beantwoord

per ongeluk bestelt

  • 22 August 2022
  • 9 reacties
  • 317 Bekeken

Ik heb gisteren een retourkaart gekocht voor naar de Efteling helaas ben ik er achter gekomen dat ik de verkeerde heb gekocht, 

ik ben 15 jaar heb per ongeluk het verkeerde kaartje gekocht en zou graag me geld terug willen, het kaartje is voor dinsdag 23 augustus.

gr pieter

icon

Beste antwoord door Thom 22 August 2022, 12:07

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tja, Pieter: als het een e-ticket is en hij is al gedownload of geopend, krijg je normaal helaas je geld niet terug. Het is niet na te gaan of je dit kaartje hebt gebruikt en dan zou je een gratis kaartje hebben. Sneu, maar er werd teveel misbruik van gemaakt. Je kunt het altijd proberen in de Spoordeelwinkel, maar ik ben bang dat het niet lukt. Mogelijk kun je je beroepen op de stakingen, maar dat is maar een klein kansje. 

Voor producten gekocht via de Spoordeelwinkel kun je contact opnemen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel. De 'normale' klantenservice is hier niet voor bedoeld. Ik zou ze contacteren en je situatie uitleggen 

https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/klantenservice 

 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je een kaartje via de NS website gekocht of via de Spoordeelwinkel? Als het kaartje al gedownload is en/of in de app gezet hebt dan heb je een geldig kaartje en is er niets meer te doen. Heb je nog niets gedownload neem dan contact op met de klantenservice van waar je het kaartje gekocht hebt. Wij zijn een reizigers-helpen-reizigerscommunity en kunnen niets met gekochte kaartjes regelen. Dat jij 15 jaar bent geeft geen uitzondering op de regels.

Goedenavond,

 

Zojuist heb ik een kaartje gekocht om morgen met de jongerendagkaart met de trein te reizen. Nu heb ik op 3 mei geklikt, maar de NS app heeft hem op 2 mei aangeslagen. Nu heb ik hier €8 voor betaald, maar kan ik er geen gebruik van maken. Is het mogelijk dat deze kaart ingeruild wordt voor een die ik morgen kan gebruiken? 

Badge +3

Zojuist heb ik een kaartje gekocht om morgen met de jongerendagkaart met de trein te reizen. Nu heb ik op 3 mei geklikt, maar de NS app heeft hem op 2 mei aangeslagen. Nu heb ik hier €8 voor betaald, maar kan ik er geen gebruik van maken. Is het mogelijk dat deze kaart ingeruild wordt voor een die ik morgen kan gebruiken? 

Ook goedenavond @Eline Marissen 

In principe niet, omdat het niet te controleren is of je er vandaag nog mee gaat reizen.

Maar (gezien het tijdstip) als je even belt met de Klantenservice 030 751 5155 zal er wellicht iets te regelen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Goedenavond,

 

Zojuist heb ik een kaartje gekocht om morgen met de jongerendagkaart met de trein te reizen. Nu heb ik op 3 mei geklikt, maar de NS app heeft hem op 2 mei aangeslagen. Nu heb ik hier €8 voor betaald, maar kan ik er geen gebruik van maken. Is het mogelijk dat deze kaart ingeruild wordt voor een die ik morgen kan gebruiken? 

Waar gaat het dan mis? Als ik een kaartje wil bestellen via de app bij kaartverkoop en druk op 3 mei dan zie ik in de volgende stap, dat is de betaalpagina, bovenin staan: jongerdagkaart woe 03 mei en dan mijn naam. Ik ben benieuwd, want jij bent niet de 1e die hier mee komt.

Badge +3

De app heeft wel meer nukken @MoDe en een jongere die zich hier op dit tijdstip meldt ‘wegens een probleem’ met de datum (help, dat moest morgen zijn!) zou van mij het voordeel van de twijfel krijgen.

Tijdstip van aankoop is bekend, helaas het traject niet want anders was het wel duidelijk dat @Eline Marissen vandaag die reis met NS niet meer zou kunnen/willen maken.

Jongeren die daar een ‘slaatje uit willen slaan’ (ik heb nu een ticket voor vanavond/vannacht en wil er ook eentje voor morgen!) zul je hier niet snel zien.

Niet te negatief dus, want dit komt gewoon goed (denk ik) na een telefoontje met de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

De app heeft wel meer nukken @MoDe en een jongere die zich hier op dit tijdstip meldt ‘wegens een probleem’ met de datum (help, dat moet morgen zijn!) zou van mij het voordeel van de twijfel krijgen.

Tijdstip van aankoop is bekend, helaas het traject niet want anders was het wel duidelijk dat @Eline Marissen vandaag die reis met NS niet meer zou kunnen/willen maken.

Jongeren die daar een ‘slaatje uit willen slaan’ (ik heb nu een ticket voor vanavond/vannacht en wil er ook eentje voor morgen!) zul je hier niet snel zien.

Niet te negatief, dit komt gewoon goed (denk ik) na een telefoontje met de Klantenservice.

Ik bedoel het niet negatief, ik ben gewoon benieuwd, omdat het vaker voorkomt dat er problemen zijn met de datum. Meestal gebeurt dat bij het bestellen vanuit de planner als er meerdere reismogelijkheden zijn bekeken. Maar een jongerenkaartje bestel jij bij mijn weten niet vanuit de planner, maar via tickets. Ik mag niet reizen met een jongerenkaartje dus heb niet op betalen gedrukt, daarom ben benieuwd waar het dan mis gaat, voor of na betalen. Kan ook een bug zijn en als dat het is, moet dat gewoon opgelost worden.

Badge +3

Ik praat ook niets goed (let goed op wat er staat waarvoor je gaat betalen!) maar met name bij tickets vanuit de app is dat dus (blijkbaar) nog te onduidelijk voor velen.

Of je nou een student bent die 2000 km met een kg waterstof gaat afleggen of vakkenvuller/krantenwijkje/McDonald’s als (bij)baantje hebt voor max. 15 euro per uur (of die allemaal samen zelfs) en in de haast niet opgelet hebt en klik, een ticket voor 2 mei waar ik weinig mee kan want ik hoef vandaag niet meer met een NS trein!

Ben geen NS maar verwacht daar wel een stukje coulance, en de schade valt anders wel mee (die bijna 8 euro dus).

Reageer