beantwoord

Product traject vrij niet beschikbaar

  • 15 June 2023
  • 34 reacties
  • 473 Bekeken

Ik heb gister op mijn nieuwe persoonlijke OV chipkaart NS Flex Traject Vrij gezet. Toen heb ik een mailtje gekregen dat ik het alleen nog als product moet ophalen bij een NS automaat. Ik heb dit vanochtend geprobeerd maar toen stond er dat er geen producten beschikbaar zijn. Wat gaat er mis? 
 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 July 2023, 10:28

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi paulinexhuisman en welkom bij de NS Community! 

Oei, ik durf zo dan niet te zeggen wat er mis gaat. Heb je wel gekeken bij ‘ophalen bestelling’ op de automaat? Mocht het daar ook niet tussen staan, kun je de klantenservice naar jouw bestelling laten kijken. 

Badge +3

Heb je een ingangsdatum in de toekomst gekozen? Dan kan je het vanaf die dag ophalen, daar krijg je in de nacht ook nog een e-mail over.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een bestaande kaart kun je geen datum in de toekomst kiezen. 

Badge +3

Bij een bestaande kaart kun je geen datum in de toekomst kiezen. 

Oh dat is nieuw, volgens mij was dat alleen het geval als er OV-fiets actief was?

Ga het even testen… moet ik eerst even OV-fiets opheffen (wat overigens niet op de kaart zelf staat), maar als het jou niet lukt met een ‘blanco’ persoonlijke kaart geloof ik het wel.

Misschien dat @Momo nog ergens een reserve kaart heeft, mijn vraag was aan @paulinexhuisman over die ingangsdatum.

Pff… in de wacht aan de telefoon, moest wel heel het keuzemenu door ondanks het (geldige) doorschakelnummer 😥

Chat geeft ook geen sjoege 

 

Hoe bedoel je dat OV-fiets niet op je OV-chipkaart staat? Ben je al telefonisch geholpen of zal ik het OV-fiets abonnement voor je beëindigen?

Badge +3

Hoe bedoel je dat OV-fiets niet op je OV-chipkaart staat? Ben je al telefonisch geholpen of zal ik het OV-fiets abonnement voor je beëindigen?

Oh, hoi Erryt graag. Ik wil iets testen maar OV-fiets zit in de weg dus graag beëindigen. DM is onderweg.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien dat @Momo nog ergens een reserve kaart heeft, mijn vraag was aan @paulinexhuisman over die ingangsdatum.

Yep, heb nog een kaart op saldo (waar Flex op heeft gestaan maar is verwijderd).

Ik kan zoals je ziet inderdaad geen datum kiezen. Volgens mij kon dat in het verleden wel. Ik had dat meen ik eens getest met een saldo kaart waar OV-fiets op stond en waar ik dat OV-fiets van had laten verwijderen, met OV-fiets geen datum te kiezen en toen zonder OV-fiets wel.

En ik vond nog dit antwoord van Erryt in een topic van september 2021. Ik was eigenlijk op zoek naar het topic waar ik dat toen over het verwijderen van mijn OV-iets had.

 

Nu dat dat gezochte topic ook gevonden

met daarin screenshots van mij met een kaart met OV-fiets en dezelfde kaart zonder OV-fiets een dag later waarbij er zonder OV-fiets wel een datumkeuze is.

Badge +3

Yvonne op de chat is ook wakker, maar geen haast 😄 Oh wacht, Kristien neemt het over… 

And it’s done! Binnen een kwartier 🤣

Nu dagje wachten en kijken of ik een Flex ingangsdatum kan kiezen… 

Ik was even aan het pauzeren. En kan je nu wel een datum kiezen?

 

Hoe kan je trouwens een print-screen om 21:10 plaatsen van een gesprek die 3 minuten later wordt gehouden? :)

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Nu dagje wachten en kijken of ik een Flex ingangsdatum kan kiezen… 

Je zou nu al bij het selecteren van die kaart kunnen zien of je een potloodje krijgt, je zal alleen net als ik bij mijn test niet naar een volgende stap kunnen gaan, dat zal pas morgen kunnen. Maar aangezien ik nu op een saldo kaart zonder OV-fiets geen datum meer kan kiezen, gok ik dat jij nu ook geen datum kan kiezen. 

Badge +3

Ik was even aan het pauzeren. En kan je nu wel een datum kiezen?

Hoe kan je trouwens een print-screen om 21:10 plaatsen van een gesprek die 3 minuten later wordt gehouden? :)

Die 21:10 die jij ziet was mijn originele post? De screenshot van 21:13 heb ik dan even later (maar binnen een uur) toegevoegd.

Het potloodje (datum keuze) zie ik nog niet, maar morgen misschien. Maar als jij (Momo) bij een kaart zonder OV-fiets ook al geen datum meer kunt kiezen… 

Geen magie dus. Laat het ons morgen weten of je een datum kan kiezen. Volgens mij is dat nog steeds niet mogelijk.

