beantwoord

Het wijzigen van een bankrekeningnummer van een NS Flex daluren abonnement zonder iDeal

  • 3 November 2021
  • 31 reacties
  • 1151 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3

Het blijft behelpen dus, maar een mogelijkheid zou er gewoon moeten zijn.

De wisselende informatie die je krijgt van de Klantenservice (en hier!) is zorgelijk. Met name het advies om het nog maar eens te proberen en dat het dan ineens wél kan nadat men de documentatie erbij gepakt heeft, zoals bij @boze Belg (in Rotterdam ooit, ja het kan toch gewoon!).

Ik sta in deze aan de kant van @rin181, het IBAN dat nu gebruikt is mag en kan gewoon gewijzigd worden naar elk ander IBAN (als dat een buitenlands nummer is?)

Dus waarom niet naar dat van de moeder van @rin181? Een IBAN is een IBAN en een SEPA incassomachtiging is een SEPA incassomachtiging. NS dient dat te faciliteren, als een klant dat verzoekt (de groene kaart van vroeger).

* Tenzij de bank van de moeder van @rin181 geen SEPA machtigingen ondersteunt, en dat zijn er serieus heel erg weinig (of als het om incasseren van een spaar/beleggingsrekening of zo gaat).

Hey rin181! Welkom bij de NS Community.

Indien Ideal niet een optie is wordt dit vrij lastig. Dat is namelijk de enige manier om dit aan te passen. Een verzoek bij de Klantenservice is dan nog mogelijk en dit is nu al afgewezen, maar dat is wel je enige optie. Je kunt contact opzoeken en de situatie volledig uitleggen om nogmaals een verzoek in te dienen, maar ik kan je helaas niet beloven dat het geaccepteerd wordt. 

Zoals Robert B al aangaf bestaan er ook mensen zonder iDeal dus daarvoor zou een bedrijf als de NS toch andere mogelijkheden voor moeten hebben. Daarnaast is er al meerdere keren contact geweest met de klantenservice en verschillen de antwoorden per servicemedewerker nog al.

@Robert B 

“Waarom dan niet hetzelfde voor een NL IBAN, of gaat men er maar vanuit dat iedereen in Nederland kan internetbankieren en dat elke bank wel iDeal ondersteunt?”

Helaas blijkt dit in veel gevallen zo te zijn, maar bij andere bedrijven zijn daar wel oplossingen voor.

Badge +3

Bij een servicebalie op een station zou het zeker moeten lukken, want wat blijft er anders over?

Voor de rest kan de Klantenservice een rekeningnummer ook wijzigen naar een buitenlands IBAN, en daar komt ook geen iDeal aan te pas.

Waarom dan niet hetzelfde voor een NL IBAN, of gaat men er maar vanuit dat iedereen in Nederland kan internetbankieren en dat elke bank wel iDeal ondersteunt?

Nou, niet dus, en neem bijvoorbeeld mensen met een bewindvoerder, maar die kan zoiets gewoon regelen via de debiteurenadministratie van NS.

Dat heeft dan wel een doorlooptijd van 10 dagen, i.v.m. de incassomachtiging bij de andere (buitenlandse) bank. Vroeger moest je dan een groene kaart naar je bank sturen.

Reputatie 6

Hey rin181! Welkom bij de NS Community.

Indien Ideal niet een optie is wordt dit vrij lastig. Dat is namelijk de enige manier om dit aan te passen. Een verzoek bij de Klantenservice is dan nog mogelijk en dit is nu al afgewezen, maar dat is wel je enige optie. Je kunt contact opzoeken en de situatie volledig uitleggen om nogmaals een verzoek in te dienen, maar ik kan je helaas niet beloven dat het geaccepteerd wordt. 

Reputatie 4

Mijn moeder wil graag gebruik maken van een NS Flex daluren abonnement gekoppeld aan haar bankrekening. Alleen voor het wijzigen van het bankrekeningnummer (op dit moment is voor de eerste activatie van 0,01 mijn bankrekening gekoppeld) is iDeal noodzakelijk. Echter heeft, wil en kan mijn moeder geen gebruik maken van iDeal.

Dit gisteren via de chat aan een medewerker van de klantenservice voorgelegd en die zei dat hij/zij dat ook kon wijzigen waarna ik allerlei gegevens moest doorgeven (abo-nummer, bankrekening, geb.datum etc.) en dit dan binnen een week gewijzigd zou worden.

Wat schets onze verbazing, vanmorgen krijg ik een mail dat wijzigen alleen via het NS Account kan. Tja dat is net het probleem dat je dan dus iDeal nodig heb. Kortom, terug bij af.

Bij andere bedrijven (denk bijvoorbeeld aan CoolBlue) kun je gewoon in de winkel betalen, waarna de aflevering op adres plaatsvindt.

Kan de NS niet iets verzinnen voor mensen van een bepaalde leeftijd die liever niet (cq. niet bekend zijn met) internetbankieren toch hun eigen bankrekeningnummer kunnen koppelen aan hun abonnement.

Ik denk bijvoorbeeld op een groot NS Station bij de klantenservice ?

Kortom, help !

volgens mij zal dat ook bij ns groot station inderdaad kunnen anders is gewoon via ideal 

Reageer