beantwoord

ICNG



Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 7
Badge

 

.

?  

Als je zo begint kun je me wat. Klaar mee.

Excuse me?? Ik ben hier net weer. Na twee jaar niet actief te zijn geweest. Kan je mij met rust laten? Ik vroeg het niet persoolijk aan jou. Ik vroeg het in het algemeen. 

En nee. Ik was inderdaad niet content met je antwoord het is jammer. Maar het is wat het is. Ik ga ook niet mijn excuses aan je aanbieden dus dat hoef je ook niet te verwachten. Ik heb helemaal niet eens iets verkeerds gezegd hoor. 

Reputatie 7
Badge +3

Wordt de nieuwe intercity een dubbeldekker? En zo ja... welk merk? Welke naam zal de trein dragen?

Als je nou even gewoon had gelezen wat Edwin had geschreven in plaats van zo grof te reageren, dan had je het antwoord al op je drie vragen.

Ach, blijkbaar is Trein-D nog geen steek veranderd. Fijn zo'n rentree. 

Reputatie 7
Badge +1

Meest voor de hand ligt een treinstel met twee enkeldeks bakken aan de uiteinden en dubbeldeks bakken voor de middenrijtuigen. Zoiets als de RRX in Duitsland. We zullen wel zien waar CAF precies mee komt.

Was dat niet sowieso al een eis vanuit NS? Twee enkeldeks rijtuigen aan de uiteinden (kopbakken).

 

Er is enige tijd geleden al een traject geweest voor de opvolger van de dubbeldekkers en daar is CAF uit gekomen als leverancier voor de DD-NG.

Wordt de nieuwe intercity een dubbeldekker? 

In ieder geval geen volledige dubbeldekker want die voldoet niet aan de nieuwe wettelijke eisen van een gelijkvloerse instap. Meest voor de hand ligt een treinstel met twee enkeldeks bakken aan de uiteinden en dubbeldeks bakken voor de middenrijtuigen. Zoiets als de RRX in Duitsland. We zullen wel zien waar CAF precies mee komt.

Reputatie 7
Badge +1

Wordt de nieuwe intercity een dubbeldekker? En zo ja... welk merk? Welke naam zal de trein dragen?

Als je nou even gewoon had gelezen wat Edwin had geschreven in plaats van zo grof te reageren, dan had je het antwoord al op je drie vragen. Namelijk: De nieuwe intercity treinen worden dubbeldeks (koprijtuigen enkeldeks), ze worden door CAF geleverd en de projectnaam voor deze treinen is DD-NG.

Reputatie 7
Badge

 

Omdat ze in eerste instantie het oude ICR en Traxx moeten vervangen en uiteindelijk de ICM, maar dat duurt nog even.

 

Er is enige tijd geleden al een traject geweest voor de opvolger van de dubbeldekkers en daar is CAF uit gekomen als leverancier voor de DD-NG.

Ik vroeg welke NIEUWE intercity gaat er KOMEN? En heeft NS daar al overna gedacht. En wordt het een dubbeldekker ja of nee? Ik had het niet over de trax de icr en icm. En hoe lang dat duurt dat vroeg ik ook niet eigenlijk. Ik ben nu echt gefocust op de toekomst. Wordt de nieuwe intercity een dubbeldekker? En zo ja... welk merk? Welke naam zal de trein dragen?  

Als je zo begint kun je me wat. Klaar mee.

ICNG is een relatief dure trein dus ik verwacht niet dat deze overal komt te rijden. Er zijn nog wel opties om extra treinstellen te bestellen maar ik denk dat men deze alleen af zal nemen als men verwacht meer stellen nodig te hebben voor op de HSL of op internationale verbindingen. Voor binnenlandse niet-HSL treindiensten is DDNG een stuk goedkoper.

Reputatie 7
Badge

 

Omdat ze in eerste instantie het oude ICR en Traxx moeten vervangen en uiteindelijk de ICM, maar dat duurt nog even.

 

Er is enige tijd geleden al een traject geweest voor de opvolger van de dubbeldekkers en daar is CAF uit gekomen als leverancier voor de DD-NG.

Ik vroeg welke NIEUWE intercity gaat er KOMEN? En heeft NS daar al overna gedacht. En wordt het een dubbeldekker ja of nee? Ik had het niet over de trax de icr en icm. En hoe lang dat duurt dat vroeg ik ook niet eigenlijk. Ik ben nu echt gefocust op de toekomst. Wordt de nieuwe intercity een dubbeldekker? En zo ja... welk merk? Welke naam zal de trein dragen?  

Reputatie 7
Badge

Waarom worden ze niet gewoon overal ingezet? 

Uiteraard moeten de dubbeldekkers (VIRM) blijven rijden op de drukkelijnen vind ik wel. 

Heeft de NS al nagedacht over wat de volgende intercity gaat worden?? Wordt het een dubbeldekker net zoals de VIRM? Het zou wel heel verstandig zijn. Gezien de drukte op het spoor. Maar? .. welke merk gaat het worden? 🚅

Omdat ze in eerste instantie het oude ICR en Traxx moeten vervangen en uiteindelijk de ICM, maar dat duurt nog even.

 

Er is enige tijd geleden al een traject geweest voor de opvolger van de dubbeldekkers en daar is CAF uit gekomen als leverancier voor de DD-NG.

Reputatie 7
Badge

Hoe kom je aan die informatie?

Joh, wat maakt dat nou uit? Zolang de informatie maar correct is. Daar gaat het om. 

Reputatie 7
Badge

Waarom worden ze niet gewoon overal ingezet? 

Uiteraard moeten de dubbeldekkers (VIRM) blijven rijden op de drukkelijnen vind ik wel. 

Heeft de NS al nagedacht over wat de volgende intercity gaat worden?? Wordt het een dubbeldekker net zoals de VIRM? Het zou wel heel verstandig zijn. Gezien de drukte op het spoor. Maar? .. welke merk gaat het worden? 🚅

Het is de bedoeling dat ze donderdag 13 apr gaan rijden maar niemand weet het zeker

Reputatie 6

Hoe kom je aan die informatie?

Dit is informatie die onder andere intern gecommuniceerd is, en waarschijnlijk staat dit ook op somda.

Hoe kom je aan die informatie?

Ze zijn vanaf half april gepland in de IntercityDirect tussen Rotterdam en Amsterdam (doordeweeks in treinserie 900 en in het weekend in treinserie 1000), maar alles onder voorbehoud, de planning kan op de dag zelf nog aangepast worden dus ook al zie je ze in de reisplanner staan, dan kan het op het laatste moment toch nog afgeblazen worden.

Reageer