Badge +3

Oke maar dan blijft de vraag van @paulinexhuisman waarom er niets te activeren viel bij een automaat, terwijl er wel in de mail stond dat het opgehaald moest worden (zie openingspost).

Hopelijk geeft paulinexhuisman nog een antwoord in dit topic. Ik ben nu ook wel benieuwd.

Reputatie 7
Badge +3

Geen magie dus. Laat het ons morgen weten of je een datum kan kiezen. Volgens mij is dat nog steeds niet mogelijk.

Voorheen was dat wel mogelijk, zie mijn testje met een saldo kaart waar ik in november 2021 OV-fiets van heb laten verwijderen, kon toen wel datum kiezen. Er is dus in de tussentijd wat veranderd.

Badge +3

Heb OV-fiets laten verwijderen en de kaart uit mijn account verwijderd. Morgen eens kijken wat het systeem zegt.

Heb iets soortgelijks al eerder gedaan (kaart wissen uit Mijn NS) maar een paar dagen later wist de Webshop nog gewoon dat ik die kaart had.

Bestellen met ander e-mail adres en dat kaartnummer werkte ook niet, maar goed we dwalen af van de vraag in het topic.

Ik kan het even niet zo snel vinden. Het is wel mogelijk om via de klantenservice een abonnement tot 2 weken in de toekomst in te laten gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Heb iets soortgelijks al eerder gedaan (kaart wissen uit Mijn NS) maar een paar dagen later wist de Webshop nog gewoon dat ik die kaart had.

De webshop onthoudt wel meer dingen, ik kan in mijn andere browser (waar ik blijkbaar eerder een testje mee had gedaan) gewoon nu op 15 juni nog een abonnement bestellen met ingangsdatum 24 mei. 😂

 

Ik geloof niet dat als je dat doet dat ons systeem dat echt accepteert.

Badge +3

Haha, nou ja nog éen dingetje dan 

Maar goed, komt op hetzelfde neer want ik hoef niets te doen.

Wat overigens wel kan (en als het goed is bekend is bij de Klantenservice) is om een bestelling/beëindiging van een product dat daadwerkelijk op een kaart staat ad-hoc te doen bij een eerstvolgende incheck bij NS (poortje/paaltje).

Als je dus NS Flex in zijn geheel wilt beëindigen hoef je in principe niet meer langs een automaat/supermarkt, maar wordt dat ter plekke geregeld bij een volgende NS incheck.

Online besteld saldo op je kaart laden ook trouwens, maar dat is al langer.

Bij het activeren van Flex gebeuren er nogal wat dingen op je kaart, dus daar heeft een paaltje/poortje geen tijd voor, maar Flex beëindigen (het product Reizen op Rekening NS verwijderen) gaat prima.

Reputatie 7
Badge +3

Ik geloof niet dat als je dat doet dat ons systeem dat echt accepteert.

Nee, lijkt me niet dat dat geaccepteerd wordt en ga het ook niet uittesten, maar het staat er nu wel. Als ik kies voor een nieuwe kaart komt daar 31 mei te staan maar als ik dan de datum wil veranderen via het potloodje is de eerste datum die ik kan kiezen 22 juni, dus 7 dagen vanaf vandaag.

Badge +3

Ter info nog dit uit de PB/DM met @Erryt NS 

Bij een nieuwe kaart krijg je uiteraard de optie voor ingangsdatum 7 tot 14 dagen in de toekomst.

Vind je die 7 dagen te lang, dan bestel een persoonlijke kaart à € 7,50 via OV-chipkaart en zodra je die hebt (vandaag besteld en overmorgen in huis is geen uitzondering) kan je er NS Flex op zetten.

De kosten voor de kaart zijn dan natuurlijk voor eigen rekening.

Badge +3

En dan nog één laatste ding (topic-vervuiling)

De actie voor 2 maanden Weekend Vrij met 2 maanden 25% korting krijg je niet zomaar meer via de (onlangs vernieuwde) Webshop

Maar via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/abonnement/weekend-vrij?p=WVR23 doet die het nog wel.

Tot 23 juni te bestellen meen ik, zoals beloofd… 😴

Heb je een update voor ons, Robert B?

Badge +3

Heb je een update voor ons, Robert B?

Oh ja, bij deze!

  • OV-fiets laten ‘verwijderen’
  • Kaart uit Mijn NS verwijderd (zou niet uit moeten maken)
  • Dag later (zojuist) Flex abonnement bestellen
  • ‘Moment, we halen uw kaart(en) op’
  • Kaart staat er niet meer bij! (so far so good) 😃
  • Kaartnummer handmatig invullen
  • Helaas, zie screenshot… 😥

    Bestellen op een kaart die weliswaar van mij is maar bij een ander klantnummer hoort geeft keurig een melding dat ik ‘niet de contracthouder ben’ (al staat het er wat cryptisch).
    Dat zou wat duidelijker mogen, “log in als die persoon om iets te wijzigen” dus.

    Op die kaart al Flex, dus valt verder niets mee te testen.

Reageer