geprobeerd maar kreeg daar hetzelfde te zien: bestellingen ophalen ( waren er niet) of mijn transacties van de laatste tijd bekijken. Maar iets activeren of andere knoppen dan deze waren er niet. Uiteindelijk maar de trein ingesprongen zonder samenreiskortong, want door de update van de app moest ik ook weer opnieuw inloggen en mijn gegevens opsnorren. Die tijd had ik inmiddels niet meer.

Willen jullie niet telkens al die schermen aanpassen?!

Welkom bij de NS Community!

Met NS Flex kan je bijna niets bij een automaat, hooguit inderdaad bestellingen ophalen of een kaartje voor hond of fiets kopen, of je transacties inzien.

Samenreiskorting kan je bij Flex aan zetten in de NS app (knopje Mijn NS) of via de Mijn NS website.

Voor Samenreiskorting moet er wel minimaal één persoon een (kortings of vrij reizen) abonnement hebben, of een Studentenreisproduct. Deze persoon mag 3 mensen met Samenreiskorting laten meereizen. Zie voor alle details https://ns.nl/samenreiskorting

Reageer