Mogelijke miscommunicatie actie Dal Voordeel, maar ik weet het niet zeker | NS Community
beantwoord

Mogelijke miscommunicatie actie Dal Voordeel, maar ik weet het niet zeker

  • 24 October 2021
  • 7 reacties
  • 210 Bekeken

Amsterdam, zondag 24 oktober 2021

 

beste NS,

 

 

Ik had blijkbaar eerst ook een NS Flex Altijd Voordeel abonnement, maar die heb ik omgezet naar NS Flex Dal Voordeel abonnement. Omdat ik eerst van had begrepen dat alleen juiste nieuwe klanten gebruik van kon maken van de actie NS Flex Dal Voordeel met 1e maand gratis. Maar kennelijk geldt de actie ook als ik overstap van NS Flex Altijd Voordeel naar NS Flex Dal Voordeel. Waarom was dat me dan nooit eerder vertelt? Gelukkig kan ik gebruik maken van deze actie. En ik had het wel nog voor de zekerheid nog nagevraagd. Maar het zou wel achteraf gepraat kunnen zijn.

icon

Beste antwoord door Robert B 24 October 2021, 18:23

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Klopt, het lukte mij ook.

Dat over ‘nooit eerder verteld’ is omdat de actie nog maar pas bestaat.

Actie loopt tot 30 november.

Reputatie 7
Badge +3

Dat het nooit aan jou verteld is, is omdat het een actie is om nieuwe Flex klanten binnen te halen. Jij bent al klant.

Badge +3

Zal vast bedoeld zijn voor nieuwe klanten, maar bestaande klanten (zoals @Spoor 21 en ik, of jij) kunnen het dus ook doen, maandje gratis Dal Voordeel.

Zelfde als die aanbieding voor Weekend Vrij met een jaar lang 6 euro korting in september vorig jaar. Gewoon even wisselen naar hetzelfde (via de webshop) en klaar.

Met een gratis nieuwe ov-chipkaart erbij (als je dat zou willen).

Reputatie 7
Badge +3

Het is helemaal geen miscommunicatie. De actie is bedoeld voor nieuwe klanten dus NS wil niet dat je een ander en duurder abonnement omzet naar een maand gratis Dal Voordeel. Dan gaat NS dus niet klanten die al een (ander) abonnement hebben informeren dat ze gratis een maand met korting kunnen reizen.

Zelfs klanten die geen abonnement hebben of al een tijdje geleden van Flex Dal Voordeel naar zonder abonnement zijn gewijzigd hebben er geen bericht van gekregen. In ieder geval heb ik daar met mijn Flex zonder abonnement geen bericht van ontvangen terwijl ik wel de notificaties voor aanbiedingen aan heb staan. Ik weet het ook alleen maar omdat iemand anders hier op de community een vraag had over deze  actie en omdat ik eens voorbij zag komen tijdens een TV commercial. Dan kun je daarna zelf op de NS site en Flex webshop kijken en proberen of je het ook kan aanvragen als je al een aander abonnement hebt. En als dat dan kan, fijn voor jou. 

Badge +3

Ik heb 3 kaarten (2 accounts) die op Flex Basis stonden en kreeg van de week twee mails van NS over die Dal Voordeel actie. Inmiddels 1 kaart met gratis Dal Voordeel voor een maand dus.

Kan me niet herrinneren dat ik me ooit op een nieuwsbief geabonneerd heb (er staat in die mails ook geen link om af te melden) en NS Extra heb ik voor alle kaarten al lang uit gezet want dat deed toch niets zinnigs.

Dat er tegenwoodig een Maandkaart Traject Vrij (lang beloofd, late bevalling) uit een automaat bestaat heb ik ook maar via hier vernomen.

Gremlins.. :nerd:

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 3 kaarten (2 accounts) die op Flex Basis stonden en kreeg van de week twee mails van NS over die Dal Voordeel actie. Inmiddels 1 kaart met gratis Dal Voordeel voor een maand dus.

Kan me niet herrinneren dat ik me ooit op een nieuwsbief geabonneerd heb (er staat in die mails ook geen link om af te melden) en NS Extra heb ik voor alle kaarten al lang uit gezet want dat deed toch niets zinnigs.

Dat er tegenwoodig een Maandkaart Traject Vrij (lang beloofd, late bevalling) uit een automaat bestaat heb ik ook maar via hier te horen gekregen.

Gremlins.. :nerd:

Ik heb alles 'aan' staan en heb als dal voordeel op saldo abonnementhouder geen aanbieding gekregen om over te stappen. Misschien omdat ik Keuzedagen heb? Over dat keuzedagen nog tot eind 2021 te bestellen zijn ipv najaar 2020 heb ik ook geen bericht gehad. Of een service bericht in de trant van: u heeft al meer dan een half jaar uw abonnement niet gebruikt, is een ander abonnement of Flex basis misschien iets wat beter bij u past? 

Badge +3

Ik heb alles 'aan' staan en heb als dal voordeel op saldo abonnementhouder geen aanbieding gekregen om over te stappen. Misschien omdat ik Keuzedagen heb? Over dat keuzedagen nog tot eind 2021 te bestellen zijn ipv najaar 2020 heb ik ook geen bericht gehad. Of een service bericht in de trant van: u heeft al meer dan een half jaar uw abonnement niet gebruikt, is een ander abonnement of Flex basis misschien iets wat beter bij u past? 

NS en communicatie blijft een dingetje.

Maar als je €5 wilt besparen zet je Dal Voordeel (op saldo, of Flex als je dat al had) gewoon om naar hetzelfde.

Omdat het kan…:relieved: Ben je alleen eventuele Keuzedagen die nog beschikbaar moeten komen kwijt.

Voor klanten die geen Keuzedagen geneuzel hebben is Dal Voordeel gewoon de eerste maand gratis (actie loopt tot 30 november). Ik heb het ook niet bedacht.. :hushed:

Reageer