Skip to main content

Hallo, mijn vriendin heeft een Dal Voordeel abonnement genomen en ze heeft als het goed is %40 korting in het weekend. Ze heeft vandaag met de trein van Rotterdam naar Amsterdam gerezen voor 17.60 en ze vraagt zich af waarom het geen korting gaf.

Het zou kunnen dat uw vriendin het abonnement nog op de kaart moet laden. Dat is het geval als zij al een bestaande OV-chipkaart had en daarvoor Dal Voordeel op saldo besteld heeft, of als zij NS Flex Dal Voordeel besteld heeft en nog geen NS Flex op de kaart had staan. Het op de kaart laden van het abonnement gaat door bij een kaartautomaat de OV-chipkaart voor de lezer te houden, te kiezen voor Ophalen bestelling en de instructies op het scherm te volgen. Overigens zou uw vriendin ook instructies hierover per mail ontvangen moeten hebben.

Als bovenstaande niet het geval is, dan kan uw vriendin het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te laten uitzoeken waar het misgaat. Dat is ook de manier om het prijsverschil voor de gemaakte reis terug te vragen.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. Uw vriendin kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.


Is het abonnement al ingegaan of is er gekozen voor een datum in de toekomst?


Is het abonnement al ingegaan of is er gekozen voor een datum in de toekomst?

Op een bestaande kaart kan geen datum in de toekomst meer worden gekozen, dat kan alleen nog als je een nieuwe kaart meebestelt. Daar hebben we het een tijdje geleden nog over gehad in een ander topic met testjes erbij.

Het zou dan nog wel kunnen dat ze een nieuw meebestelde kaart eerder in huis had dan de 7 dagen die er voor staat en dan is het abonnement inderdaad pas actief vanaf de ingangsdatum.


Reageer