Planbare vertraging in de ochtend

  • 12 September 2022
  • 3 reacties
  • 145 Bekeken

Beste NS,

 

Deze ochtend had ik gepland om de eerste trein vanaf Tilburg te nemen om mijn vlucht op Schiphol te halen. De avond ervoor was zowel deze optie, als de 2 erna nog mogelijk. Echter, door uitloop van werkzaamheden tussen Eindhoven en Boxtel zijn de eerste 3 mogelijkheden in de ochtend gecanceld (zowel via Den Bosch als via Breda). Hierdoor wordt het een stuk spannender of ik mijn vlucht haal. Nou kan het gebeuren dat er treinen niet rijden door bepaalde externe factoren waar jullie ook geen invloed op hebben. Echter, in dit geval, hadden de uitgelopen werkzaamheden reeds gisteravond gecommuniceerd kunnen worden. In dat geval had dit mij opties geboden om andere keuzes te maken m.b.t. mijn reis, welke ik in de ochtend niet meer kon maken. Hopelijk houden jullie er in het vervolg rekening mee dat er reizigers afhankelijk zijn van de eerste trein(en) en wordt er over eventuele vertragingen zo vroeg mogelijk gecommuniceerd!


3 reacties

Uitlopende werkzaamheden zijn niet eerder bekend dan dat de aannemer dit doorgeeft en uit ervaring weet ik dat het vaak pas bekend is vlak voordat de werkzaamheden af zouden lopen.

Meermalen dat ik en collega's in de nachtdienst hier mee te maken kregen terwijl treinen al gereed stonden voor vertrek en daarachter al ingesloten waren door de volgende treinen die naar het station moesten,.

De NS kan dus niet eerder communiceren dan dat het bekend gemaakt wordt door de aannemer/Prorail.

Reputatie 7
Badge +1

Vanaf Tb heb je tenminste nog de optie-en die is zelfs redelijk snel vanwege vooral via HS-dus met extra bijbetalen-via Rotjeknor. Ook met maar 1 overstap nodig. Vanaf Ehv-of bvb al diegenen die wel eco-vrindelijk naar eco-unfriendly vliegen vanaf de airport daar wilden reizen: zoek het zelf maar uit!

Reputatie 7
Badge +2

Vanaf Tb heb je tenminste nog de optie-en die is zelfs redelijk snel vanwege vooral via HS-dus met extra bijbetalen-via Rotjeknor. Ook met maar 1 overstap nodig. Vanaf Ehv-of bvb al diegenen die wel eco-vrindelijk naar eco-unfriendly vliegen vanaf de airport daar wilden reizen: zoek het zelf maar uit!

Wat voegt deze reactie nou weer toe. Zoals TS al aangaf waren zijn alternatieve opties ook uitgevallen. Daar zal ongetwijfeld de mogelijkheid via Rotterdam bij gezeten hebben.

Reageer