beantwoord

Incasso procedure



Toon eerste bericht

35 reacties

Hoi Roos55 en welkom bij de NS Community!

Allereerst wil ik je graag meegeven dat ik wil adviseren in alle gevallen tijdig te betalen. Dit voorkomt teleurstellingen als een betaling toch net te laat is.

  • 14 Dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een acceptmail.
  • 28 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een aanmaning en tevens laatste reminder.
  • 33 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur zal het abonnement worden stopgezet en zal de zaak worden overgedragen aan ons incassobureau.

Dit geldt ook voor NS Flex. Let wel, bij het stopzetten van je NS Flex contract kan je een halfjaar geen NS Flex meer bestellen.
Ik heb na aanleiding van het bericht van Thom nog navraag gedaan bij de financiële afdeling. Zij geven ook aan dat je het door mij eerder genoemde data kan aanhouden.

Dus voor zowel reguliere als NS Flex contracten:

  • 14 Dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een acceptmail.
  • 28 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur ontvang je een aanmaning en tevens laatste reminder.
  • 33 dagen na de vervaldatum van de incasso/factuur zal het abonnement worden stopgezet en zal de zaak worden overgedragen aan ons incassobureau.
Bedankt voor alle reactie’s!

Ik heb nog een vraag: Waar kan ik de vervaldatum van een incasso/factuur vinden?

Ik heb nog een vraag: Waar kan ik de vervaldatum van een incasso/factuur vinden?


Heb je een regulier of een NS Flex abonnement?
Ik heb een regulier abonnement.
Badge +3
Ik heb een regulier abonnement.
Dan houd gewoon je e-mail of brievenbus in de gaten, Een maandje na factuurdatum betalen (desnoods voor iemand anders) is op zich geen probleem!

Tegen de tijd dat ze iets sturen met 'uitertelijk per datum X op onze rekening' ben je dus 6 weken verder, en rijkelijk te laat. Zie ook dit topic (met name voor NS Flex).
@Robert B

Ik heb niets gezegd over dat ik het voor een vriend vraag of mijn dochter. En dit heeft niets te maken met de staking. Ik snap wel dat je herinneringen etc. krijgt en dat er een uiterste betaaldatum is aangegeven, maar dat is op dit moment mijn vraag niet.

Volgens Danny NS krijg ik mijn eerste acceptmail 14 dagen na vervaldatum van de incasso/factuur. Ik wil graag weten waar ik bovengenoemde vervaldatum kan vinden. Vanaf welke datum gaan de eerste 14 dagen tellen, zodat ik een acceptmail ontvang? Vanaf de incassodatum, factuurdatum, wanneer NS bericht krijgt dat de incasso niet is gelukt etc.?

Op de factuur staat alleen dat het omstreeks de 16e wordt afgeschreven. Moet ik misschien de 16e aanhouden als vervaldatum van de incasso/factuur?
Die vervaldatum is de datum waarop wij bericht hebben dat de incasso niet is gelukt, of dat de factuur weer open staat. Wanneer iemand handmatig het bedrag terug boekt kan dat natuurlijk al een paar werken na het oorspronkelijke afschrijven zijn.

Als je onvoldoende saldo hebt en de oorspronkelijke afschrijving überhaupt niet succesvol wordt uitgevoerd, dan is het inderdaad verstandig om de datum van die afschrijving aan te houden.
Als ik de datum van afschrijving moet aanhouden, dan klopt het verhaal van de incassoprocedure van Danny NS in mijn geval niet.
Hebben jullie hier geen vaste richtlijnen met duidelijke termijnen voor wanneer een herinnering, aanmaning oid wordt verstuurd?
Ik neem aan dat bij elke klant hetzelfde incassotraject wordt gehanteerd.
Reputatie 7
Badge +3
Die vervaldatum is de datum waarop wij bericht hebben dat de incasso niet is gelukt, of dat de factuur weer open staat. Wanneer iemand handmatig het bedrag terug boekt kan dat natuurlijk al een paar werken na het oorspronkelijke afschrijven zijn.
Een factuur heeft altijd een vaste factuurdatum en een vaste vervaldatum.

Reageer