beantwoord

Weergave gemaakte reizen t.b.v. declareren bij werkgever

  • 23 April 2024
  • 18 reacties
  • 165 Bekeken

Ik moet binnen een paar dagen mijn reiskosten declareren bij mijn werkgever in het systeem, maar helaas heeft de NS veel meer dan 24 uur nodig blijkbaar (24 uur staat in hun systeem) om het in het systeem te laten terugvinden. Zo ben ik vrijwel altijd te laat met declareren bij mijn werkgever.
In het overzicht wat er boven staat, staan mijn gemaakte reizen van de laatste dagen wél weergegeven.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 23 April 2024, 10:35

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi irenevg en welkom bij de NS Community! 

Helaas worden niet alle reizen even snel verwerkt bij jouw reishistorie. Mocht je geen NS Flex abonnement hebben, dan kun je ook jouw reishistorie opvragen via www.ov-chipkaart.nl. Bij het NS Flex abonnement is het helaas niet anders dan even afwachten totdat jouw reizen erbij staan of wachten op de maandelijkse factuur en deze gebruiken voor de declaratie.

Misschien ook eens met je werkgever praten, die zal toch ook wel snappen dat declaraties binnen een dag indienen niet altijd kan. Ik snap dat hij de bedragen niet te ver wil laten oplopen maar een termijn van een week lijkt me redelijkerwijs toch te moeten kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Was het maar hooguit een week. Bij NS Flex kan het ook 3 weken duren voor een reis in de reishistorie staat met een prijs. En als je moet wachten op de factuur kan het nog langer duren, want een reis komt pas op een factuur als die ook in de reishistorie staat. Dus als een reis na 3 weken in de reishistorie komt en daardoor net te laat is voor de maandelijkse factuur, komt die reis pas op de factuur van een maand later te staan. Zo kwam bij mij een reis van begin juli pas 3 weken later in de reishistorie en werd niet meegenomen op de factuur van 1 augustus maar op die van 1 september. Het kan ook zijn dat er verschil is tussen de heenreis op een bepaalde dag en de terugreis, de ene binnen zeg 3 dagen in de reishistorie en de ander pas na 3 weken, dat was bij mij het geval. Wordt wel erg verwarrend op die manier. Gelukkig hoef ik niets te declareren. 

Reputatie 7
Badge +1

Was het maar hooguit een week. Bij NS Flex kan het ook 3 weken duren voor een reis in de reishistorie staat met een prijs. En als je moet wachten op de factuur kan het nog langer duren, want een reis komt pas op een factuur als die ook in de reishistorie staat. Dus als een reis na 3 weken in de reishistorie komt en daardoor net te laat is voor de maandelijkse factuur, komt die reis pas op de factuur van een maand later te staan. Zo kwam bij mij een reis van begin juli pas 3 weken later in de reishistorie en werd niet meegenomen op de factuur van 1 augustus maar op die van 1 september. Het kan ook zijn dat er verschil is tussen de heenreis op een bepaalde dag en de terugreis, de ene binnen zeg 3 dagen in de reishistorie en de ander pas na 3 weken, dat was bij mij het geval. Wordt wel erg verwarrend op die manier. Gelukkig hoef ik niets te declareren. 

NS presteert het om een jaar na dato nog een factuur te sturen dus tsja.

Wat is dan de waarde van deze mededeling op mijn NS?

Het kan 24 uur kan duren, maar ook 240 uur of 240 dagen?

 

Reputatie 7
Badge

Wat is dan de waarde van deze mededeling op mijn NS?

Die is er niet. Tenzij je het als grond wilt zien om NS van oplichting te beschuldigen misschien tenminste. NS weet immers zelf ook wel dat dit veel langer kan duren of zou dat moeten weten door bijvoorbeeld feedback van klanten op deze community te lezen en kiest er toch voor dit zo neer te zetten.

Reputatie 7
Badge

Misschien ook eens met je werkgever praten, die zal toch ook wel snappen dat declaraties binnen een dag indienen niet altijd kan. Ik snap dat hij de bedragen niet te ver wil laten oplopen maar een termijn van een week lijkt me redelijkerwijs toch te moeten kunnen.

Of NS lost dit eindelijk eens op? Of nog beter, NS stopt mensen die gewoon simpel een betaalbaar abonnement willen te dwingen haar disfunctionerende, ongevraagde kredietaysteem NS Flex te gebruiken. Rei,igers hoeven de oplossing van problemen van NS niet altijd bij zichzelf te zoeken, toch?

Reputatie 7
Badge +3

NS presteert het om een jaar na dato nog een factuur te sturen dus tsja.

Dat is hopelijk een uitzondering en maar eenmalig. Daarbij stonden die reizen wel met de juiste prijs in de reishistorie, ze stonden alleen met een bedrag van €0 op de oorspronkelijke factuur. Bij het maken van een declaratie vanuit de reishistorie hadden deze reizigers dus wel de gegeven. Het probleem met het laat verschijnen van reizen in de reishistorie is helaas niet geen uitzondering, dat komt gewoon heel regelmatig voor.

Reputatie 7
Badge +1

NS presteert het om een jaar na dato nog een factuur te sturen dus tsja.

Dat is hopelijk een uitzondering en maar eenmalig. Daarbij stonden die reizen wel met de juiste prijs in de reishistorie, ze stonden alleen met een bedrag van €0 op de oorspronkelijke factuur. Bij het maken van een declaratie vanuit de reishistorie hadden deze reizigers dus wel de gegeven. Het probleem met het laat verschijnen van reizen in de reishistorie is helaas niet geen uitzondering, dat komt gewoon heel regelmatig voor.

