beantwoord

trein reis gemaakt zonder geldig reis recht



Toon eerste bericht

27 reacties

Goedemorgen Anoukvluijk en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat Thom al heeft uitgelegd wat er waarschijnlijk is gebeurd. Als je enkel bij Arriva hebt ingecheckt, maar gereisd hebt met de NS, zal je inderdaad geen geldig vervoerbewijs hebben gehad voor de NS trein, met dus de € 50 ‘boete’ als gevolg.

Ik weet echter niet wat voor transacties er precies zijn gemaakt, dus ik zou willen adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice, zodat mijn collega's kunnen nagaan wat er exact is gebeurd en wellicht iets kunnen corrigeren. Je kunt hen telefonisch bereiken (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reputatie 7
Badge +4

Er was iets loos want u checkte in bij Arriva en u reisde met NS. Dan is uw kaartje niet geldig en maakt de conducteur een aantekening dat u geen geldig vervoersbewijs voor NS had. Het feit dat hij niks zei betekent niet dat het in orde was. Dit is de normale gang van zaken bij Flex als u zonder geldige incheck reist, u krijgt dan geen boete meer direct in de trein, maar achteraf. Op grond van wat u vertelt, denk ik dat het klopt dat u een boete kreeg omdat u niet met Arriva reisde maar met NS. 

U had in het Harde uit moeten checken en weer in moeten checken, vervolgens uitchecken in Nijkerk. Ik vrees dat u zich nog moet verdiepen over hoe u moet in- en uitchecken. U had beter nadat u Nijkerk passeerde even de conducteur kunnen waarschuwen dat de trein niet stopte en u er uit had gemoeten. U stapte in de sneltrein die normaal naar Zwolle gaat, maar door werkzaamheden niet verder dan ‘t Harde. Dat is wel een begrijpelijke vergissing. De extra reis naar het Harde is niet berekend maar heeft verder ook geen gevolgen.

Wat voor melding  kreeg u in Nijkerk?

Reageer