beantwoord

Geen vervangend vervoer

  • 9 December 2023
  • 8 reacties
  • 231 Bekeken

Het is toch belachelijk dat er geen vervangend vervoer wordt geregeld vanuit Leiden naar Schiphol op 10 december in de ochtend. De enige optie is de veel langer durende reis via sloterdijk wat ook extra kosten meebrengt. De NS verdient er zelfs aan, omdat je voor je treinkaartje meer kwijt bent en daarna mag je ook nog extra buskosten betalen. De reisduur gaat ook van 15 minuten naar 1 uur en 3 minuten. Totaal geen respect tegen over je klanten. Schandalig!

icon

Beste antwoord door mrfreeze 9 December 2023, 15:01

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag Tjeerd_2316, Welkom op de NS Community!

Er zijn reisadviezen die vervallen morgen. Maar er rijden nog wel treinen tussen Leiden Centraal en Schiphol. Reisplanner | Plan je reis | NS.

Dit is niet waar! Kijk hieronder.

Ik moet rond 6:15 op Schiphol zijn. Je kan er alleen maar komen door extra te betalen voor een langere treinreis en dan weer een extra busreis te nemen. Vermeld in het vervolg gewoon de waarheid. Normaal gaat er gewoon een trein rond 5:40 en nu een reis die veel langer duurt met hogere kosten. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je de reisadviezen per bus uit zet in de planner, is er wel een optie zonder extra kosten. Maar of je daar blij van wordt …
(de extra kosten voor de reis via Sloterdijk kun je terugvragen bij de klanteNService)

 

Maar dan zou ik zelf liever die van 4.40 uur nemen en een uurtje rondhangen op Schiphol Plaza.

Ja - was vandaag op schiphol dus omdat ook de KLM een waardeloos systeem heeft wat absoluut niet werkt om klanten te helpen.  Dan moet ik dus persoonlijk naar de hulp balie.  (Is trouwens een uur incl wachten geweest maar wel gelukt) haha.

Gaan naar schiphol - HEEL SLECHT: een standaard bus die de helft van de mensen niet mee kan nemen vanaf zuid.  Ik dus de metro naar A’veense weg en daar de lijnbus gepakt die gelukkig niet vol was. 😅

TERUG: EEN RAMP er staan 100+ mensen in de koude regen te wachten op een bus platform wat hoogstens 20 mensen kan hebben en dan kan al niemand meer uitstappen.  Een standaard bus komt LAAT aan en onbeschoft toeterend  (dat helpt echt joh!) en dus… alleen een paar mensen kunnen mee.

De help van de mensen kijken op hen kaart en zien dat ze dus dan maar beter de lijnbus kunnen pakken.  STAMP en STAMP vol terwijl de helft afhaakt op het platform IN DE KOU EN REGEN.

Welkom in Nederland zou ik zeggen.  Waar niemand het een barst kan schelen wat er met anderen gebeurt. Te druk bezig met eigen plannen om voor anderen tijd te hebben, en als het systeem niet werkt dan hadden we daar geen opleiding voor gekregen, dus zoek het maar uit. haha.

IK zou als ik jouw was maar een uber nemen, want alhoewel de mensen op kantoor dat idee ook al om zeep wilden helpen, dat nog wel op een bekrompen manier mogelijk is.
OV werkt alleen als niemand hoeft na te denken.

O ja… en die geweldige leegte van denken wordt nu ook toegepast op Schiphol zelf, want de reden dat er geen treinen rijden is omdat men nu de roltrappen aan het weghalen is.  Dan kunnen mensen die vetrekken ook zich gaar ROT sjouwen aan de koffers of een uur in de rij staan voor de gebroken lift.
 

Als je de reisadviezen per bus uit zet in de planner, is er wel een optie zonder extra kosten. Maar of je daar blij van wordt …
(de extra kosten voor de reis via Sloterdijk kun je terugvragen bij de klanteNService)

 

Maar dan zou ik zelf liever die van 4.40 uur nemen en een uurtje rondhangen op Schiphol Plaza.

Ik heb het wel eens eerder gehad. En toen kreeg ik doodleuk te horen dat de NS niet ging betalen voor een busreis die je extra moet maken. Dit terwijl de NS je daartoe dwingt. De NS kan nu mooi bezuinigingen op het inhuren van een snelbus en voor de langere treinreis er nog wat op verdienen. In de tussentijd minder personeelskosten, omdat er treinen niet rijden. Slim bedacht van de NS moet ik toegeven om zo meer inkomsten te genereren!😆

Reputatie 7
Badge +3

@Tjeerd_2316 als het alle opties in de reisplanner hebt geactiveerd, krijg je ook bussen die niet onder jouw trein-vervoersbewijs vallen. Als je geen extra kosten wilt hebben, dan moet je alleen ‘trein’ activeren.

 

Ja zo een reis wordt je idd niet blij van en daarna je kosten proberen terug te krijgen. 😮‍💨😵‍💫

Badge +3

Ja, met name omdat je op Sloterdijk niet om de poortjes heen kunt.

Bij Traject Vrij vanuit Leiden kost dat je dus gewoon geld, al weet de Reisplanner niet goed hoeveel… (advies Sloterdijk- Schiphol, incl. GVB metro of bus, maar zonder dat kost het ook € 4,10 voltarief, via Zuid of Centraal met de ‘NS metro’)

https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek=Amsterdam%20Sloterdijk&vertrektype=treinstation&aankomst=Schiphol%20Airport

 

Reageer