beantwoord

Kredietcheck FOCUM oplichters

  • 9 April 2024
  • 42 reacties
  • 1128 Bekeken

Beste, 

Als een goed burger zonder schulden, ruim inkomen en zoals gezegd als goed burgerschap sta ik in de maatschappij. Vervolgens wil ik een abonnement afsluiten gezien dat wat extra korting oplevert natuurlijk en dit alles wat makkelijker maakt. Mijn zoon draait al 4 jaar op mijn rekening en telkens wordt er al jaren saldo bijgeschreven vanuit mijn rekening automatisch zonder ooit een stornering. 

Welnu wil ik dat abonnement afsluiten en kom ik niet door de kredietcheck heen, je staat eerst verbaas maar het bedrijf FOCUM claimt mij niet als kredietwaardig waarbij mijn toegang tot de Nederlandse spoorwegen bemoeilijkt wordt en zelfs duurder. 

Na wat onderzoek blijkt FOCUM een organisatie te zijn van EDR incasso, EDR incasso is een bedrijf wat oninbare schulden, oude schulden of schulden van een bedrijf wat failliet is gegaan overkoopt voor een prikkie en dan met wat computerterroristen aan de gang gaat om mensen na jaren ( lees 10+ jaren) elke 3 jaar een brief te sturen om zo de rente te kunnen blijven claimen op ongegronde incasso's. Als burger kun je er niets aan doen als je het niet eens bent, sterker nog, intern krijg je gewoon een negatieve kredietcheck als je niet gewoon maar even betaalt. 

 

Jaren lang gezegd na dreigingen van hen, stap dan naar de kantonrechter, dit blijft dat al 10 jaar uit, want er moet nog eerst wat rente bijgeschreven worden anders loont het niet. 

 

Wat mij zeer tegen de borst stuit is dat een organisatie als NS kredietwaardigheid van burgers neerlegt bij een organisatie die diezelfde kredietwaardigheid check gebruikt om de onzinnige incasso weer te innen. 

 

We hebben in Nederland toch gewoon het BKR hiervoor? waarom niet de check daar doen maar bij oplichters? 

Ik vind het echt zeer stuitend en vraag me af of dit juridisch allemaal wel in de haak is. 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 9 April 2024, 12:29

Bekijk origineel

42 reacties

Dat was me duidelijk @Henkpeetersen Daarom staat er ook nogmaals. Uit eigen ervaring weet ik hoe lang NS de tijd neemt om problemen op te pakken. tijdweergave op poortjes | NS Community  Denk niet dat alle gedupeerden op de hoogte zijn gesteld en enige restitutie hebben ontvangen. Vanwege privacy? Nee!!!! zie Foute programmering mobiele incheck zuil | NS Community 

Als het gaat om gegevens en zeker die van personen ben ik iemand die daar netjes naar kijkt. Wat iemand in de computer zet is niet altijd even objectief. Zo probeer ik er @Erryt NS al een tijdje op te wijzen dat ik het niet handig vindt dat het emailadres en werktelefoonnummer van Wouter online staat. Dat het Webhelp totaal niet uitmaakt is hun probleem. Dat reizigers hier nog steeds persoonsgegevens online publiceren ligt trouwens ook aan de NS. Zie Privé is Privé! | NS Community Ook dat kun je duidelijker communiceren!

Maar wat nog erger is, is dat de NS blijkbaar nog steeds graag werkt met een partij die er een andere moraal op na houdt. FOCUM is een partij die gretig gebruikt maakt van openbare data. Nou ik heb gelezen op internet dat het huis op nr 3 van een moderator uit 1890 stamt en dat deze moderator oorspronkelijk uit P*****de komt. blablabla. Althans dat is wat ik heb gelezen .

Daarnaast mag toch verwachten dat desnoods de voormalig FG van de NS Udo O, (en voormalig medewerker Autoriteit Persoonsgegevens) dit soort zaken oppakt als bestuurslid? Of moet dat via een woordvoerder? 

 

@Lorena NS  Gaat de NS dit toch nog oppakken, of Webhelp, of een woordvoerder, of niemand ? 

