Hilversum Mediapark - Utrecht Centraal

  • 14 February 2024
  • 7 reacties
  • 156 Bekeken

Vanochtend om 06:09 uur stond ik op station Hilversum Mediapark om de trein van 06:14 uur naar Utrecht Centraal te nemen. Maar helaas de trein was vervroegd naar 06:04 uur, en dus de trein gemist.
Het vreemde was dat de trein van station Hilversum Mediapark naar station Naarden-Bussum reed en retour richting Hilversum, waarbij station Hilversum Mediapark voorbij werd gereden.

Weet iemeand wat de reden van dit alles is?
Alvast bedankt.

Verder wil ik de NS bedanken voor het feit dat er vandaag maar 2 treinen per uur op het traject Hilversum Mediapark - Utrecht Centraal reden 👎.

 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge

Zie 

U bent beslist niet de enige die dit vervelend vond.

Zie 

U bent beslist niet de enige die dit vervelend vond.

Daar gaat het niet om.

Mijn vraag is, waarom de trein van 06:14 uur vervroegd was naar 06:04 uur.
En waarom de reizigers van Hilversum Mediapark naar Naarden-Bussum laten reizen, om ze vervolgens retour te laten reizen naar Hilversum.

Badge +3

Dat lijkt op beperkte materieelinzet, zie ook (dat gaat weliswaar om bussen):

 

Reputatie 7
Badge

Zie 

U bent beslist niet de enige die dit vervelend vond.

Daar gaat het niet om.

Mijn vraag is, waarom de trein van 06:14 uur vervroegd was naar 06:04 uur.

Die trein rijdt over een stuk van het traject Almere-Utrecht, vandaar mijn vermoeden dat ook deze aanpassing daarmee samenhangt. Zoals eerder vandaag niet maar inmiddels wel ook in de reisplanner vermeld, is er hier een aangepaste dienstregeling door werkzaamheden (op het traject tussen Utrecht en Amsterdam).

Reputatie 7
Badge

En waarom de reizigers van Hilversum Mediapark naar Naarden-Bussum laten reizen, om ze vervolgens retour te laten reizen naar Hilversum.

De details ken ik ook niet, maar vermoedelijk heeft dat ook met de verschoven tijden te maken. Het overslaan van de stop op Media Park door de trein 'terug' zal vast ergens een conflict in de planning met een andere trein hebben 'opgelost'.

Reputatie 7
Badge

En met de eerste bus van 6:23 van de bushalte in de buurt van Media Park naar station Hilversum haalde je zo te zien net die trein vanaf daar niet, dus dat was geen alternatief. Die kwam pas 6:34 aan.

Reputatie 7
Badge +3

De hele dienstregeling op de Gooilijn en tussen Hilversum en Utrecht is aangepast vanwege omgeleide IC’s tussen Amsterdam en Utrecht. Ook de ICE International wordt omgeleid. 

Reageer