Skip to main content

In BN De Stem: “Komende 5 weken stoppen er geen sprinters op de stations in Zevenbergen en Oudenbosch. En van 30 september tot en met 10 oktober rijden er helemaal geen treinen op dit traject. ProRail is bang voor onveilige situaties op de overwegen. Die zijn nu al langer dicht door een fout in het spoorbeveiligingssysteem. Tijdens de werkzaamheden in juli heeft men niet alle wissels kunnen verwijderen terwijl het spoorbeveiligingssysteem dit wel denkt. Om de veiligheid op de overwegen te kunnen blijven garanderen zijn alle seinen nu in de automatische stand gezet. Seinen maken daardoor nu geen onderscheid tussen doorgaande treinen en treinen die stoppen.”

Na soortgelijke werkzaamheden tussen Bergen op Zoom en Goes, ook in juli, zijn er op dit traject ook al twee keer sein- en wisselstoringen geweest (welke wissels, ze zijn op 3 na allemaal weg). 
 

3 maanden overlast. Tijdens en na de werkzaamheden. Welke steken heeft men hier laten vallen?

dat het even tijd kost om te verwerken is logisch, maar waarom kan de planner de situatie voor, bijvoorbeeld, half september nog niet laten zien? 


dat het even tijd kost om te verwerken is logisch, maar waarom kan de planner de situatie voor, bijvoorbeeld, half september nog niet laten zien? 

Uitzonderlijk geval, maar in een ander topic las ik dat het in dit geval 4 dagen voor reisdatum getoond zal worden in de Reisplanner.

En de NS kan daar natuurlijk bijzonder weinig aan doen (ProRail maakt de dienst uit als het om welke treinen echt mogen rijden gaat…)


nou ja, in ieder geval is de propaganda dat Nederland een spoornet van wereldkwaliteit heeft al een tijdje niet verkondigd, dus er zijn ook dingen die beter gaan ;) 


De NS reisplanner is altijd de laatste planner die bijgewerkt wordt. Andere reisplanners zoals 9292 hebben de nieuwe informatie wel al binnen voor volgende week. De aangepaste dienstregelingen zijn dus al beschikbaar, maar de NS werkt de database achter hun reisplanner slechts een keer per week bij. Andere vervoerders geven wel tussentijdse updates uit voor dit soort gevallen maar de NS blijkbaar niet.


Dat is best... ernstig. 


Nu zijn eindelijk werkzaamheden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe voorbij na meerdere weken, is er nu een defect spoor waardoor er tot minstens 15.30 uur vandaag wéér geen treinen rijden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Hoe kan dat toch, ze hebben overal wekenlang gewerkt en gelijk erna is het spoor defect.


Nu zijn eindelijk werkzaamheden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe voorbij na meerdere weken, is er nu een defect spoor waardoor er tot minstens 15.30 uur vandaag wéér geen treinen rijden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Hoe kan dat toch, ze hebben overal wekenlang gewerkt en gelijk erna is het spoor defect.

Komt helaas vaker voor laatstelijk bij Apeldoorn waren er na de werkzaamheden richting Zutphen ook sein- en wisselstoringen. Defect spoor is natuurlijk wel uiterst vreemd na werkzaamheden. Zag op X ook al de nodige opmerkingen.


Nu zijn eindelijk werkzaamheden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe voorbij na meerdere weken, is er nu een defect spoor waardoor er tot minstens 15.30 uur vandaag wéér geen treinen rijden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Hoe kan dat toch, ze hebben overal wekenlang gewerkt en gelijk erna is het spoor defect.

Zoals te doen gebruikelijk is het bij ProRail weer uit de hand gelopen. De eindtijd is vandaag al herhaaldelijk opgeschoven wat doet vermoeden dat ProRail niet weet wat er mis is.


Ha ha, inmiddels is het al weer tot "ten minste 17.30 uur".


Inmiddels rijden er treinen.


En vanmorgen ligt het weer plat.

Gaat lekker bij ProRail.


Sein-en overwegstoring. Tot tenminste 16.30 weer geen treinen tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe.

Sorry, maar hoe kan dit na zoveel weken intensief werken aan dit traject. Zo weet je wel zeker dat mensen als het enigzins kan, overstappen op veel betrouwbaardere vervoermiddelen. 

Bovendien rijden er nu niet tot nauwelijks vervangende bussen.


Sein-en overwegstoring. Tot tenminste 16.30 weer geen treinen tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe.

Sorry, maar hoe kan dit na zoveel weken intensief werken aan dit traject. Zo weet je wel zeker dat mensen als het enigzins kan, overstappen op betrouwbaardere vervoermiddelen.

De beveiliging werkt niet goed en ProRail kan de fout niet vinden. Echte professionals.


Inmiddels dus al weer uitgesteld tot 20.30 uur. Als je naar Zeeland moet vandaag wordt het dus bijna nachtwerk. 

 

Lees op X ook dat er vandaag veel sein- en wisselstoringen zijn. (zie ook rijdendetreinen.nl)

 


Sein-en overwegstoring. Tot tenminste 16.30 weer geen treinen tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe.

Sorry, maar hoe kan dit na zoveel weken intensief werken aan dit traject. Zo weet je wel zeker dat mensen als het enigzins kan, overstappen op betrouwbaardere vervoermiddelen.

De beveiliging werkt niet goed en ProRail kan de fout niet vinden. Echte professionals.

Prorail is een drama. Snap niet dat ze er altijd mee wegkomen en er van bovenaf niet eens wordt ingegrepen.


Inmiddels rijden er treinen.

Ik had woensdag de intercity van 17.37 uur vanuit Dordrecht naar Vlissingen die door een goederentrein voor ons met ruim 20 minuten vertraging aankwam in Roosendaal. Ook zoiets bijzonders.


Inmiddels zijn we een week verder en geldt er nog steeds een snelheidsbeperking bij Zevenbergen. Er wordt zelfs nog langzamer gereden dan voor de werkzaamheden.


Reageer