mijn factuur klopt niet! kan dit gecorrigeerd worden. Er is 2x 20€ extra gerekend bovenop mijn maandtrajectkaart

  • 27 March 2024
  • 18 reacties
  • 246 Bekeken

Graag wil ik 94,20 betalen. Kunt u de factuur corrigeren, zodat het bedrag aan u kan betalen?

 

Met vriendelijke groet,

Angelique Toepoel


18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet Klantenservice er even naar laten kijken. Wij zijn medereizigers, en kunnen niet bij uw gegevens. 030 7515155.

De correctietarieven kwamen door niet in- of uitchecken. Dat moet altijd, ook binnen uw traject. Een van de reizen is al automatisch door NS gecorrigeerd. Vaak worden deze correctietarieven mild kwijtgescholden, maar dat kan niet oneindig. U voorkomt ze door correct in- en uit te checken en altijd even op het display te kijken of het goed is gegaan.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De factuur zal gewoon geïncasseerd worden, maar die 40 euro kan je op de volgende factuur terug krijgen (wegens Traject Vrij). Neem hiervoor contact op met de klanteservice (telefoon, chat, social media).

Hallo Angelique Toepoel en welkom bij de NS Community.

De bovenstaande adviezen kloppen. Ik heb de screenshots even verwijderd omdat hierin je persoonlijke gegevens zichtbaar waren.

Badge +3

De correctietarieven kwamen door niet in- of uitchecken. Een van de reizen is al automatisch door NS gecorrigeerd. Vaak worden deze correctietarieven kwijtgescholden, maar dat kan niet oneindig. U voorkomt ze door correct in- en uit te checken en altijd even op het display te kijken of het goed is gegaan.

Screenshots zijn inmiddels verwijderd maar ik heb ze gezien, dus daarom het volgende:

Op zich kan dat wel meerdere keren, want het is overduidelijk dat het hier om woon-werk gaat (Deventer - Apeldoorn en terug), met Traject Vrij.

De twee reizen waar 20 euro voor gerekend is zouden net als die op 15-02 automatisch door NS gecorrigeerd moeten zijn, maar dat is dus niet gebeurd.

Voor de rest is het vreemd dat de heenreis Deventer - Apeldoorn van 09-02 ontbreekt (en de terugreis op diezelfde dag incompleet is), plus dat de gemiste transacties altijd in Deventer zijn 🤔

Daar lijkt dus iets niet helemaal lekker te gaan?

Reputatie 7
Badge +1

Zowel Apeldoorn als Deventer hebben volgens mij poortjes dus vraag mij wel af hoe dit dan weer kan.

Badge +3

Zowel Apeldoorn als Deventer hebben volgens mij poortjes dus vraag mij wel af hoe dit dan weer kan.

Er gaan wel eens transacties ‘verloren’ omdat poortjes niet goed communiceren.

Ze werken gewoon (offline), dus jijzelf weet niet beter dan dat je correct in/uitcheckt…
Met name op 09-02 lijkt dat in Deventer gebeurd te zijn, zowel de incheck (in de ochtend) en uitcheck (in de avond) ontbreken. Als je dagelijks reist en het eigenlijk altijd goed gaat kan dat bijna geen toeval zijn.

Vaak komen de transacties later alsnog door, en staat er alleen maar tijdelijk in je Reishistorie dat er een in/uitcheck ontbreekt.

Zolang die niet op een factuur terecht komt is dat verder geen probleem, maar nu dus wel (al kan de Klantenservice het gewoon voor je corrigeren, en een maand later je geld terug).

Zowel Apeldoorn als Deventer hebben volgens mij poortjes dus vraag mij wel af hoe dit dan weer kan.

In Apeldoorn bij Arriva in/uitchecken?

Reputatie 7
Badge +1

Zowel Apeldoorn als Deventer hebben volgens mij poortjes dus vraag mij wel af hoe dit dan weer kan.

In Apeldoorn bij Arriva in/uitchecken?

Ja kan, maar ik denk niet dat dit bij TS (woon-werkverkeer) het geval is.

Badge +3

Ja kan, maar ik denk niet dat dit bij TS (woon-werkverkeer) het geval is.

Klopt, de vervoerder staat erbij in het transactieoverzicht (verwijderde screenshot) en dat was gewoon NS. Voor de rest was er met die kaaart niet elders gereisd dan doordeweeks Deventer - Apeldoorn retour.

Bij deze een van de screenshots zonder persoonsgegevens. Deventer heeft blijkbaar soms kuren.
Dat zou een rotte kaartlezer kunnen zijn maar dan zou een poortje niet open gaan, toch?

 

Badge +3

Voor de rest, als @Angelique Toepoel op 15-02 vanuit Deventer Colmschate naar Apeldoorn gereisd is klopt de € 1,56 voor de heenreis (buiten traject).

