beantwoord

Is een Intercitystop op Harderwijk Centraal nog mogelijk in de toekomst?

  • 13 October 2023
  • 32 reacties
  • 1098 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 1

Veenendaal De Klomp is geen intercitystation. De enige reden dat er intercity’s stoppen is omdat er geen sprinters rijden tussen Maarn en Ede-Wageningen.

Zie verder dit (lange) topic met dezelfde argumenten 

 

En welk smoesje heb je voor Dieren en Weert? 

Badge +3

Veenendaal De Klomp is geen intercitystation. De enige reden dat er intercity’s stoppen is omdat er geen sprinters rijden tussen Maarn en Ede-Wageningen.

Zie verder dit (lange) topic met dezelfde argumenten 

 

Reputatie 4

Het Dolfinarium is een goede reden om er maar vooral lekker op hoge snelheid voorbij te blijven rijden

Reputatie 1

Hoi Harderwijk_Verdient_IC-stop. Ik heb toevallig zelf jouw bericht op X vanmorgen beantwoord en je feedback inmiddels bij de juiste neergelegd. :)

Hey, wat toevallig 😂. Ik vond het wel heel mooi dat je mijn voorstel waardeerde en hoe enthousiast je was. Ik hoop dat de directie er werk van gaat maken. Aan de ene kant wordt er al jaren hiervan geen werkt gemaakt, maar we zullen zien 

Hoi Harderwijk_Verdient_IC-stop. Ik heb toevallig zelf jouw bericht op X vanmorgen beantwoord en je feedback inmiddels bij de juiste neergelegd. :)

Harderwijk heeft meer reizigers dan Veenendaal De Klomp, als het goed is. Echter, de stad heeft nooit een Intercity gekregen, hoewel De Klomp dit wel heeft gekregen. 

De enige reden dat er intercity's stoppen in Veenendaal De Klomp is dat er tussen Maarn en Ede-W geen sprinters rijden.

 

Het traject tussen Groningen en R.Centraal wordt tegenwoordig ook vaak met de DDZ gereden, zie ik. In Zwolle is de stop altijd 8 minuten. Als deze stop 6 minuten wordt, dan kan de Intercity gerust in Harderwijk stoppen, waar toch geremd wordt door de scherpste bocht.

De Groningse trein staat 5 minuten stil in Zwolle. Die kan niet eerder vertrekken omdat de brug over de IJssel gedeeld wordt met de treinen naar Almere die 3 minuten eerder moeten vertrekken. Treinen korter na elkaar laten rijden mag niet meer sinds de invoering van de beruchte 3-minutenregel.

 

NS is sowieso al zo een respectloze firma die  geen respect aan reizigers toont, maar wel veel terugverwacht. Enorm irritant! Ben je een keer  vergeten te inchecken, moet je wel een hele lieve conducteur hebben. Of stel je voor dat je OV-chipkaart kwijt is. 

Tja, NS verwacht dat je een geldig vervoersbewijs hebt. U bent natuurlijk vrij om dat respectloos vinden.

Reputatie 1

Reizigers uit Hierden kunnen ook profiteren van de Intercity. Er zijn trouwens veel meer argumenten, maar NS zal het toch niet serieus nemen. Ik heb trouwens gelezen dat er  paar IC stations zijn die minder in- en uitstappers hebben, maar wel een IC stop hebben. Harderwijk heeft ook een mooie culturele achtergrond. Dus de stad zal interessant worden voor  mensen die een cultuurhistorisch bezoek willen hebben

Reageer