Dat het geen uitzondering is wordt door de meest recente post bevestigd.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zag die nieuwe post ook net staan. En je kan er ook geen peil op trekken, als je op een dag een heen en een terugreis maakt, dan kan de ene reis wel binnen enkele dagen in de reishistorie staan en de andere pas na 2 of 3 weken. Wanneer je je reizen declareert bij je werkgever wil je dat het liefst allemaal tegelijk van een bepaalde periode doen. Als een deel van de reizen pas veel later in het overzicht komt, moet je later weer gaan zitten uitzoeken welke er al wel eerder in het overzicht stonden en je al had gedeclareerd en welke nog niet. Lekker verwarrend. En als je die reizen pas later kan declareren, betekent dat ook dat je pas een maand later de terugbetaling van je werkgever krijgt. 

Badge +3

Als een reis in het overzicht ‘laatste NS transacties’ staat mag je verwachten dat die de volgende dag wel (met prijs) in je Reishistorie staat, in ieder geval als het een reis met alleen NS gaat.

Als het om een reis met verschillende vervoerders gaat zal de NS op aanlevering van de transacties bij die andere vervoerder(s) moeten wachten om de juiste prijs te berekeken.

Maar dan nog, als die transacties gewoon bij OV-chipkaart bekend zijn heeft de NS die de volgende dag ook. Vertraging in de aanlevering van gegevens is hooguit het geval bij buurtbusjes e.d. die in de remise worden uitgelezen.

Reputatie 7
Badge +1

Als een reis in het overzicht ‘laatste NS transacties’ staat mag je verwachten dat die de volgende dag wel (met prijs) in je Reishistorie staat, in ieder geval als het een reis met alleen NS gaat.

Als het om een reis met verschillende vervoerders gaat zal de NS op aanlevering van de transacties bij die andere vervoerder(s) moeten wachten om de juiste prijs te berekeken.

Maar dan nog, als die transacties gewoon bij OV-chipkaart bekend zijn heeft de NS die de volgende dag ook. Vertraging in de aanlevering van gegevens is hooguit het geval bij buurtbusjes e.d. die in de remise worden uitgelezen.

Maar in plaats van dat het beter wordt, lijkt het erop dat het alleen maar slechter wordt de laatste tijd. Het bedrijf schept zelf voortdurend irreële verwachtingen door “het kan 24 uur” duren, ja het kan dus ook 14 dagen of langer duren. Net als met die mail waarin NS ook na al die jaren nog steeds zegt dat ze binnen 5 dagen met een reactie komen. 

 

Zet daar nu eindelijk eens wat termijnen neer die je zo af en toe wel haalt. Dit levert alleen maar ergernis op.

Reputatie 7
Badge +3

Als een reis in het overzicht ‘laatste NS transacties’ staat mag je verwachten dat die de volgende dag wel (met prijs) in je Reishistorie staat, in ieder geval als het een reis met alleen NS gaat.

Als het om een reis met verschillende vervoerders gaat zal de NS op aanlevering van de transacties bij die andere vervoerder(s) moeten wachten om de juiste prijs te berekeken.

Maar dan nog, als die transacties gewoon bij OV-chipkaart bekend zijn heeft de NS die de volgende dag ook. Vertraging in de aanlevering van gegevens is hooguit het geval bij buurtbusjes e.d. die in de remise worden uitgelezen.

Je kent toch nog wel mijn voorbeeld van een reis met NS op een vrijdagmiddag die pas na 3 weken in de reishistorie kwam en de terugreis kort na middernacht vrijdag op zaterdag waarbij het maar 3 dagen duurde? En waarbij ook 2 reizen waren met de Rotterdams metro die er nog eerder instonden? Dus ook bij reizen met alleen NS kan het langer duren. Zelf kreeg ik het idee dat het niet zozeer om de in en uticheck transacties gaat maar om de berekening van de prijs van de reis, dat dat zo lang duurt. 

Badge +3

Je kent toch nog wel mijn voorbeeld van een reis met NS op een vrijdagmiddag die pas na 3 weken in de reishistorie kwam en de terugreis kort na middernacht vrijdag op zaterdag waarbij het maar 3 dagen duurde?

Natuurlijk ken ik jouw voorbeeld, maar het zou simpelweg gewoon niet zo moeten zijn. Werk aan de winkel dus, of iets van compensatie i.p.v. sorry voor het ongemak. 😥

Reputatie 7
Badge +1

De berekening van de prijs moet toch echt wel volautomatisch gaan dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. 

Badge +3

De berekening van de prijs moet toch echt wel volautomatisch gaan dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. 

Er zullen wel situaties voorkomen waar poortjes/paaltjes geen transacties doorgeven (zo lag heel Driebergen-Zeist er ooit een paar dagen uit). Maar nogmaals, als ov-chipkaart de transacties kent heeft NS ze uiterlijk de volgende dag.

Reputatie 7
Badge +1

Ik kijk trouwens net in mijn reishistorie ben zaterdag weggeweest en die reis staat er dus nu ook nog steeds niet in. Dus misschien toch weer een storing?? Treinreis alleen met NS. Wel een stukje met de bus geweest maar dat zou toch niet moeten uitmaken?

Badge +3

Ik kijk trouwens net in mijn reishistorie ben zaterdag weggeweest en die reis staat er dus nu ook nog steeds niet in. Dus misschien toch weer een storing?? Treinreis alleen met NS. Wel een stukje met de bus geweest maar dat zou toch niet moeten uitmaken?

Staat die reis wel bij Laatste check-in of check-uit met NS ?

Reageer