Belachelijke entreeprijzen voor railway uitjes.

  • 15 February 2023
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Kreeg vandaag via een NS nieuwsbrief suggesties over railwayuitjes in de voorjaarsvakantie. Aangezien ik kinderen in de familie heb, en ik ze graag een keer wilde verrassen met een leuk uitje, was ik benieuwd welke mogelijkheden er werden geboden.

Nou er valt genoeg te doen in deze voorjaarsvakantie, alleen mag je wel een godsvermogen verdienen om invulling te kunnen geven aan een dergelijk uitje. Waarbij je bij een reguliere dierentuin gemiddeld iets van E. 25,00 kwijt bent, begint het gemiddelde railway uitje bij een entree van om en nabij de E.40,00.

Dit is gewoon niet leuk meer, wil je daarbij ook nog een bezoek brengen aan een populair fastfood restaurant, ben je per kind ongeveer E.65,00 á E. 75,00 kwijt. Ga je dus met 2 kinderen een dag je weg inclusief jezelf, zit je zo op E. 200,00.

Wat mij opvalt is dat bij de meeste uitjes de reiskosten inclusief zijn. Als je dan beseft dat een railrunner kaartje E 2.50 kost, blijkt  dat de kosten dus hoofdzakelijk in de entreekosten van de attractie zitten.

Geen wonder dat er steeds meer een tweedeling in de maatschappij plaatsvindt, dit slaat gewoon nergens meer op.


5 reacties

Tja, de voorjaarsvakantie is voor veel attracties een topperiode en ze zijn dan niet geneigd korting op de normale entree te geven.

Dierentuinen kampen daarnaast zelf met grote kostenstijgingen. De loonkosten exploderen overal door enorme loonsverhogingen, het voer voor de dieren is veel duurder geworden, etc. Dat geld moet ergens vandaan komen en dat ergens is bezoeker.

Reputatie 7
Badge +3

NS zal waarschijnlijk ook betaald worden voor de promotie in hun nieuwsbrief. De lowbudget-uitjes zullen daar dus ook minder snel adverteren, vermoed ik.

En niemand belet u om met Railrunners naar de dierentuin te gaan 🙂

Reputatie 6

Ik zou de combinatie pakken welke meest gunstig is. Los ticket en los treinkaartje als dat goedkoper is en anders combi ticket.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de mail (nog) niet ontvangen, maar als ik kijk op de Spoordeelwinkel website (waarschijnlijk worden deze uitjes bedoeld) zie ik dat de meeste atrracties lagere prijzen hebben voor kinderen van 4 t/m 11 jaar, bv Diergaarde Blijdorp 2e klas prijs €46 en voor kinderen €18,50. En ook bij Madurodam, de Efteling, Spoorwegmuseum is er een lagere prijs voor kinderen van 4 t/m 11. Met die leeftijd kunnen kinderen met een Railrunner (of Kids Vrij) reizen, dus dat lijkt wel meegenomen te zijn, en wellicht ook de lagere entreeprijzen van de attractie zelf. 

Reputatie 7
Badge +3

Uitjes zijn al jaren duur. Soms zijn er leuke acties zoals de Efteling-actie bij een grootgrutter, waamee je goedkoper naar de Efteling kunt. Bij alle uitjes is het uitzoeken wat de goedkoopste mogelijkheid is en of iets haalbaar is. Uitje vanuit Groningen naar Maastricht met daluren-kaartje is alleen te doen als je in het weekend gaat of in de avond terug wilt reizen.

Ik zal deze nieuwsbrief niet krijgen, is dit een gewone nieuwsbrief of ‘dagjeuit’ ( voorheen Spoor)?

Reageer