Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij



Toon eerste bericht

91 reacties

Helaas hebben wij vooralsnog geen verdere informatie gekregen hierover, Eugene Gvozdetsky. Er wordt nog steeds hard aan gewerkt.

 

@Stijn NS : ik neem aan dat inmiddels bovenstaande niet meer van toepassing is. (Er wordt hard aan gewerkt).

Zou je kunnen aangeven wat er nu met deze casus gaande is. Het kan toch echt niet dat reizigers telkenmale contact moeten zoeken met vervoersmaatschappijen omdat deze onwillig zijn om dit soort problemen op te lossen.

 

Graag actie.

Hi Toefor, ik zie het nu ook. Dit is wel buitengewoon treurig en ook de opstelling van NS in deze 2 dossiers erg lankmoedig. Ik heb per mail een klacht verstuurd naar Qbuzz. Indien er gereageerd wordt zal ik dit hier zeker plaatsen.

Reputatie 5

Twee maanden? Als ik dit draadje mag geloven, dan zijn de problemen begonnen toen de lijn is overgegaan van Arriva naar Qbuzz. Dat is inmiddels al bijna een jaar geleden. #kansloos

Ik ben bang dat Qbuzz de schuld geeft aan NS en vice versa. Als reiziger wordt je daar natuurlijk wel moedeloos van. Dit zou nu juist één van de voordelen van Flex moeten zijn (overstappen van de ene vervoerder naar de andere vervoerder zonder dat je de dalkorting verliest) en dan wordt er zo mee omgesprongen.

 

Zoets zou toch echt wel binnen 2 maanden dienen te worden opgelost. Kunnen de reizigers een terugkoppeling krijgen waarom dit nu nog steeds niet is opgelost. 

 

Tot slot: Dit dient de Flex-afdeling gewoon vanuit zichzelf te corrigeren en hier hoeft niet telkens de klantenservice voor te worden gebeld. 

Reputatie 5

Twee maanden verder en schijnbaar nog steeds geen oplossing. Reis dagelijks van Gorinchem naar Den Haag met NS Flex Dalvrij abonnement. In de ochtend vroeg genoeg om de hele reis in daltijd af te leggen, maar in de middag wordt het stukje Dordrecht - Gorinchem elke keer in rekening gebracht, terwijl ik toch echt voor 16.00 incheck bij NS.

Is er al zicht op een definitieve oplossing voor dit probleem? 

Dank je wel! Omdat ik ook bijna elke dag op dezelfde route reis, en tot nu toe moet ik elke paar dagen een servicecentrum bellen om dit te corrigeren.
Helaas hebben wij vooralsnog geen verdere informatie gekregen hierover, Eugene Gvozdetsky. Er wordt nog steeds hard aan gewerkt.
Is er enige vooruitgang met het corrigeren van dit probleem?
Possibly (as with Connexxion on the Valleilijn Amersfoort - Ede-Wageningen) this can be solved by adding the product Reizen op Saldo NS to your card.



This sounds weird, because you need no saldo (balance) but it seems to help to have Flex recognized correctly.


Thank you for your advise! How can I add this product? I do not see this option in MyNS..
Badge +3
Possibly (as with Connexxion on the Valleilijn Amersfoort - Ede-Wageningen) this can be solved by adding the product Reizen op Saldo NS to your card.



This sounds weird, because you need no saldo (balance) but it seems to help to have Flex recognized correctly.
Badge +3
This is a known issue with Qbuzz (Merwede-Lingelijn) in combination with NS Flex, and should be corrected.
The trip from Geldermalsen to Dordrecht was the second part of a larger trip, from Amsterdam Zuid to Dordrecht. Since burivykh checked in during the off-peak hours at Amsterdam Zuid and he has NS Flex Dal Vrij, he should not have been charged for Geldermalsen-Dordrecht.



You are correct sir. @burivykh I would urge you to contact our Customer Service about this matter and let them check it for you! The best way to contact the customer service is Social Media!
Badge +3
The trip from Geldermalsen to Dordrecht was the second part of a larger trip, from Amsterdam Zuid to Dordrecht. Since burivykh checked in during the off-peak hours at Amsterdam Zuid and he has NS Flex Dal Vrij, he should not have been charged for Geldermalsen-Dordrecht.
Hello burivykh and welcome to the NS Community.



I can see that Thom already provided you with a response. If I check your picture, you checked in on Geldermalsen during the peak hours. That is why you paid for that journey. The peak hours are on workdays from 06:30-09:00 and from 16:00-18:30.
Thank you. I did. For trip from Gorinchem to Amsterdam it works. But for trip from Amsterdam to Gorinchem - not! How can I correct this? I use this route every day

Reputatie 7
Badge +4
With Flex Dalvrij this trip is free. Be sure of that, with the classical subscription of Dalvrij it is not. Check in at Geldermalsen within 35 minutes. It is confusing, but it how the cookie crumbles.

Remember that it works two ways. When you check in during peek hours and check in at Geldermalsen during off-peak hours, you will pay the price for traveling in peek hours, as you checked in at Gorincheck during peek hours.



Now it is an advantage, in the latter case it is not. There are, with some effort, legal tricks to handle this, though.

Reageer