beantwoord

wat is verschil tussen voordeelurwnkaart dal en flex abonnement

  • 5 October 2023
  • 21 reacties
  • 1570 Bekeken

Wat is t verschil tussen daluren voordeeluren kaartcen flex voordeel ?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 October 2023, 21:02

Bekijk origineel

21 reacties

Hallo 16041972 en welkom bij de NS Community,

 

Je doelt waarschijnlijk op NS Flex Dal Voordeel en Dal Voordeel op saldo. Het grootste verschil daarvan is dat je met NS Flex op rekening de reizen maakt en met Dal Voordeel op saldo je een saldo moet laden waar vervolgens de gemaakte kosten in de trein van het saldo van je OV-chipkaart wordt afgeschreven. 

 

NS Flex Dal Voordeel: 

Elk moment opzegbaar (na 1e maand)

Geen saldo op OV-chipkaart nodig

Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso

 

Dal Voordeel op saldo:

Maandelijks opzegbaar

Saldo laden voor je kunt reizen

Minimum saldo van € 10 op OV-chipkaart

Keuzedagen voor 60 jaar of ouder

Bedankt voor de reactie ! Groet

Reputatie 7
Badge +3

Dal Voordeel op saldo:

Maandelijks opzegbaar

Dal Voordeel op saldo is tegenwoordig - net als Flex Dal Voordeel - na een maand dagelijks opzegbaar.

Zie artikel 5.1 in de voorwaarden:

Een Abonnement kan gedurende de eerste maand na afsluiten niet worden opgezegd. Heeft u uw Dal Voordeel abonnement bijvoorbeeld afgesloten op 5 mei dan kunt u deze opzeggen op of na 5 juni. Na afloop van die maand is het Abonnement dagelijks opzegbaar

Reputatie 7
Badge +3

Bij flex is 1e incheck geldig ook bij wisselen van vervoerders. Bij op saldo geldt bij wisselen van vervoerder een nieuwe incheck.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is alleen een issue wanneer je bent ingecheckt buiten de spits en overstapt op een andere vervoerder in de spits. Of omgekeerd. Bij een reis in de daluren met overstap in de daluren geldt de langeafstandskorting en de 40% korting.

Reputatie 7
Badge +3

Dal Voordeel op saldo is tegenwoordig - net als Flex Dal Voordeel - na een maand dagelijks opzegbaar.

Ik zie trouwens dat dit op de bestelpagina ook onjuist staat. (zo te zien heeft Erryt die tekst gekopieerd 🙂) Misschien kan dit aangepast worden?

 

@mrfreeze Ik heb jouw feedback doorgestuurd naar de IT-afdeling die over het content van de website gaat. 

Reputatie 7
Badge +3

Een IT-afdeling die over content gaat? Da's nie best.

Ik heb gemaild over de informatie en wat jij graag aangepast wilt hebben. Zij zullen het vervolgens neerleggen bij de juiste afdeling. Wij van de klantenservice gaan niet over de informatie op de website.

Als je al een jaar Dal Voordeel vooruit betaald hebt, krijg je dan geld terug als je het abonnement omzet naar NS Flex Dal Voordeel?

Badge +3

Ja.

Badge +3

Een IT-afdeling die over content gaat? Da's nie best.

Er zal wel een ticket/RfC voor aangemaakt moeten worden?

Reputatie 2

Ik heb al jaren een NS abonnement VDU kaart met 40% in de daluren en 7 keuzedagen.

Is het inderdaad nog mogelijk om een voordeel uren kaart te bestellen met keuzedagen voor 65 plus?

Eventueel voor mijn partner.Hij heeft een ov chipkaart

Ik meende dat dit niet meer aangeboden werd.

Ben benieuwd

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat is nog steeds mogelijk. Maar alleen als jaarabonnement Dal Voordeel op saldo. Daarna kun je via de Klantenservice de keuzedagen bestellen.
https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-op-saldo

Let op bij het bestellen dat je niet per ongeluk Flex bestelt.

Als je het abonnement Dal Voordeel op saldo hebt kun je de keuzedagen 60+ bestellen.

 https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen/keuzedagen-bestellen.html

Tegenwoordig krijg je de 7 keuzedagen allemaal tegelijk. Je kunt dus helemaal zelf bepalen wanneer je ze in een periode van 12 maanden (de looptijd van het Dal Voordeel-abonnement) gebruikt.

Reputatie 2

Dank voor de reactie, kun je dit ook regelen bij een servicebalie?

Badge +3

U dient dat wel te bestellen als namens uw man (dus ander e-mailadres).

Bij een servicebalie zal uw man erbij moeten zijn, en natuurlijk al een persoonlijke ov-chipkaart hebben.

Reputatie 2

Begrepen, dank

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat is nog steeds mogelijk. Maar alleen als jaarabonnement Dal Voordeel op saldo. Daarna kun je via de Klantenservice de keuzedagen bestellen.
https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-op-saldo

De Keuzedagen kunnen gewoon direct mee besteld worden bij het bestellen van een nieuw Dal Voordeel abonnement. Alleen wanneer je al Dal Voordeel op saldo hebt en daar Keuzedagen bij wilt bestellen moet dat via de klantenservice.

 

Reputatie 2

En bij een servicepunt , wanneer mijn man daarbij aanwezig is, is er voor hem geen eigen e-mail adres nodig neem ik aan. Hij heeft geen digitale vaardigheid, ik verneem het graag 

Reputatie 2

Nog een vraag; bij voordeel urenkaart; bij inchecken voor 4 uur en de reis vervolgen in de spits , kun je dan de keuzedag benutten of wordt na uitchecken  dan kosten berekend? 

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik weet kun je Dal Voordeel op saldo niet (meer) bij een servicepunt bestellen. Dat zal echt online moeten. Het bestellen van de keuzedagen kan dan weer niet online en moet telefonisch of via de chat. Ik zou Klantenservice bellen: 030-751 51 55.

Wanneer je inderdaad uiterlijk tot 16.05 uur incheckt kun je door de middagspits heenreizen. Maar alleen als dan niet overstapt op een andere vervoerder.

Reageer