samenreizen mogelijk?

  • 15 December 2022
  • 28 reacties
  • 487 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Betreft: trein 16 december vertrek Den Haag CS 12:55 uur - aankomst Deventer 14:28 uur. Stopt deze op spoor 3 in Gouda om 13:14 uur zodat wij kunnen samen reizen vanaf Gouda met reizigers uit Rotterdam? 

 Een enkele reis van Den Haag naar Deventer kost vol tarief €23,20. Van Den Haag naar Gouda €6,30 vol tarief en van Gouda naar Deventer €12,24 samenreiskorting. Het loont inderdaad om vanaf Gouda samen te reizen met degenen die uit Rotterdam komen

Reis je met OV-chipkaart dan moet je in Gouda uitchecken, daar samenreiskorting laden en weer inchecken. Reis je met e-tickets dan zul je 2 e-tickets moeten kopen. De reizigers uit Rotterdam zullen in Gouda moeten uitchecken en weer inchecken, de bedoeling is dat je de hele reis samenreist.

Reputatie 7
Badge +1

Dat kan, maar het is wel de bedoeling dat u samen reist met mensen die u ook daadwerkelijk kent en echt mee samen reist. Eigenlijk heeft u formeel geen geldig vervoersbewijs van het moment dat u incheckt totdat u zit bij de reiziger waarmee u samenreist. Samenreiskorting moet  op uw kaart staan voordat u incheckt. V en S is zeer actief in Gouda en ze controleren ook binnen de poortjes. U zit dan fout zonder hoofdreiziger. Het is maar een klein stukje naar Spoor 3.

Dit is wat een grensgeval, dat vaak wordt toegestaan.

Ik zie nergens staan dat dit niet zou mogen.

Reputatie 7
Badge +4

Dat kan, maar het is wel de bedoeling dat u samen reist met mensen die u ook daadwerkelijk kent en echt mee samen reist. Eigenlijk heeft u formeel geen geldig vervoersbewijs van het moment dat u incheckt totdat u zit bij de reiziger waarmee u samenreist. Samenreiskorting moet  op uw kaart staan voordat u incheckt. V en S is zeer actief in Gouda en ze controleren ook binnen de poortjes. U zit dan fout zonder hoofdreiziger. Het is maar een klein stukje naar Spoor 3.

Dit is wat een grensgeval, dat vaak wordt toegestaan. De conducteur kan u vragen stellen hoe het zit. Het is verstandiger samen te reizen met iemand die ook samen met u incheckt op dezelfde tijd en plaats. NS heeft dat wat losgelaten en ik vraag me af of dat wel verstandig was, ;-) In principe kan de conducteur er niet mee akkoord gaan.

Reageer