beantwoord

Wintercity 1e klas upgrade voor 1 euro. Op naam abbo? En ook geldig voor kaartje met al korting?

  • 7 December 2022
  • 11 reacties
  • 1558 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een NS Flex Trajectvrij, 2e klas. Samen met een medereiziger zou ik graag een reis 1e klas willen maken.
Twee vragen daarbij:
Is de 1e klas upgrade gebonden aan de houder van het abonnement waarvoor Wintercity beschikbaar is, of mag iemand anders deze gebruiken?

Als dat mag, is het dan ook geldig om een kaart te upgraden die al korting heeft? Namelijk de 40% meereiskorting.

De reisproducten zouden er als volgt uitzien:

Ik stel mijn NS Flex tijdelijk in op 1e klas reizen.
Medereiziger koopt een kaartje met 40% meereiskorting en gebruikt de 1e klas upgrade.

Is dit geldig onder de actie?


 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 7 December 2022, 10:39

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

 

De 1e klas upgrade is voor zover ik weet niet gebonden aan abonnementen. Je mag de upgrade gebruiken bij een geldig vervoersbewijs. Een kaartje met samenreiskorting is een geldig vervoersbewijs. Ik ken de voorwaarden bij deze upgrade niet, wat staat daar?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Michael83,

Als ik de voorwaarden lees, zie ik eigenlijk geen reden waarom dat niet zou mogen. Vul dan uiteraard wel de naam van de medereiziger in bij het bestellen van de upgrade.

Reputatie 1

Ok, geen probleem dus zo te zien. Thanks!

Reputatie 4

Mag je die upgrade dan ook gebruiken i.c.m. een Studentenreisproduct?

En mag je dan ook 1e klasse in de spits reizen?

Badge +3

De upgrade mag zeker gebruikt worden in combinatie met een studentenreisproduct, want dat is een geldig vervoerbewijs voor de tweede klas.

In de voorwaarden staat niets over dat de upgrade alleen geldig zou zijn in de daluren, dus is hij ook geldig in de spitsuren.

Hallo, ik heb zojuist 1x Upgrade 1e klas betaald, maar hoe gebruik ik dit? Ik heb het e-ticket op mijn telefoon maar moet ik bij 2e klas nog inchecken met mijn ov-kaart?

Alvast bedankt!

 

Reputatie 6
Badge +2

De upgrade is alleen geldig in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs. Je dient dus daarvoor nog wel in te checken met jouw OV-chipkaart.

Reputatie 3

en..  in tegenstelling tot 2022 geldt:

 

Geldig voor 1 dag voor 1 persoon in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs in de
daluren.

Reputatie 7
Badge +1

De upgrade is alleen geldig in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs. Je dient dus daarvoor nog wel in te checken met jouw OV-chipkaart.

Behalve een ingecheckte OV-chipkaart zijn ook nog andere tweedeklasvervoerbewijzen, die tegelijk geen actiekaartje zijn, bv. een internationaal kaartje of een Interrail 2e klas.

Ik heb een abonnement met 40% korting in de daluren. Nu heb ik de winterreisupgrade 1e klas gekocht. Mag ik nu ook buiten de daluren 1e klas reizen als ik gewoon incheck met mijn abonnement? Bv om 17.00 uur?

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een abonnement met 40% korting in de daluren. Nu heb ik de winterreisupgrade 1e klas gekocht. Mag ik nu ook buiten de daluren 1e klas reizen als ik gewoon incheck met mijn abonnement? Bv om 17.00 uur?

 

Neen, de upgrade is alleen in de daluren geldig.

 

Reageer