beantwoord

uitzetten ov

  • 17 December 2023
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Is het mogelijk om mijn ov 2 weken uit tezetten omdat ik vakantie heb. Wie weet her antwoord. Dank alvast 

icon

Beste antwoord door Thom 17 December 2023, 23:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

@Mari-anne 

Een OV chipkaart kan je niet uitzetten. Waarom zou je dat eigenlijk willen? Als je NS Flex als daar aangekoppeld abonnement hebt, dan kan je jouw abonnement aanpassen naar 0 euro zodat je bij gebruik van je chipkaart vanaf dan met voltarief reist. Maar dit kan je pas na een maand weer omzetten maar een ander reisproduct. 

Voor twee weken kan het niet.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt als u uw abonnement meer dan een maand heeft, dit op elk moment pauzeren. De procedure is dan dat u uw abonnement vervangt door een abonnement Flex Basis. Op het moment dat u weer naar uw oude abonnement terug wilt, kan dat ogenblikkelijk, u zit er daarna wel minimaal een maand aan vast omdat u formeel een nieuw abonnement neemt.

Het uitzetten  van een ov-chipkaart voor twee weken kan niet, maar heeft ook geen enkele zin, als u er Flex Basis op gezet heeft of laat staan, kan er niks gebeuren. Flex Basis is formeel een abonnement maar kost niks.

 

Wat bedoelt u precies met twee weken uitzetten? Ik kan me daar niet veel bij voorstellen, anders dat u iets anders bedoelt.

Reputatie 7
Badge +3

@Mari-anne

Een OV chipkaart kan je niet uitzetten. Waarom zou je dat eigenlijk willen? Als je NS Flex als daar aangekoppeld abonnement hebt, dan kan je jouw abonnement aanpassen naar 0 euro zodat je bij gebruik van je chipkaart vanaf dan met voltarief reist. Maar dit kan je pas na een maand weer omzetten maar een ander reisproduct. 

Voor twee weken kan het niet.

Flex Basis (wat 0 euro kost) kun je op elk moment weer wijzigen naar een ander abonnement, dat hoef je niet minstens een maand te hebben. Een betaald abonnement kun je wel pas na een maand weer wijzigen. 

Als het “uitzetten” gaat om een kortingsabonnement 2 weken niet te hebben en te betalen kun je als dat een Flex abonnement is, dit Flex abonnement wijzigen naar Flex Basis en na 2 weken weer terug wijzigen naar het eerdere abonnement. Dan heb je 2 weken het abonnement “uitgezet”. 

Reageer