Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij
Question: will this trip be free for me? Because I started the trip in daluur and I have NS Flex Dal vrij. Or I will pay the full price, because I change from Qbuzz train to NS train during spitsuur?
Helaas hebben wij vooralsnog geen verdere informatie gekregen hierover, Eugene Gvozdetsky. Er wordt nog steeds hard aan gewerkt.
Â
Zou je kunnen aangeven wat er nu met deze casus gaande is. Het kan toch echt niet dat reizigers telkenmale contact moeten zoeken met vervoersmaatschappijen omdat deze onwillig zijn om dit soort problemen op te lossen.
Â
Graag actie.
Hi Toefor, ik zie het nu ook. Dit is wel buitengewoon treurig en ook de opstelling van NS in deze 2 dossiers erg lankmoedig. Ik heb per mail een klacht verstuurd naar Qbuzz. Indien er gereageerd wordt zal ik dit hier zeker plaatsen.
Twee maanden? Als ik dit draadje mag geloven, dan zijn de problemen begonnen toen de lijn is overgegaan van Arriva naar Qbuzz. Dat is inmiddels al bijna een jaar geleden. #kansloos
Ik ben bang dat Qbuzz de schuld geeft aan NS en vice versa. Als reiziger wordt je daar natuurlijk wel moedeloos van. Dit zou nu juist één van de voordelen van Flex moeten zijn (overstappen van de ene vervoerder naar de andere vervoerder zonder dat je de dalkorting verliest) en dan wordt er zo mee omgesprongen.
Â
Zoets zou toch echt wel binnen 2 maanden dienen te worden opgelost. Kunnen de reizigers een terugkoppeling krijgen waarom dit nu nog steeds niet is opgelost.Â
Â
Tot slot: Dit dient de Flex-afdeling gewoon vanuit zichzelf te corrigeren en hier hoeft niet telkens de klantenservice voor te worden gebeld.Â
Twee maanden verder en schijnbaar nog steeds geen oplossing. Reis dagelijks van Gorinchem naar Den Haag met NS Flex Dalvrij abonnement. In de ochtend vroeg genoeg om de hele reis in daltijd af te leggen, maar in de middag wordt het stukje Dordrecht - Gorinchem elke keer in rekening gebracht, terwijl ik toch echt voor 16.00 incheck bij NS.
Is er al zicht op een definitieve oplossing voor dit probleem?Â
This sounds weird, because you need no saldo (balance) but it seems to help to have Flex recognized correctly.
Thank you for your advise! How can I add this product? I do not see this option in MyNS..
This sounds weird, because you need no saldo (balance) but it seems to help to have Flex recognized correctly.
You are correct sir.
I can see that Thom already provided you with a response. If I check your picture, you checked in on Geldermalsen during the peak hours. That is why you paid for that journey. The peak hours are on workdays from 06:30-09:00 and from 16:00-18:30.
Remember that it works two ways. When you check in during peek hours and check in at Geldermalsen during off-peak hours, you will pay the price for traveling in peek hours, as you checked in at Gorincheck during peek hours.
Now it is an advantage, in the latter case it is not. There are, with some effort, legal tricks to handle this, though.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.