beantwoord

Nachttrein Tilburg - 's-Hertogenbosch nacht van vrijdag op zaterdag aansluiting op Arriva Nachttrein

  • 24 October 2023
  • 8 reacties
  • 211 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

In de nacht van vrijdag op zaterdag stuitte ik op een bijzondere rit in de dienstregeling: Tilburg naar 's-Hertogenbosch (ritnummer 21424, vertrek 1.59 aankomst 2.15). In Den Bosch kan vervolgens worden overgestapt op de Arriva Nachttrein richting Utrecht/Amsterdam/Schiphol. Heeft iemand de afgelopen weken/maanden ervaring opgedaan met deze trein/overstap? De overstaptijd van slechts 5 minuten en stiptheidpercentage van 85% stellen me niet helemaal gerust, het laatste wat ik wil overkomen is een mislukte overstap in Den Bosch (en dan wat?). Alle ervarigen met deze trein zijn van harte welkom zodat ik een goede afweging kan maken of ik het aandurf of niet.

icon

Beste antwoord door Tamzin 24 October 2023, 12:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

In de nacht van vrijdag op zaterdag stuitte ik op een bijzondere rit in de dienstregeling: Tilburg naar 's-Hertogenbosch (ritnummer 21424, vertrek 1.59 aankomst 2.15). In Den Bosch kan vervolgens worden overgestapt op de Arriva Nachttrein richting Utrecht/Amsterdam/Schiphol. Heeft iemand de afgelopen weken/maanden ervaring opgedaan met deze trein/overstap? De overstaptijd van slechts 5 minuten en stiptheidpercentage van 85% stellen me niet helemaal gerust, het laatste wat ik wil overkomen is een mislukte overstap in Den Bosch (en dan wat?). Alle ervarigen met deze trein zijn van harte welkom zodat ik een goede afweging kan maken of ik het aandurf of niet.

Ik heb geen arvaringen met deze trein. Ik wil alleen wel aangeven dat je OV-chipkaart niet geldig is in deze Arrivatrein en dat je daar via de Gimble App een apart kaartje voor moet kopen.

 

https://www.arriva.nl/over-je-reis/met-de-trein/nachttrein/ 

Reputatie 7
Badge +2

Zo'n 5 minuten overstap is daarmee wel een risico, want je kunt in Den Bosch niet op het perron uitchecken.

Zo'n 5 minuten overstap is daarmee wel een risico, want je kunt in Den Bosch niet op het perron uitchecken.

Je kunt als het krap wordt niet uitchecken en dan later de gemiste uitcheck corrigeren.

Het kaartje bij Arriva via Gimble is overigens veel goedkoper dan reizen met de OV-chipkaart 

Reputatie 7
Badge +1

Zo'n 5 minuten overstap is daarmee wel een risico, want je kunt in Den Bosch niet op het perron uitchecken.

Je kunt als het krap wordt niet uitchecken en dan later de gemiste uitcheck corrigeren.

Het kaartje bij Arriva via Gimble is overigens veel goedkoper dan reizen met de OV-chipkaart 

Zeker een mogelijkheid. Ik verwacht, en dit voor TS, niet dat er hier veel mensen gaan reageren met daadwerkelijk ervaringen met deze trein. Deze trein is vooral voor het uitgaanspubliek en voor de Schipholreiziger ingezet en ik denk niet dat er van deze categorieën er veel actief lid zijn van deze community.

Reputatie 7
Badge +3

Je kan kijken op Treinposities hoevaak en hoeveel vertraging deze trein de afgelopen tijd had.

https://treinposities.nl/rit_per_station/tb/21424

Reputatie 7
Badge +3

Je ziet in dat overzicht alleen wel de vertraging bij vertrek, niet bij aankomst. In veel gevallen is die kleiner of juist groter.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens is hier te zien dat de nachttrein van Arriva werkelijk nooit op tijd uit Den Bosch vertrekt: https://treinposities.nl/rit_per_station/ht/32701 

Reputatie 7
Badge +3

Je ziet in dat overzicht alleen wel de vertraging bij vertrek, niet bij aankomst. In veel gevallen is die kleiner of juist groter.

Maar je kunt hem wel per trein aanklikken en dan de eventuele aankomst vertraging zien. En als de trein al met meer dan +5 vertrokken is vanuit Tilburg is die hoogstwaarschijnlijk ook aangekomen met een te grote vertraging om nog de overstap te kunnen maken als de Arriva trein wel op tijd rijdt. 

 

Reageer