beantwoord

prijs gewonnen met ns wintercity, hoe inwisselen?

  • 24 December 2023
  • 54 reacties
  • 2644 Bekeken

Yes! Ik heb een mail ontvangen dat ik een overnachting bij Stayok Spoorwegmuseum heb gewonnen voor 4 personen inclusief toegang tot het museum, via ns wintercity!

 

Mijn zoontjes zijn ontzettend blij. Nu zou ik willen kijken of ik de prijs al deze week zou kunnen inwisselen, wat is wijsheid? Kan ik gewoon Stayok bellen?

 

 

icon

Beste antwoord door Lois95 24 December 2023, 08:35

Bekijk origineel

54 reacties

Volgens mij neemt stayokay zelf contact op.

Echter is er vermoedelijk een fout gemaakt in het toewijzen van de prijzen.

Hoe bedoel je een fout? Ik hoop niet dat ik mijn zoontjes voor niets heel blij heb gemaakt zojuist...

Dit is de mail:

 

 

Reputatie 7
Badge

"Hieronder bij de actievoorwaarden lees je er meer over" staat er. Of staat daar niks over? Maar ik neem ook aan dat er contact opgenomen wordt met de winnaars.

Ja, daar staat dat Stayokay contact opneemt, maar ik zou willen kijken naar de mogelijkheden om komende week al te logeren. 

Ja, mijn vriend en ik kregen beiden de melding dat we korting zouden krijgen maar helaas niet gewonnen hadden.

Maar.. vervolgens beiden een mail dat we een prijs hadden gewonnen.

 

Reputatie 7
Badge

Ja, daar staat dat Stayokay contact opneemt, maar ik zou willen kijken naar de mogelijkheden om komende week al te logeren. 

Dan zou ik contact opnemen met Stayokay. Wie weet wat mogelijk is.

Ja, mijn vriend en ik kregen beiden de melding dat we korting zouden krijgen maar helaas niet gewonnen hadden.

Maar.. vervolgens beiden een mail dat we een prijs hadden gewonnen.

 

Dat meen je! Bij mij bleef de animatie hangen dus ik was er echt van overtuigd dat we gewonnen hebben. Maar ik ben bang dat ik mijn zoontjes moet gaan voorbereiden dat er een grote fout gemaakt is en dat iedereen die mail heeft gekregen. 

Oef. Even gechat met de klantenservice en inderdaad, iedereen voelde zich even winnaar vanmorgen. Erg pijnlijk. Even kijken hoe ik mijn zoontjes ga mededelen dat het toch niet doorgaat.

 

Antwoord van ns:

"Ik heb het even nagevraagd en helaas moet ik je teleurstellen, het lijkt dat de mail foutief is. Iedereen die zich heeft aangemeld voor de winactie krijg een mail met de informatie dat ze hebben gewonnen. Helaas gaat hier wat fout omdat de winactie maar aan 3 winnaars worden verloot."

Reputatie 7
Badge

Dit is echt een blunder van je jewelste. Zoveelste miskleun van dat verschrikkelijke Wintercity.

Ik moet zeggen dat dit inderdaad wel heel erg pijnlijk is. Je zou toch denken dat zo'n bevestigingsmail vaak gedubbelgecheckt wordt voor je "live" gaat. 

Teleurstelling hoort bij het leven, maar deze had ns makkelijk kunnen voorkomen. 

Datgene wat hier wordt benoemd is helaas waar: bij deze actie zijn een redelijk aantal foutieve mails verstuurd. De prijs is niet gewonnen, maar in plaats daarvan is er een algemene kortingscode aangeboden om dezelfde kamer te boeken met 10% korting. Echter is er bij een aantal deelnemers een foutieve mail verstuurd met een felicitatie terwijl de actie niet gewonnen is.

Ik kan het me erg goed voorstellen dat dit super teleurstellend is, en ik wil daar ook mijn oprechte excuses voor aanbieden. Dit is inderdaad best een blunder.

 

Met de daadwerkelijke winnaars neemt Stayokay zelf contact op.

Datgene wat hier wordt benoemd is helaas waar: bij deze actie zijn een redelijk aantal foutieve mails verstuurd. De prijs is niet gewonnen, maar in plaats daarvan is er een algemene kortingscode aangeboden om dezelfde kamer te boeken met 10% korting. Echter is er bij een aantal deelnemers een foutieve mail verstuurd met een felicitatie terwijl de actie niet gewonnen is.

Ik kan het me erg goed voorstellen dat dit super teleurstellend is, en ik wil daar ook mijn oprechte excuses voor aanbieden. Dit is inderdaad best een blunder.

 

Met de daadwerkelijke winnaars neemt Stayokay zelf contact op.

 

Zelfde mail gehad inderdaad. Heel teleurstellend. Ik neem aan dat een compensatie hier wel op zijn plek is? 