Dat het systeem de terugreis vervolgens op € 0,00 zet klopt natuurlijk niet helemaal, maar is in jouw voordeel.

Bij een automatische correctie verdwijnt trouwens de vervoerder, maar de incheck in Apeldoorn zal ongetwijfeld bij NS zijn geweest (zoals altijd).

Je zou dat nog na kunnen kijken bij OV-chipkaart (met een Mijn OV-chip account).

Reputatie 7
Badge +3

Bij deze een van de screenshots zonder persoonsgegevens. Deventer heeft blijkbaar soms kuren.
Dat zou een rotte kaartlezer kunnen zijn maar dan zou een poortje niet open gaan, toch?

 

Er is ook een keer vanaf Deventer Colmschate gereisd, dat heeft geen poortjes volgens de stationsinformatie. Als de andere keren dat er een check-in of check-out ontbreekt ook van of naar Deventer Colmschate is gereisd kan het gewoon een kwestie van vergeten zijn omdat er geen poortjes staan. Maakt verder voor het terugvragen van het correctietarief niet uit, maar betekent wel dat je op een station met paaltjes ipv poortjes wat beter moet opletten. 

 

Badge +3

Op de terugweg bewust niet uitchecken op Colmschate (want anders kosten buiten traject) lijkt me totaal niet waarschijnlijk. https://www.youtube.com/watch?v=L1K3zYmJ8Jc

Reputatie 7
Badge +3

Niet bewust, maar als je altijd poortjes gewend ben dan kun je best wel eens vergeten in of uit te checken als er paaltjes staan. Zo zijn er ook mensen (ik noem geen namen 😁) die zelfs bij een poortje vergeten in te checken als die een keer open staan. 

Reputatie 7
Badge +3

Zowel Apeldoorn als Deventer hebben volgens mij poortjes dus vraag mij wel af hoe dit dan weer kan.

Er werd ook gereisd naar Deventer Colmschate, mogelijk is daar niet in/uitgecheckt. Dit station valt buiten traject vrij.

Reputatie 7
Badge +1

Zowel Apeldoorn als Deventer hebben volgens mij poortjes dus vraag mij wel af hoe dit dan weer kan.

Er werd ook gereisd naar Deventer Colmschate, mogelijk is daar niet in/uitgecheckt. Dit station valt buiten traject vrij.

Waarom moet je nu weer herhalen wat Momo al lang geschreven heeft. Zo kom je inderdaad wel aan veel reacties maar erg zinvol zijn ze zeker in dit geval niet. Er is één keer naar Colmschate gereisd. Er is ook al meerdere keren aangetoond dat het wel eens mis gaat bij de poortjes. Alleen TS kan hierover uitsluitsel geven.  

Reputatie 7
Badge +3

Zowel Apeldoorn als Deventer hebben volgens mij poortjes dus vraag mij wel af hoe dit dan weer kan.

Er werd ook gereisd naar Deventer Colmschate, mogelijk is daar niet in/uitgecheckt. Dit station valt buiten traject vrij.

Waarom moet je nu weer herhalen wat Momo al lang geschreven heeft. Zo kom je inderdaad wel aan veel reacties maar erg zinvol zijn ze zeker in dit geval niet. Er is één keer naar Colmschate gereisd. Er is ook al meerdere keren aangetoond dat het wel eens mis gaat bij de poortjes. Alleen TS kan hierover uitsluitsel geven.  

Voor reactie op mij als persoon kun je een privébericht sturen.

Op het getoonde overzicht komt 1x Colmschate voor, wat niet wegneemt dat er vaker van/naar dat station werd gereisd. Colmschate heeft geen poortjes, als je die gewend bent, kun je wel eens vergeten in/uit te checken bij een station met paaltjes.

Reputatie 7
Badge +1

Bij deze een van de screenshots zonder persoonsgegevens. Deventer heeft blijkbaar soms kuren.
Dat zou een rotte kaartlezer kunnen zijn maar dan zou een poortje niet open gaan, toch?

 

Er is ook een keer vanaf Deventer Colmschate gereisd, dat heeft geen poortjes volgens de stationsinformatie. Als de andere keren dat er een check-in of check-out ontbreekt ook van of naar Deventer Colmschate is gereisd kan het gewoon een kwestie van vergeten zijn omdat er geen poortjes staan. Maakt verder voor het terugvragen van het correctietarief niet uit, maar betekent wel dat je op een station met paaltjes ipv poortjes wat beter moet opletten. 

 

En dat stond hier dus ook al. Maar goed je hebt weer een aantal extra reacties gescoord. 

Gekibbel graag via privéberichten, bedankt.

Reageer