Gisteren gingen we naar amsterdam vanuit heerhugowaard. Echter kon ik de samenreiskorting niet activeren via de app. Bij de paal lukte het ook niet omdat ik reizen op rekening heb.
We zaten in de trein vanuit den helder richting nijmegen en stapte uit in amsterdam. We zaten in de trein van 14.31u. Dit was in heerhugowaard waar we instapte. 3057. Was het nummer van de treinrit.
Is er een mogelijkheid om alsnog in aanmerking te komen voor de samenreiskorting.
Mvg Mark Blom
Bladzijde 1 / 1
Normaal gesproken gebeurt dat niet. Er is ook geen beginnen aan om dit te honoreren. U kunt eventueel contact opnemen met Klantenservice. Succes is echter bepaald niet gegarandeerd, Het activeren van samenreiskorting werkt het beste via de site, dit voor een volgende keer. Het moet er van te voren opgezet worden. De mogelijkheid van teruggave is er in de praktijk niet.
Nee.
Gezien de vele en langdurige storingen in Mijn NS (zowel de website als app) denk ik dat er best iets mogelijk is via de Klantenservice.
En zondag was er inderdaad een flinke storing.
Ik activeer samenreiskorting als ik eens in de zoveel tijd metmijn gezin reis bij de automaat. Ik heb flex abbonnement. Nu stond ik op tijd bij de automaat, maar kon het niet activeren. Ik heb het bij een andere automaat geprobeerd maar kreeg daar hetzelfde te zien: bestellingen ophalen ( waren er niet) of mijn transacties van de laatste tijd bekijken. Maar iets activeren of andere knoppen dan deze waren er niet. Uiteindelijk maar de trein ingesprongen zonder samenreiskortong, want door de update van de app moest ik ook weer opnieuw inloggen en mijn gegevens opsnorren. Die tijd had ik inmiddels niet meer.
Willen jullie niet telkens al die schermen aanpassen?!
Hoi Lvdheijden,
Als je een Flex-abonnement hebt, kun je de samenreiskorting niet bij een automaat activeren, maar moet je dit via de NS-app of Mijn NS doen. Op deze pagina lees je er meer over.
Overigens, als u zelf de abonnementshouder met korting bent, hoeft u zelf de samenreiskorting niet te activeren. Dat moeten de zgn. medereizigers doen.
Ik activeer samenreiskorting als ik eens in de zoveel tijd metmijn gezin reis bij de automaat. Ik heb flex abbonnement. Nu stond ik op tijd bij de automaat, maar kon het niet activeren. Ik heb het bij een andere automaat geprobeerd maar kreeg daar hetzelfde te zien: bestellingen ophalen ( waren er niet) of mijn transacties van de laatste tijd bekijken. Maar iets activeren of andere knoppen dan deze waren er niet. Uiteindelijk maar de trein ingesprongen zonder samenreiskortong, want door de update van de app moest ik ook weer opnieuw inloggen en mijn gegevens opsnorren. Die tijd had ik inmiddels niet meer.
Willen jullie niet telkens al die schermen aanpassen?!
Welkom bij de NS Community!
Met NS Flex kan je bijna niets bij een automaat, hooguit inderdaad bestellingen ophalen of een kaartje voor hond of fiets kopen, of je transacties inzien.
Samenreiskorting kan je bij Flex aan zetten in de NS app (knopje Mijn NS) of via de Mijn NS website.
Voor Samenreiskorting moet er wel minimaal één persoon een (kortings of vrij reizen) abonnement hebben, of een Studentenreisproduct. Deze persoon mag 3 mensen met Samenreiskorting laten meereizen. Zie voor alle details https://ns.nl/samenreiskorting
Ik gebruik heel infrequent samenreiskorting met mijn dalurenabonnement. Vandaag deed ik dat voor een retourtje met mijn dochter. De samenreiskorting haalden we op voor haar anonieme OV chipkaart, vandaag geldig. De heenweg liep als verwacht: 5.40 euro. We gingen mooi na de spits terug, maar toch 9 euro afgeschreven bij het uitchecken. Wat ging er mis? Geld terug lijkt moeilijk te krijgen, lees ik.
Dat is spijtig. Als je contact opneemt met onze klantenservice kan het binnen enkele minuten worden opgelost, Ewoud en Nicola.
