beantwoord

keuuzedag vraag in en uitcheck

  • 27 March 2024
  • 32 reacties
  • 595 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 2

Ik besef dat dit wsch niet volgens de regels is. Maar ik denk niet dat ik een boete zou krijgen want de conducteur weet toch niet dat ik de hele dag bij station X ‘er uit’ was, ik kon t zo goed de hele dag lezend in allerlei trienen hebben gezeten zonder uit t checken tot net na18.30. Overwegen doe ik het wel, want ik ben een beetje zat van de steeds slechtere service, vele vertragingen met wel stijgende prijzen. Ik denk dat ik ermee weg kom en eerlijk gezegd vind ik dat ook gewoon es leuk. Een beetje toeval dat dit een keertje kan.     

Reputatie 2

Ik deed het niet voor het geld (is maar ca 30 euro), maar idd uit pure nieuwsgierigheid of een theorie klopte. Misschien kan de NS nu deze mogelijkheid doen verdwijnen.    

Reputatie 2

ik kan toch bv. naar Groningen reizen en vandaar naar Maastricht zonder uit te checken en dan desnoods naar den Helder, Vlissingen, of Enschede .etc. Dik boek mee. Of twee. Een ZEN dagje als het ware. Wordt je dan met een keuzedag onderweg automatisch uitgecheckt al reizend, na 6 uren? Dat geloof ik niet.  

Reputatie 2

Maarre ik ga dit binnenkort toch gewoon uitproberen, laat wel weten of ik er last mee kreeg, ben benieuwd. Of wil niemand hier dat weten😋 dan houd ik het voor mezelf.   

Reputatie 7
Badge +3

ik kan toch bv. naar Groningen reizen en vandaar naar Maastricht zonder uit te checken en dan desnoods naar den Helder, Vlissingen, of Enschede .etc. Dik boek mee. Of twee. Een ZEN dagje als het ware. Wordt je dan met een keuzedag onderweg automatisch uitgecheckt al reizend, na 6 uren? Dat geloof ik niet.  

Bij een dergelijke reis dient u in Maastricht uit en weer in te checken. Idem in Den Helder, Vlissingen of Enschede. Automatisch uitgecheck wordt je volgens mij niet (eigen ervaring met vergeten uit te checken) maar als je met een incheck van 6:00 in een trein om 17:30 wordt gecontroleerd dan zal wel een boete volgen. Als bv om 6:00 vanuit Maastricht is vertrokken en om 17:30 bent u weer op de terugweg naar Maastricht is dat reizen tegen reisrichting (terug in de richting vanwaar je gekomen bent). 

Reputatie 7
Badge +3

Ook even iets uit de Productvoorwaarden Consumenten Abonnementen op Saldo

 

Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude:

• Wanneer uit de administratie van bijvoorbeeld NS blijkt dat een check-in of check-uit bij herhaling ontbreekt terwijl dit wel had moeten plaatsvinden;

• Wanneer u saldo op uw OV-chipkaart laadt zonder dat u hiervoor betaalt aan de partij aan wie u, zoals u redelijkerwijs mag verwachten, dient te betalen;

• Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt, uitcheckt op een andere wijze dan met een door een openbaar vervoer bedrijf of Translink daartoe aangewezen apparaat;

Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt bij herhaling niet uitcheckt op het station of de halte die u verlaat;

• Wanneer u met de OV-chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten voor aanvang van uw reis;

Wanneer u bij herhaling in de richting van uw vertrekstation reist, zonder dat dit onderdeel is van de Reisroute.

Reputatie 7
Badge +3

ik kan toch bv. naar Groningen reizen en vandaar naar Maastricht zonder uit te checken en dan desnoods naar den Helder, Vlissingen, of Enschede .etc. Dik boek mee. Of twee. Een ZEN dagje als het ware. Wordt je dan met een keuzedag onderweg automatisch uitgecheckt al reizend, na 6 uren? Dat geloof ik niet.  

Neen dat kriskras door het land reizen zonder uit/incheck kan niet. Je moet tussendoor uit- en weer inchecken. En als je 6 uur na incheck niet uitgecheckt hebt  dan word je vanzelf uitgecheckt. Je reist vanaf met een incheck van 6 uur vanaf 12 uur zwart. Daarbij kun je voor 12 uur ook een boete krijgen als duidelijk is dat je niet tussendoor hebt uit/ingeckeckt omdat je tegen de reisroute inreist.

Je kunt met jouw keuzedag de hele dag vrij reizen m.u.v. spitsuren, maar wat jij wilt, niet uitchecken omdat je geen vol tarief wilt betalen voor een reis tijdens spits is fraude.

Reageer