beantwoord

Geld terug van NS



Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3

Bij je reishistorie van OV-chipkaart kan je gewoon 18 maanden terug kijken (met een account).

Ik zou dat zeker doen en dan goed controleren of er wel gereisd is met Dal Voordeel, en of er bij inchecken buiten de spits géén 40% korting gerekend is. Korting is uiteraard alleen voor trein.

Hoe weet je zo stellig dat het mis gegaan is vanaf 7 augustus 2017? Dat kan je namelijk onmogelijk zien, of herleid je dat uit je bankafschriften voor automatisch opladen?

Hou er dan rekening mee dat automatisch opladen pas een dag of 5 later van je rekening afgeschreven wordt. In de omschrijving van de incasso kan je precies zien op welke datum en tijd er opgeladen is. Die oplaadmomenten staan overigens ook in je transactie-overzicht van OV-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +4

De laatste anderhalf jaar is normaal wel zichtbaar. U heeft het abonnement indertijd geactiveerd op een automaat? Zo niet, dan is het voltarief plausibel.

 

Ik denk dat we hier op het forum niet veel voor u kunnen betekenen.

Maar gaf mijn collega ook een reden op waardoor je geen korting kreeg tijdens het reizen?

Dat is spijtig zeg. Mag ik vragen naar de reden waarom dit niet goed is gegaan de afgelopen 4 jaar?

Reden nee, oorzaak ja. Slordigheid van NS- OV chipkaart. De pest is dat wel Dalvoordeel in mijn NS staat, dus denk je dat er niks aan de hand is, logisch, maar toch betaalde ik Voltarief. Het wordt ook nog automatisch afgeschreven ivm automatisch saldo opladen en verwacht je niks raars.  Ik moest voor iets anders in mijn reishistorie zijn toen ik het zag. Het is dus niet mijn fout, daar zijn ze nu wel achter en dat is ook gezegd. Maar die 48 euro kan echt niet over 4 jaar. Weg reishistorie, dat vind ik nog het vreemdst. Ze zullen er echt niet failliet aan gaan tenzij ze heel veel van dit soort dingen doen. Ik wacht het antwoord eerst af, als ik dat krijg, dan.

Reputatie 7
Badge +3

Na 4 jaar kom je er achter dat er iets niet goed gegaan is met jouw abonnement en neem dan pas contact op met de klantenservice? Of ben je al 4 jaar bezig met de klantenservice om dit op te lossen?

Lijkt er op alsof het abonnement nooit is geactiveerd. Klopt dat?

Als je nu pas contact opgenomen hebt, kun je eigenlijk niet verwachten dat men jou over 4 jaar gemiste korting terug gaat betalen. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoording.

Dat is spijtig zeg. Mag ik vragen naar de reden waarom dit niet goed is gegaan de afgelopen 4 jaar?

Reageer