Skip to main content
beantwoord

Vervallen keuzendagen na een jaar?

  • 1 June 2024
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Hoe zit het met de geldigheidsduur van keuzedagen. Ik zie staan dat ze na een jaar vervallen en ik zie staan dat ze een paar weken voordat ze gaan vervallen automatisch met een jaar verlengd worden (dus niet vervallen). Hoe zit het nu echt???

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Wim vd Geest en welkom op de NS Community! 

Jouw huidige Keuzedagen zullen wel vervallen na een jaar. Jouw abonnement wordt ieder jaar opnieuw verlengd. Bij de verlenging ontvang je weer 7 nieuwe Keuzedagen. De Keuzedagen van jouw vorige contractjaar zijn dan niet meer te gebruiken.

Bedankt Lorena maar waarom staat er dan op MijnNS “Keuzedagen worden elk jaar automatisch verlengd. Je hoeft hier niets voor te doen. We sturen je een aantal weken voor de verlenging een bericht”

Ik ben hier vanuit gegaan en het lukt me nu niet om alle dagen op te krijgen.

Reputatie 6
Badge +2

Ik snap de verwarring wel. Het abonnement wordt ieder jaar verlengt en daarbij komen nieuwe Keuzedagen. Wanneer er een nieuwe Keuzedag voor je klaar komt te staan, ontvang je hierover ook een e-mail met de geldigheid van de Keuzedag. Ik zal jouw bericht intern doorzetten als suggestie. Bedankt voor het aankaarten!

Reputatie 7
Badge +3

Her woord ‘keuzendagen’ wijzigen in ‘keuzedagenabonnementen’ zal duidelijker zijn.

@Wim vd Geest je hebt toch een mail gekregen met de geldigheid van de keuzedagen?

Badge +3

Gewoon zeggen dat de Keuzedagen het hele abonnementsjaar geldig zijn (dus gebruik ze gedurende dat jaar)!

De geldigheid wordt helemaal niet automatisch verlengd, je krijgt gewoon jaarlijks 7 nieuwe Keuzedagen zoals @Lorena NS al zei, maar dus niet er bij.

Vergelijk een mobiel abonnement met X belminuten per maand. Het abonnement wordt natuurlijk maandelijks verlengd maar ongebruikte belminuten kan je niet meenemen naar een volgende maand (op een paar uitzonderingen na). Zelfs prepaid beltegoed is maar ‘beperkt houdbaar’.

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik weet wordt ook vermeld dat een keuzedagenabonnement gelijk loopt aan het bijbehorende dal voordeelabonnement. Maar ik snap wel dat het verwarring oplevert als er staat dat keuzendagen automatisch verlengd worden.

In mijnNS staat de uiterste geldigheid van de keuzendagen. Dat staat ook in de mail die je krijgt bij verlenging.

Reageer