Badge +3

 

Als het gaat om gegevens en zeker die van personen ben ik iemand die daar netjes naar kijkt. Wat iemand in de computer zet is niet altijd even objectief. Zo probeer ik er @Erryt NS al een tijdje op te wijzen dat ik het niet handig vindt dat het emailadres en werktelefoonnummer van Wouter online staat.

Joh, @Tijdvoor Wie is Wouter ❓

Oh, wacht… als je Wouter Koolmees bedoelt dan zeg dat ook even tegen LinkedIn en zo, dat ze zijn gegevens verwijderen of anonimiseren.

Daar kan je @Erryt NS op wijzen zoveel je wilt, maar die gaat dat niet voor je doen denk ik zomaar 🙄

@Robert B 

LinkedIn is een goede bron Robert. Met je kennis van mailsystemen altijd handig. Wat @Erryt NS met mijn adviezen doet, moet hij zelf maar uitzoeken. SC was indertijd wel blij met mijn advies om haar LinkdIn profiel aan te passen. Erryt heeft mijn emailadres, maar heeft geen ballen om mee te spelen. Ik bedoel hiermee niet dat hij van voetbal houdt of iets dergelijks. Ik bedoel het natuurlijk figuurlijk, want verder dan doorzitten, ….zetten zit er niet in Misschien is hij mijn emailadres vergeten. 💋 (principe)

Voor een partij als Focum is openbare data altijd interessant. Nou, dan heb je zeker wat aan Lin.;) 

Persoonlijk probeer ik mensen hier op het forum o.a. te appreciëren en te behoeden voor gebruik en misbruik van gegevens die ze hier plaatsen. En wat ze op X, FB en andere sites plaatsen moet iedereen maar zelf weten Robert. ;)

(Iemand enig idee waar @Slidestops, @Loes zijn gebleven? @Momo@Henk_NL, @Thom ..Enig idee?)

 

Reputatie 4

 

 ......Iemand enig idee waar @Slidestops@Loes zijn gebleven? 

 

Denk het wel, zie mijn topic over het nut en vooral de negatieve sfeer op deze Community waarbij de wat meer serieuzere, positive leden er wel klaar mee zijn op een gegeven moment.

 

 ......Iemand enig idee waar @Slidestops@Loes zijn gebleven? ​

 

Denk het wel, zie mijn topic over het nut en vooral de negatieve sfeer op deze Community waarbij de wat meer serieuzere, positive leden er wel klaar mee zijn op een gegeven moment.

Weleens van passief-agressieve reacties gehoord? Dat is jouw speciale vorm van negatief gedrag.

@Tijdvoor Ik ben… hier! :)

 

Lees nog wel mee, maar weinig waar ik inhoudelijk nog op kan reageren. Heb al tijden geen trein van binnen gezien en doe ander werk tegenwoordig. Verder nodigt het momenteel ook totaal niet uit om mee te doen.

 

Dat Focum nog niet de deur is gewezen door NS valt te betreuren.

Badge +3

Dat Focum nog niet de deur is gewezen door NS valt te betreuren.

Waarvan akte, en dank voor die input @Henk_NL 🤣

We gaan er lekker toch niets mee doen, de reiziger op 1,2,3 of zo.
Maar vraag vooral niet waarom, want dat weten we niet! ❓

Oh nee wacht! Dat mogen we niet weten wegens de AVG (of een of andere non disclosure overreenkomst) of zo 🙄

Reputatie 4

....Verder nodigt het momenteel ook totaal niet uit om mee te doen.....

Jammer, bij het doorlezen Community zag ik best goede opbouwende reacties van je.

Badge +3

....Verder nodigt het momenteel ook totaal niet uit om mee te doen.....

Jammer, bij het doorlezen Community zag ik best goede opbouwende reacties van je.

Pardon @Re.tep ⁉

Als er iemand hier ‘de mol’ bij de NS zou kunnen zijn is het @Henk_NL wel.

Dat is een compliment, dus pas op de plaats graag @Re.tep voordat je een recente reactie van iemand ‘jammer’ vindt!