Reputatie 7
Badge +3

Dat valt even tegen. Ook ik had de mail dat ik gewonnen had. Zag al onze 37e huwelijksdag daar doorbrengen, maar dat gaat het dus niet worden?

 

Reputatie 1

Mooi Kerstcadeau van NS, dank je wel! Wij waren zo blij met deze overnachting, en nu alleen excuses en algemeen korting! Echt onverantwoordelijk van NS! 

Ik verwacht een compensatie (een andere cadeau) voor deze situatie, was helemaal niet leuk! Jullie kunnen niet gewoon zeggen "excuses", dat werkt niet!

Reputatie 7
Badge +3

Net als je dacht dat het niet meer erger kon rond de Wintercity … 😪

Badge +3

Vreemde tekst maar (nog) geen mail, ook niet die met de code.

Reputatie 7
Badge +3

Hier wel mail gehad met code voor de korting. En daar viel me nog iets anders op.

Eh, tot wanneer kunnen mensen de code nu gebruiken? 

Beste wintercityers,

 

Ns heeft ons verraden. Na een onverwachte winst kreeg ik dit bericht van de ns.

"De mail is foutief, het gaat om een storing. Je mag de mail als niet ontvangen beschouwen."

 

Na de vraag van vele of ns dit gaat goedmaken met ons kreeg ik dit antwoord.

"Er wordt niets aan gedaan. het gaat om een storing. We hebben verder geen informatie."

 

Teleurstellend!! 

Mijn medewitercityers. Een storing van ns is iets wat we helaas allemaal gewend zijn maar dan krijgen we tenmiste ons reisgeld terug. 

 

Ik hoop dat jullie deze pijnlijke klap allemaal goed kunnen verwerken. Accepteren doe ik in iedergeval niet. De kreet om compensatie echoet. Zeker na zo'n een bod contact gaan simpele excuses het niet doen. 

 

Gegroet u mede wintercityer

Reputatie 7
Badge

Wellicht kunt u als groep er iets tegen doen?

Badge +3

Vreemde tekst maar (nog) geen mail, ook niet die met de code.

Ruim 3 uur veder en nog steeds geen mail (op twee accounts), maar goed ik kan de code bekijken via de Wintercity site.

Als test even Samenreiskorting geactiveerd, mail kwam binnen 5 seconden.

@Momo wel die mail, maar welke blauwe knop? 🤣

Reputatie 7
Badge +3

 

@Momo wel die mail, maar welke blauwe knop? 🤣

De blauwe knop onderin de mail die ik in het eerste screenshot niet meegenomen had, ging me alleen even om de datum tot wanneer te gebruiken die anders is dan wat er bij opvragen van de code staat.

 

Ik heb nog geen mail ontvangen dat het niet klopt, terwijl ik op de site toch duidelijk alleen korting heb gekregen. Ik zou als NS dit wel zo snel mogelijk recht zetten.

 

en ja.. ik snap de teleurstelling, maar tegelijkertijd heb je geen geld ingelegd zoals bij een loterij. Ik bedoel, je krijgt ook gewoon een aantal dingen gratis.

Ik heb het vooral te doen met degene die de fout heeft gemaakt. Die zal echt een rotweekeind hebben. Misschien moeten we vooral niet te boos doen. 
 

fijne kerst allemaal

Badge +3

Ik heb het vooral te doen met degene die de fout heeft gemaakt. Die zal echt een rotweekeind hebben. Misschien moeten we vooral niet te boos doen. 

Dat boos worden doen anderen wel https://x.com/HELU54878317/status/1738970461101314429

Ik zou dit echt niet accepteren en gewoon er op staan dat de prijs wordt uitgekeerd. Ongelooflijk sukkelig van NS weer. Bedrijf moet maar eens boeten voor al zijn fouten ten koste van de klanten.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb nog geen mail ontvangen dat het niet klopt, terwijl ik op de site toch duidelijk alleen korting heb gekregen. Ik zou als NS dit wel zo snel mogelijk recht zetten.

 

en ja.. ik snap de teleurstelling, maar tegelijkertijd heb je geen geld ingelegd zoals bij een loterij. Ik bedoel, je krijgt ook gewoon een aantal dingen gratis.

Ik heb het vooral te doen met degene die de fout heeft gemaakt. Die zal echt een rotweekeind hebben. Misschien moeten we vooral niet te boos doen. 
 

fijne kerst allemaal

Op zich ben ik het wel met u eens ware het niet dat NS echt wel heel vaak dergelijke foutjes maakt. En zeker bij dit soort mails zou je toch echt wel van zo'n groot bedrijf mogen verwachten dat dit dubbel zo niet drie dubbel gecheckt wordt. Ik vind dat het bedrijf echt hier wel iets mee moet gaan doen (gratis daldagkaart voor de getroffenen??) 

Reageer