Wan beleid

  • 27 October 2022
  • 5 reacties
  • 211 Bekeken

Zo nu andere taal.

Wat een waarloos bedrijf is de NS. 

17-10.  7.54 Vast vanaf Almere 3 uur vertaging.

18-10  geen trein vanaf Duivendrecht 17.01

Vertraging tot thuiskomst 1.5 uur.

27-10 Lelystad 7.54 rijd niet.

7.10 naar Amsterdam Zuid. 

Vanaf hier naar Holendrecht. 

27-10  Duivendrecht. 17.01 geen enkele intercity naar Lelystad. De stoptrein is geen optie 1,5 later thuis. Dus moet ik naar Amsterdam Zuid gedwongen.

Ik heb geduld gehad en de grens is bereikt. Ik eis dat alle vertraging verrekend gaat worden. Indien niet zal ik juridisch stappen ondernemen. Moet ik mijn baan kwijt zaken omdat de NS wan prestaties leverd? Ik geloof niet meer in verbetering van NS zijde. Jullie verkloten de boel al meer dan 1,5 jaar. 

 

Michel 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er gaat inderdaad een hoop mis bij NS. De term ‘waardeloos’ kan ik dan ook nog wel plaatsen. Maar hier op het forum van alles gaan eisen, gaat weinig helpen ben ik bang.

Voor vertragingen vanaf 30 minuten kunt u geld terugkrijgen met de regeling Geld Terug bij Vertraging. Andere verrekeningen zullen niet plaatsvinden.

Mocht dat niet voldoende zijn, dan hoor ik graag de uitkomst van de juridische stappen.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een vertraging van meer dan 30 minuten tov de aangekondigde reistijd in de reisplanner kun je geld terug vragen. Dat is de regeling Geld terug bij vertraging. Bij een vertraging van 30 t/m 59 minuten is dt de helft van de ritprijs, bij meer dan 60 minuten vertraging is dat de gehele ritprijs in de meeste gevallen. Voor meer info zie: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Dit moet je wel zelf aanvragen, NS vergoedt dit niet automatisch bij een vertraging. Gezien de genoemde vertraging is er best wel wat geld terug te krijgen. 

Ik heb geduld gehad en de grens is bereikt. Ik eis dat alle vertraging verrekend gaat worden. Indien niet zal ik juridisch stappen ondernemen. Moet ik mijn baan kwijt zaken omdat de NS wan prestaties leverd? Ik geloof niet meer in verbetering van NS zijde. Jullie verkloten de boel al meer dan 1,5 jaar.

Wat bedoelt u met "alle vertraging verrekenen"? Voor de reiskosten is er de geld-terug-bij-vertraging regeling en andere kosten (zoals gemiste werkuren) vallen onder vervolgschade en daarvoor is wettelijk bepaald dat u die niet kunt claimen. Hooguit zou u NS kunnen aanklagen wegens systematische wanprestatie en op grond daarvan iets kunnen eisen, maar dat moet u dan wel hard kunnen maken.  

In uw geval zou ik als het echt problematisch is nadenken over verhuizen, carpoolen of een auto aanschaffen. 

Ja leuk en kort door de bocht. Iedere dag dupeert ns duizenden personen. Zo simpel is dus oplossing dus niet en mist u actieve info. 

Reputatie 7
Badge

@Mies1969 het staat u vrij om zelf een zaak tegen NS te beginnen. Of u kans maakt weet ik niet.

Reageer