Ik gebruik heel infrequent samenreiskorting met mijn dalurenabonnement. Vandaag deed ik dat voor een retourtje met mijn dochter. De samenreiskorting haalden we op voor haar anonieme OV chipkaart, vandaag geldig. De heenweg liep als verwacht: 5.40 euro. We gingen mooi na de spits terug, maar toch 9 euro afgeschreven bij het uitchecken. Wat ging er mis? Geld terug lijkt moeilijk te krijgen, lees ik.
Hoe laat heeft zij ingecheckt? Na 18:25 uur? Of al eerder?
De samenreiskorting haalden we op voor haar anonieme OV chipkaart, vandaag geldig. De heenweg liep als verwacht: 5.40 euro. We gingen mooi na de spits terug, maar toch 9 euro afgeschreven bij het uitchecken. Wat ging er mis?
De optie “Vandaag geldig” op de kaartautomaat betekent niet dat de hele dag met Samenreiskorting gereisd wordt, maar alleen dat bij de eerste keer inchecken vandaag met Samenreiskorting gereisd wordt (en niet bij de eerste keer inchecken morgen). Samenreiskorting vervalt 35 minuten na uitchecken, dus voor de terugreis moet opnieuw Samenreiskorting geladen worden. In plaats daarvan kan bij het laden gekozen worden voor “2x” om ook voor de terugreis Samenkorting te laden.
Zie onderstaande afbeelding (overgenomen uit dit bericht):
Dat is spijtig. Als je contact opneemt met onze klantenservice kan het binnen enkele minuten worden opgelost, Ewoud en Nicola.
Voor Samenreiskorting op een anonieme ov-chipkaart (van de dochter) gaat dat niet lukken
Bij ‘ophalen’ van de korting op haar ov-chipkaart zal er ‘vandaag geldig’ staan op de automaat, maar dat die korting 30 minuten na een uitcheck vervalt staat er ook bij!
De pagina is aangepast maar zo stond het er voorheen (stap 3, met ov-chipkaart zonder abonnement):
Edit: @Tochjo was sneller, en foto van de automaat er ook nog bij!
Ik doel op een oplossing achteraf kan je het beste contact opnemen.
Ik gebruik heel infrequent samenreiskorting met mijn dalurenabonnement. Vandaag deed ik dat voor een retourtje met mijn dochter. De samenreiskorting haalden we op voor haar anonieme OV chipkaart, vandaag geldig. De heenweg liep als verwacht: 5.40 euro. We gingen mooi na de spits terug, maar toch 9 euro afgeschreven bij het uitchecken. Wat ging er mis? Geld terug lijkt moeilijk te krijgen, lees ik.
Je heb 2x samenreiskorting op de kaart gezet? Bij op saldo is samenreiskorting per reis geldig, niet de hele dag.
Hou er rekening mee dat vanaf 22 april samenreiskorting niet meer op een (anonieme) kaart op saldo gezet kan worden.
Ik doel op een oplossing achteraf kan je het beste contact opnemen.
Er is gereisd met (ontbrekende) Samenreiskorting op een anonieme ov-chipkaart van de dochter.
Contact opnemen daarover heeft geen enkele zin (die oplossing achteraf).
Tenzij wonderen bestaan en de NS Ewoud gaat vergoeden voor iets dat Nicola vergeten is (namelijk 2x Samenreiskorting laden)
NS heeft geen enkele inzage in de transacties op anonieme ov-chipkaarten, en met welke korting dat was.
Heel misschien als je het transactieoverzicht van de anonieme OV-chipkaart van Nicola (die NS niet kent) meestuurt via de chat of social media, maar dan nog gaan ze jou als abonnementhouder niet compenseren voor gemiste Samenreiskorting van een medereiziger, al was het je dochter.
Bedankt, U hebt allen gelijk, ik had me niet gerealiseerd dat 'vandaag geldig' betekent dat het vervalt snel na uitchecken en dat je voor de terugreis het opnieuw moet laden. En omdat mijn domheid is, kan de NS niet helpen. Deze late les kostte ons 3 euro, valt nog wel mee.
Ewoud
Dank @Ewoud en Nicola!
Ik vewijs nog even naar de reactie van @Erryt NS via oNS (Klantenservice) ‘kan het binnen enkele minuten worden opgelost’
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.