beantwoord

NS Flex tijdelijk pauzeren vanwege vakantie

  • 10 November 2023
  • 8 reacties
  • 197 Bekeken

Ik ga binnenkort op vakantie. namelijk 17 december en dan 1 maand. Nu wil ik niet dat er in die periode wordt geïncasseerd en wil daarom mijn flex account pauzeren. Wanneer moet ik deze dan omzetten naar Basis?

icon

Beste antwoord door Laura NS 10 November 2023, 12:52

Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op onze NS Community, Angelica1979. Wijzigingen gaan per direct in. Dus wanneer je vakantie start, dan zou ik het abonnement stopzetten, per 17 december.

Reputatie 4

Ik ga binnenkort op vakantie. namelijk 17 december en dan 1 maand. Nu wil ik niet dat er in die periode wordt geïncasseerd en wil daarom mijn flex account pauzeren. Wanneer moet ik deze dan omzetten naar Basis?

ja je kan vanaf je laaste reis datum in december je flex abonnement omzetten naar basis waar neer je terug ben ken abonnement weer omzetten naar betaalde flex je krijg resterende bedrag terug dat niet gebruik tot je factuurdatum 

Reputatie 7
Badge +3

Een wijziging gaat direct in, je kan het niet van tevoren inplannen. Je moet dan na je laatste reis je abonnement wijzigen.

Reputatie 5

Nu wil ik niet dat er in die periode wordt geïncasseerd en wil daarom mijn flex account pauzeren.

De maandelijkse incasso van je reiskosten kan je niet pauzeren. Die gaat wel ergens komen in de maand na 17 december. Je zal wel kunnen voorspellen hoe veel dat gaat zijn.

Of je moet Flex echt helemaal opzeggen en van je kaart verwijderen, maar is dat echt wat je wil?

Reputatie 4

Nu wil ik niet dat er in die periode wordt geïncasseerd en wil daarom mijn flex account pauzeren.

De maandelijkse incasso van je reiskosten kan je niet pauzeren. Die gaat wel ergens komen in de maand na 17 december. Je zal wel kunnen voorspellen hoe veel dat gaat zijn.

Of je moet Flex echt helemaal opzeggen en van je kaart verwijderen, maar is dat echt wat je wil?

nee je kan gewoon aanpassen in ns ns flex naar basis je hoef niet langs de automaat te gaan als je niet reis in de periode dat op vakantie bent betaal u ook niks tot wanneer u abonnement weer naar betaalde abonnement wijzig 

Het gaat er meer om dat ik mijn geld natuurlijk goed kan gebruiken op vakantie en ik wil niet dat NS gaat incasseren. Vandaar dat ik wil weten wanneer ik het moet omzetten naar basis om dit te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +4

Dan moet je het opzeggen net na middernacht na de vervaldatum van je maandabonnement en die is bij iedereen verschillend. De praktijk is dat als je dit binnen 24 uur doet, er geen maandtermijn wordt afgeschreven. Maar ja dat moet dan wel passen bij je rijgedrag. Je betaalt nagenoeg meteen na de omzetting het volle pond voor de reis. Zeg je tussentijds op dan is je geld er ook heel snel, bij mij was het in vier dagen. Het wordt op je bankrekening gestort en daarvan kun je ook in het buitenland geld mee opnemen dan wel betalen. Het wordt dan inderdaad wel afgeschreven, maar je krijgt het per rato  heel snel terug.

 

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf de datum dat je wijzigt naar Flex Basis betaal je geen abonnementskosten meer, je krijgt mogelijk zelfs nog wat terug van je vooruitbetaalde abonnementskosten, als je eerder dan je factuurdatum wijzigt. Wat er dan nog wel geincasseerd kan worden zijn reiskosten die je sinds je vorige factuurdatum gemaakt hebt, die worden als het goed is gewoon op je gebruikelijk factuurdatum geincasseerd. Daarvan kun je checken hoeveel dat ongeveer is en daarvoor een bedrag reserveren. 

Reageer