beantwoord

Nieuwe kaart bestellen bij abonnement lukt niet

  • 23 August 2022
  • 17 reacties
  • 1178 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik wou het abonnement NS Flex Dal Voordeel aanvragen, en omdat ik geen eigen OV-chipkaart heb wil ik die er dus ook bij bestellen.

Het uploaden van een foto lukt en op het controlescherm staat ook dat ik voor een nieuwe kaart kies, maar toch krijg ik als ik probeer te betalen de foutmelding: “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart. (E100)”

 

Wat kan ik hieraan doen?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 23 August 2022, 21:51

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6

Hey EPS. Welkom bij de NS Community. 

Op het moment is er een kleine storing bij ons in het bestel process en ik vermoed dat deze storing ook de reden is voor deze error. Ik wil je aanraden om het later vandaag of anders morgen nogmaals te proberen. Als het dan alsnog niet lukt raad ik je aan om contact op te zoeken met de klanten service voor een alternatieve oplossing.

Hallo Daniël, heel erg bedankt voor het antwoord! 

Ik wou het abonnement NS Flex Dal Voordeel aanvragen, en omdat ik geen eigen OV-chipkaart heb wil ik die er dus ook bij bestellen.

Het uploaden van een foto lukt en op het controlescherm staat ook dat ik voor een nieuwe kaart kies, maar toch krijg ik als ik probeer te betalen de foutmelding: “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart. (E100)”

 

Wat kan ik hieraan doen?

same here. I couldn’t order since yesterday

Reputatie 6

Hey srdncs. Welcome to the NS Community.

The error is still there at this time. I'd advise you to try again tomorrow and if that doesn't work you can contact our customer service for alternative aid in this case.

Badge +3

And that error Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex comes from where?

When ordering NS Flex on a new card… 

It seems like some other card is blocked, but did you enter that number anywhere?

No, you want a new card! That should work after any late payments.

Ik heb precies hetzelfde momenteel bij het aanvragen van mijn Traject Vrij abonnement met een nieuwe OVchip. Ik ben nu met de chat aan het praten maar daar kom ik ook niet echt verder mee. Ook wel vervelend want ik had precies uitgekiend dat als ik het vandaag zou aanvragen, hij per 1 sep in zou gaan, precies wanneer ik het nodig heb. 

Hetzelfde hier. Bij het aanvragen/betalen van Flex Basis abonnement met een nieuwe OVchip krijg ik de foutmelding: “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart. (E100)”

Ik heb deze dag nu gekozen zodat hij per 1 sep in zou gaan, precies wanneer ik het nodig heb.

Reputatie 7
Badge +3

Er schijnen vandaag ook weer storingen te zijn bij een aantal online producten.

I trying for few days also still have problem, cant order new personal ov chip card now 

Hetzelfde hier. Bij het aanvragen/betalen van Flex Basis abonnement met een nieuwe OVchip krijg ik de foutmelding: “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart. (E100)”

Ik heb deze dag nu gekozen zodat hij per 1 sep in zou gaan, precies wanneer ik het nodig heb.

 

4 dagen later doet het probleem zich nog steeds voor ?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het zelf net even getest en kwam tot de stap betalen en bank kiezen lukte ook. Verder niet betaald want was maar een test. 

Ik heb het zelf net even getest en kwam tot de stap betalen en bank kiezen lukte ook. Verder niet betaald want was maar een test. 

unfortunately I try a few moment ago but doesn't happen somethings. still stand still have problem.

‘Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart. (E100)’

how can i solve this problem because i need this card immediately.

Reputatie 7
Badge +1

Hey EPS. Welkom bij de NS Community. 

Op het moment is er een kleine storing bij ons in het bestel process en ik vermoed dat deze storing ook de reden is voor deze error. Ik wil je aanraden om het later vandaag of anders morgen nogmaals te proberen. Als het dan alsnog niet lukt raad ik je aan om contact op te zoeken met de klanten service voor een alternatieve oplossing.

 

Misschien dat die kleine storing in het bestel proces toch niet zo klein was. Ik zou NS in ieder geval willen aanraden om nu eindelijk eens te stoppen met die understatements en het constant bagatelliseren van de problemen. Het is een puinhoop op ICT gebied bij jullie. Constant storingen dus nogmaals stop met die understatements wordt gewoon dwars door heen geprikt.

Ik verneem dat dit te maken kan hebben met dat de geboortedatum niet is toegevoegd in het Mijn NS-account. Het is de bedoeling dat er contact wordt opgenomen met onze NS Klantenservice, waarbij de gegevens aangevuld kunnen worden en een nieuwe uitnodiging verstuurd wordt voor het activeren van het account en voor het bestellen. Excuus voor het ongemak!

 

I understand that this may be due to the fact that the date of birth has not been added to the My NS-account. What you can best do now, is contact our NS Customer Service, where the details can be added and a new invitation can be sent to activate the account for ordering. Sorry for the inconvenience!

Reputatie 7
Badge +3

Ik verneem dat dit te maken kan hebben met dat de geboortedatum niet is toegevoegd in het Mijn NS-account. Het is de bedoeling dat er contact wordt opgenomen met onze NS Klantenservice, waarbij de gegevens aangevuld kunnen worden en een nieuwe uitnodiging verstuurd wordt voor het activeren van het account en voor het bestellen. Excuus voor het ongemak!

Is dat niet de oorzaak van fout E102 ipv E100 ?

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik verneem dat dit te maken kan hebben met dat de geboortedatum niet is toegevoegd in het Mijn NS-account. Het is de bedoeling dat er contact wordt opgenomen met onze NS Klantenservice, waarbij de gegevens aangevuld kunnen worden en een nieuwe uitnodiging verstuurd wordt voor het activeren van het account en voor het bestellen. Excuus voor het ongemak!

Is dat niet de oorzaak van fout E102 ipv E100 ?

 

Volgens mij ligt het gewoon aan een systeem wat aan alle kanten rammelt wen wat er dus voor een groot deel de oorzaak van is, van de enorme achterstanden bij de klantenservice. Volgende week zal het wel E104 zijn. 😂

Reputatie 7
Badge +1

In dit topic dus nog veel meer E102 fouten. Er is dus iets live gezet wat niet goed getest is.

 

 

Reageer