beantwoord

klacht uitjes en problemen trein

  • 5 October 2022
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Ik gebruik altijd de auto vanuit Zuid Limburg (Heerlen) naar Amsterdam. Dacht een keer aan het milieu te denken en niet te hoeven rijden. Natuurlijk gaat het compleet mis met de trein. 

 

Zaterdagavond 1 oktober 2022 reed de trein (Arriva) niet van station Heerlen naar Sittard. Als reden gaf men aan, logistieke problemen. Dit is niet nieuw, er is vaker gedonder met treinen en bussen van Arriva. Wat mij betreft is het afgelopen met Arriva in Limburg.

Ik kon niet volgens planning op tijd in Amsterdam zijn. Heb de volgende ochtend de trein genomen. Op zondag was de trein naar Amsterdam vanuit Sittard lekker vol gepropt met reizigers. Nou, het begon weer goed, niet dus. Ik had twee tassen die ik nergens kwijt kon, op de vloer was lastig. Vroeger kon je deze boven je hoofd leggen. Het gangpad vond ik geen slim idee omdat ik mijn tassen niet in de gaten kon houden.

Op maandagmiddag 3 oktober 2022, terug naar Limburg... lange vertraging op Amsterdam Arena en het perron stond zwart van de reizigers. De overvolle trein kon ik niet in. Weer en trein later nemen. 

Ik ben genezen voor een jaar en ik neem nooit meer de trein. Dacht eindelijk te kunnen reizen zonder werkzaamheden en vervangend vervoer (door bussen) en nu dit weer. 

Het verbaast mij dat je VEEL geld betaald voor de trein. Tijdens de rit geen mogelijkheid om je telefoon op te laden. Wat een ellende. Het lijkt wel of we in 1950 leven.

Vervolgens was het koud in de trein op de terugweg. Het systeem gaf een koude lucht. Heb mijn muts gebruikt om niet ziek te worden. 

Waarom zou ik de trein betalen als ik alleen maar ongemak heb ervaren. Dus ik heb niet uitgecheckt in Heerlen en vraag volgende week mijn 20 euro (starttarief) terug. De NS kan mijn rug op.

En het gaat wat worden als de NS in de toekomst niet meer zal rijden vanuit Heerlen. Arriva heeft met veel uitval te maken dat je de aansluiting met NS in Sittard kan vergeten. 

Kan niet anders opmerken dat het een grote puinhoop is bij de NS. Wat heb je aan uitjes als je niet op tijd op je bestemming komt.

Men moet het volledige management wegsturen bij de NS. Duur betaalde functies met een stelletje zoutzakken (zakkenvullers) die niet in staat zijn om de trein op fatsoenlijke wijze te laten rijden dat een reiziger zich prettig voelt. Het lijkt wel veevervoer, iedereen op elkaar gepropt en niet op tijd op de bestemming aankomen. Schandalig!!!!

Liever wat meer kwijt en het milieu vervuilen met de auto dan die rot trein. 

Kon gelukkig nog zitten in de trein, moet er niet aan denken dat je 2,5 uur moet staan of op de trap moet gaan zitten om op je bestemming aan te komen. Voldoende treinen inzetten.

Ik zeg altijd, niet goed, geld terug. Moet afgelopen zijn om meer dan 30 euro te betalen voor een enkele reis en ellende te ervaren. 

 

icon

Beste antwoord door Rene74 5 October 2022, 08:18

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Ik ben genezen voor een jaar en ik neem nooit meer de trein. Nu dacht ik eindelijk te kunnen reizen zonder werkzaamheden en vervangend vervoer door bussen en krijg ik dit weer. 

Het verbaast mij dat je VEEL geld betaald voor de trein, is er geen mogelijkheid om tijdens de rit je telefoon op te laden. Het lijkt wel of we in 1950 leven. 

Je betaalt (veel) voor de dienst om van A naar B vervoerd te worden, en niet meteen ook voor relaxed reizen, een zitplaats of de mogelijkheid je telefoon op te laden. Zo zwart-wit wordt het formeel wel gesteld helaas.... Je mag wel uitgaan van een zitplaats, maar geen garantie.

De 1e klas heeft wel stopcontacten, vandaar ook dat er vaak niet-betalende overlopers zijn die daarom daar gaan zitten.

In de nieuwe intercity's die de komende jaren instromen zit wél overal een stopcontact. Gelukkig😀  

Geld terugvragen kan natuurlijk niet. U bent wel vervoerd en ongemak is jammer maar helaas, maar hoort soms bij het leven. Bij wegwerkzaamheden, files etcetera krijg je ook geen deel van je wegenbelasting terug of compensatie voor de omgereden kilometers.

 

Weet u wat schandalig is, dat u de NS gaat bestelen! Er is trouwens controle op dat terugvragen, dus ik zou dat absoluut niet doen. 

Gaat u voortaan maar weer lekker met de auto, zulke aso's als u bent kunnen we missen als kiespijn.

Hebben een ruziezoeker op het forum? U bent erg oplossing gericht ingesteld 😆

Reputatie 7

Met zo'n toon diskwalificeer je jezelf meteen. Discussie graag maar wel op normale wijze.

Hebben een ruziezoeker op het forum? U bent erg oplossing gericht ingesteld 😆

Ik wil prima discussieren over de puinhoop die de NS er van maakt. Maar wel op eerlijke wijze. Geld onjuist terugvragen via uitcheckgemist.nl is diefstal en valsheid in geschrifte. Uw gegevens zijn trouwens bekend, dus doe dat niet. 

Wanneer iedereen voor eigen rechter gaat spelen, komen we met elkaar nergens. 

 

Wel grappig dat u ook zo afgeeft op een concurrent, Arriva, op het NS forum, dit terwijl sommige mensen hier graag zien dat Arriva de nieuwe vervoerder gaat worden in Nederland.

En succes met u volgende trips met de auto, gelukkig staan er ook nooit file's op de Nederlandse autowegen vooral die van Heerlen naar Amsterdam niet.

Reageer