Anders zou @Henk_NL zich zomaar niet meer welkom kunnen voelen 🤣

Je kan volgens de GDPR eisen dat dit bedrijf je gegevens verwijdert, immers vallen zij niet onder de uitzondering waar overheids en overheids-lite diensten zoals Belastingdienst en BKR onder vallen en heb je dit bedrijf nooit toestemming verleend voor het bijhouden van jouw gegevens. Als ze weigeren, kan je ze dagvaarden, maar daarvoor moet je wel geld hebben. Veel succes!

....Verder nodigt het momenteel ook totaal niet uit om mee te doen.....

Jammer, bij het doorlezen Community zag ik best goede opbouwende reacties van je.

Ik heb altijd in de spoorwereld gewerkt, vooral in het begin was het hier leuk om soms meer context of uitleg te kunnen geven waarom bepaalde zaken gebeuren, en om lering te trekken uit wat er hier besproken wordt. Naarmate er steeds meer muren zijn ontstaan en het allemaal doelloos ruziemaken is geworden, is de zin om mee te doen ook verdwenen. 
 

Inmiddels naar het buitenland verhuisd en uitgerust met een bedrijfswagen. Voltanken met diesel en 1000+ km touren is relaxt, ondanks dat ik treinreizen altijd met plezier heb gedaan.  

Reputatie 7

https://www.relaxedruziemaken.nl/

 

Denk dat deze cursus niet voor iedereen geschikt is. Conducteur NS mishandeld in trein, 'van trap gegooid, geschopt, geslagen' (nos.nl)

Tijd dat dit soort idioten binnen vier muren hun plekje vinden.

 

(Je moet als werkgever toch ballen hebben om een vrouw 's avonds alleen te laten patrouillieren. Maar ja, dat is hoe ik er in sta.)

 

Reputatie 4

......Je moet als werkgever toch ballen hebben om een vrouw 's avonds alleen te laten patrouillieren. Maar ja, dat is hoe ik er in sta.....

 

Meer dan verschrikkelijk dat dit is gebeurd. Maar voordat je met beschuldigingen komt richting haar werkgever, wat is je (onjuiste) bron dat zij alleen was ?

......Je moet als werkgever toch ballen hebben om een vrouw 's avonds alleen te laten patrouillieren. Maar ja, dat is hoe ik er in sta.....

 

Meer dan verschrikkelijk dat dit is gebeurd. Maar voordat je met beschuldigingen komt richting haar werkgever, wat is je (onjuiste) bron dat zij alleen was ?

Of zij in dit geval alleen was? Geen idee, maar jij hebt een bron dat het niet zo was? Je mag best weten dat ik aardig wat kilometertjes 's avonds in de trein heb doorgebracht. De laatste tijd wat minder omdat de auto zo zijn voordelen heeft. En net als Henk heb ik altijd met veel plezier met de trein mijn tochtjes gemaakt. Wat me wel opgevallen is, is dat ik zelden nog koppels zag. Dat is een feit. Ik kan moeilijk van één HC er twee maken. Beschuldiging? Welnee, doe niet zo raar. Ik kijkt uit naar de bronnen die jij aanlevert dat het anders is. Misschien pak ik dan wel weer eens de trein. 

Reputatie 4

Zie het bericht op NU.nl

En verder zijn treinen in de avonduren op zaterdagavond altijd voorzien van meerdere conducteurs, zo ook hier dus.

 

Zie het bericht op NU.nl

En verder zijn treinen in de avonduren op zaterdagavond altijd voorzien van meerdere conducteurs, zo ook hier dus.

 

Plaats dan ook even de bron @Re.tep Conducteur geschopt, geslagen en van trap geduwd door groep jongeren | Binnenland | NU.nl

De collega ging onderlangs door de trein, het slachtoffer bovenlangs…

Dan sta je er nog steeds alleen voor..

(Misschien is het beter om hier een apart topic over te beginnen. De vraag omtrent de kredietcheck van Focum is reeds beantwoord.) 

Reageer