beantwoord

hoe bestel ik weekend vrij voor partner die nog geen persoonlijke ov chip kaart heeft?

  • 2 April 2023
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 6

Binnenkort wil ik ook voor mijn partner een weekend vrij flex abonnement afsluiten. Ik begrijp al dat ik dat op een ander e-mail adres moet doen. Mag de factuur wel naar mijn rekening (waar mijn eigen kaart ook al vanaf betaald wordt)? En mijn partner heeft alleen een anonieme ov chipkaart, hij moet dan een nieuwe kaart met foto denk ik, komt dat in het bestelproces naar voren? En hoe lang duurt het verwerken? Ik kan deze info niet vinden op de website …. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door MoDe 2 April 2023, 09:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Jouw partner bestelt het abonnement op een nieuwe kaart. Het duurt ongeveer een week voor de kaart er is. Betaling via jouw rekeningnummer is geen probleem. Wel eigen MijnNS aanmaken.

Reputatie 6

Oké, kun je dan een ingangsdatum opgeven? 

Reputatie 3

Gravend in mijn geheugen: Bij het eerste Flex abonnement (dus overgang van reizen op saldo) kon ik een ingangsdatum
opgeven. De overgang naar van Flex basis naar Weekend vrij ging direct.

En inderdaad, ik zou dringend adviseren om een ander email adres te nemen. Niet de grenzen opzoeken.

De kaart van mijn vrouw en mij staan op een verschillend email adres, maar op dezelfde bankrekening.

Het is inderdaad mogelijk om zowel bij een nieuwe kaart als bij een bestaande kaart een ingangsdatum te kiezen die maximaal twee weken in de toekomst mag liggen.

Bestel je een nieuwe kaart, dan kun je de ingangsdatum dus nog maximaal één week opschuiven, omdat de ingangsdatum al een week vanaf de besteldatum ligt door de levertijd van de OV-chipkaart.

Reputatie 6

Helder, dank jullie wel!

Reageer