Sticky

Groepsretour wordt Groepsticket



Toon eerste bericht

270 reacties

Super! Al denk ik niet dat wij het over hetzelfde hebben 😃 😃 Of kom je ook solliciteren in Amersfoort? 😃
Reputatie 7
Ik heb er ook veel zin in Henk.
Die spitsbeperking op de poortjes gaat nog leuk worden 😃 😃 😃 Misschien ga ik toch eens bij TransLink solliciteren 🆒
Reputatie 7
Badge
. Handhaven en niks anders.
ik vrees dat als Thom zou moeten handhaven de 1e klasse stiltecoupe bezet is ;)

We kunnen hier op het forum wel stoer om "handhaven" roepen, maar ik blijf het jammer vinden dat de conducteurs de verbale en fysieke klappen moeten opvangen voor iets dat NS Marketing veilig achter hun bureau zelf niet afdoende kan regelen 😞 Dat klopt niet!

Er gaan miljoenen over de balk aan het ombouwen van stations tot gevangenis zonder beschutting, maar slimme dingen bedenken en gebruiken bij in/uit-checken... Ho maar!
Het groepsretour blijft tot en met 14 januari te koop, daarna gaat het ter ziele voor het groepsticket. Datum staat ergens in de voorwaarden vermeld.
Reputatie 7
Badge
Helaas voor alle gedane moeite, maar dit maakt het gedoe niet minder. Alleen maar meer verwarring nu NS ook nog 10 dagen het groepsretour aanhoudt https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/ns-groepsretour
Reputatie 7
Badge +4
Altijd UVB en geen enkele rotsmoes accepteren. Het nieuwe groepsretour had deze mogelijkheid ook niet moeten bieden, alleen al hier om. Iedereen heeft een mobiel dus even contact maken waar de groep zit en klaar. Met goede wil zo op te lossen. Deze truc was al bekend bij de conducteurs en VenS. De gratis meereiskaartjes zijn gelukkig al weg. Er zijn mensen die moeiteloos alles bij elkaar liegen, als het maar voordeel geeft. Handhaven en niks anders. Betalen moet je leren, om te beginnen met een bekeuring. 😉
Als iemand niet in de buurt van de groep zit, dat is de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf is ie in principe fout en wordt voorzien van UVB. Deze geintjes zijn ons maar al te goed bekend met de meereiskaartjes van de Spoordeelweken die op een eenmalige chipkaart stonden.
En de smoes dat de hoofdboeker er eerder uit moest, gaat denk ik ook niet werken.
Ben erg blij met de enkele reizen. Nu weet ik zeker dat de juiste richting genomen wordt.
Reputatie 7
Badge
Dus mensen met alléén een meereisticket zijn altijd 'fout' en de hele groep hoeft niet compleet te zijn bij controle?

1e manco voorspellling;
overvolle 1e trein na 9 of na 18.30 uur... Onderweg stapt reiziger 3 in met meereiskaartje. Gangen staan vol met mensrn en koffers. Of zit in verkeerde treindeel. Kan de groepsleider niet vinden... Wel controle... UvB of coulance?
Reputatie 7
Badge +4
Die zitten altijd fout en eigenlijk is dat formeel altijd zo geweest. Alleen nu worden ze gepakt en volgt er een boete.
Waar de Facebookreizigers blijven? Nou, die kopen een gewoon kaartje of reizen niet. We leven in een vrij land en de overlast zal niemand missen. Of het gebruik of misbruik was, laten we maar in het midden, al heb ik er een duidelijke mening over.
Dus mensen met alléén een meereisticket zijn altijd 'fout' en de hele groep hoeft niet compleet te zijn bij controle? Ik ben vooral benieuwd waar al die mensen nu blijven die gebruik maken van de huidige Groepstickets... Ze zijn veel duurder uit straks.
Reputatie 7
Badge +4
Agressie ontstaat niet door controle maar door het ontbreken ervan. Gezien het relatief grote deel Facebookreizigers die problemen veroorzaakten, moet de feitelijke afschaffing van deze manier van reizen wel een positief effect hebben. Het is altijd afwachten, maar het moet haast uitmaken als je ze in beduidend geringere aantallen in de trein hebt. Je zult altijd treiterreizigers houden, maar minder is al mooi.
Badge +3
Oh ja, te snel overheen gelezen dat ze samen voor dezelfde reis (tijd/traject) gebruikt dienen te worden.
Reputatie 7
Badge
Minder agressie
dat moet zich bewijzen. Ik heb daarin een hard hoofd, omdat dit nog steeds valt en staat met de controle door HC dus die vangt de agressie bij UVB op of ontwijkt die door administratie te doen o i d

Als dit ook mislukt, wil NS mogelijk aan een beter idee: korting pas verrekenen als de reis correct gemaakt is
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan dus niet met mijn oplossing, want ze zijn dan herkenbaar als onderdeel van een groep. Bijvoorbeeld door een volgnummer - en samenreizen is nu verplicht.

Het onderweg nog kunnen instappen, had natuurlijk niet mogelijk geweest moeten zijn.
Badge +3
Positieve ontwikkelingen!

Het verstrekken van kaartjes op het station is denk ik lastig want die zijn natuurlijk altijd anoniem, en kunnen dan evt. doorgegeven worden (tenzij ze na een uitcheck resoluut ongeldig worden).

Ik geef toe dat ik na een reis op een dagkaartje AH (reis eindige om 14:30 in Eindhoven) het ook zonde vond en naar een kaartautomaat gelopen ben waar een toerist stond te stuntelen. Waar moet je naar toe? Amsterdam, via Den Haag...
Mooi, geef mij 5 euro en veel plezier ermee, je kunt het tot 4:00 gebruiken in heel NL 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Dat ben ik inderdaad met je eens, maar het is een hele verbetering. Ik had ook de voorkeur gegeven aan mijn eigen oplossing waarbij op het beginstation het automaat het aantal kaartjes verstrekte aan de hoofdreiziger in de vorm van kartonnen kaartjes, waarbij samenreizen altijd moet en er tijdens de spits niet kan worden ingecheckt. Maar goed, dat vergt het een en ander. Nog even de puntjes op de i, er zal wel een hausse zijn de komende dagen nog.

Dit beperkt de ellende behoorlijk, al had het nog wat scherper gekund en wellicht gemoeten. Het is niettemin een grote stap vooruit. Minder agressie en meer zitplaatsen, zeker in de spits.
Reputatie 7
@Loes Gelukkig maar!
@Thom Ik ben ook niet ontevreden, maar er zitten nog wel wat dingetjes in.
Reputatie 7
Badge +4
Hulde, de vlag kan uit wat mij betreft!
Bedankt Thomas. Deze info komt overeen met wat ik intern al had meegekregen.

Reageer