beantwoord

loopafstand Kampen

  • 30 April 2024
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Gezien deze week station zwolle niet open is reis ik vandaag vanaf kampen zuid. Om terug te komen naar zwolle plan ik een route van Kampen zuid naar zwolle havezathenalleetunnel. Het eerste wat de reisplannen dan aangeeft is om te wandelen van Kampen zuid naar Kampen. 

De app geeft aan 900m en 15 minuten wandelen. 

Wanneer ik de route open zie ik dat het 4 km is een 55 minuten wandelen 

icon

Beste antwoord door Daniel 30 April 2024, 08:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De loopafstanden in de NS-app zijn al tijden notoir stuk, maar hier lijkt wat anders aan de hand.

In een kwartier redt je lopend nooit, maar wel met de bus. Zat met wat met de planner te klooien, maar jouw reis krijg ik niet uit de app tevoorschijn: die stuurt me altijd met bus 74 naar station Kampen (ook als de bus uit staat en natransport op lopen!)

Het enige verschil is dat als ik de bus uit zet er een advies komt waarin de bus van station Kampen Zuid vertrekt en als ik de bus aan zet dan moet ik opeens 2 minuten lopen van Kampen Zuid naar de bushalte van exact dezelfde bus 😂

Maar met reizen naar een specifieke bestemming geeft de app dus doodleuk opties waar een treinkaartje helemaal niet geldig is!

(Overigens ook komisch: het tellertje bij de reisopties telt momenteel verkeerd om in de NS app: het getal geeft het aantal opties dat uit staat i.p.v. wat er aan staat)

Badge +3

(Overigens ook komisch: het tellertje bij de reisopties telt momenteel verkeerd om in de NS app: het getal geeft het aantal opties dat uit staat i.p.v. wat er aan staat)

Dat deed het altijd al, als je alle vervoermiddelen aan hebt staan (en geen extra reistijd of andere opties ingesteld hebt) staat er niets bij. Hoe meer je uitschakelt (of opties zoals alleen sprinters aan zet), hoe hoger het cijfertje.

De loopafstanden in de NS-app zijn al tijden notoir stuk, maar hier lijkt wat anders aan de hand.

In een kwartier redt je lopend nooit, maar wel met de bus. Zat met wat met de planner te klooien, maar jouw reis krijg ik niet uit de app tevoorschijn: die stuurt me altijd met bus 74 naar station Kampen (ook als de bus uit staat en natransport op lopen!)

Het enige verschil is dat als ik de bus uit zet er een advies komt waarin de bus van station Kampen Zuid vertrekt en als ik de bus aan zet dan moet ik opeens 2 minuten lopen van Kampen Zuid naar de bushalte van exact dezelfde bus 😂

Maar met reizen naar een specifieke bestemming geeft de app dus doodleuk opties waar een treinkaartje helemaal niet geldig is!

(Overigens ook komisch: het tellertje bij de reisopties telt momenteel verkeerd om in de NS app: het getal geeft het aantal opties dat uit staat i.p.v. wat er aan staat)

Super bedankt voor je antwoord. Ik vond het opvallend. Ik vroeg me af af hoe ze dit geprogrammeerd hadden.

Reageer