beantwoord

Laatste stoptrein Utrecht Centraal - Zwolle 08-03-24


Dag,

Gisteren avond kwamen mijn vriendin en ik precies om 23.49 aanrennen om de laatste trein te pakken. Normaal vertrekt deze van spoor 1,2,3 of 4 maar nu moesten wij naar 12 rennen. Toen wij beneden aankwamen stond er op alle borden een rood bord met Do not enter en er was nergens een trein te bekennen. Ook niet 1 die net weg gereden was. Ik hoor graag exact hoe laat de laatste stoptrein van UC naar Zwolle is gegaan en van welk spoor. Wij hebben hierdoor een dure taxi naar Harderwijk moeten nemen. 

icon

Beste antwoord door MoDe 9 March 2024, 09:11

Bekijk origineel

27 reacties

Dan verandert men die norm naar 1,5 minuut en klaar. In de praktijk verandert er niets, want het openen en sluiten van deuren vind nu ook al binnen die 2 minuten overstaptijd plaats.

Reputatie 7
Badge

Het grappige of eigenlijk treurige van communicatie bij NS vind ik is dat ze in een eigen werkelijkheid leven: Door zich gewoon in een gemiddelde reiziger te verplaatsen, zouden ze hun product makkelijk kunnen verbeteren:

Gewoon door pas te gaan fluiten op het moment de seconde-wijzer op 0 is gesprongen. Gewoon door een stiltecoupé voor de verandering eens duidelijk aan te duiden, idem dito voor de aanduiding voor de eerste klas. Gewoon een duidelijk productaanbod zonder (al te veel) mitsen en maren en zonder wirwar aan mogelijkheden.

Een leek zou gewoon op gezond verstand moeten kunnen reizen met de trein. (Net zoals ik bijvoorbeeld als leek heel makkelijk bij NMBS een juist ticket aanschaf en met hun treinen reis. En ook doorgaans controle tijdens de reis tegenkom, maar dat terzijde…)

Reageer