beantwoord

Dienstregeling Amsterdam - Hoorn

  • 12 February 2024
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Goedemiddag,

Vorige week werd ik onaangenaam verrast.

De intercity van 8.10 van Hoorn naar Amsterdam bleek op donderdag en op vrijdag ineens om 8.05 te gaan.

Op de terugweg reden er op vrijdagmiddag geen of nauwelijks intercity treinen.

De komende weken zie ik in de reisplanner dat dit vaker zo zal zijn, niet alleen op de vrijdagmiddag, maar ook op de woensdag- en donderdagmiddagen. Waar zijn de intercity treinen en waarom zijn de vertrektijden niet structureel hetzelfde? Eerst kon ik altijd uitgaan van vaste vertrektijden. Dit is heel lastig plannen zo.

En wat ik ook vervelend vind, is dat ik hier nergens informatie over kan vinden! Het lijkt een tijdelijke en plotselinge situatie, maar ik zie niets bij storingen of werkzaamheden? Daarom dat ik hier nu maar een bericht schrijf op de community.

Zo vervelend dit.

icon

Beste antwoord door Real aire 12 February 2024, 15:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Waarschijnlijk komt dit (vanaf woensdag) door de werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht. Omdat uw trein op dat traject rijdt, raken die werkzaamheden ook het traject naar Hoorn. De werkzaamheden zijn van 14 tot 24 Februari.

Reputatie 5

Bovendien is er soms niet eens een rechtstreekse verbinding met Amsterdam CS.

Ik kwam tot dezelfde ontdekking, zeer slechte communicatie vanuit NS. Geen idee of dit permanent is of tijdelijk. Geen rechtstreekse intercity verbindingen meer van Hoorn naar Amsterdam centraal. Onbegrijpelijk. Waardeloos om nu over te moeten stappen op Sloterdijk als je naar amsterdam centraal wilt. Mijn reis is aanzienlijk verlengd in tijd enĀ ongemak.

Reageer