beantwoord

sprinter nieuwe generatie

  • 15 March 2024
  • 10 reacties
  • 249 Bekeken

Gaat de SNG (sprinter nieuwe generatie) in de toekomst nog tussen Hillegom en Haarlem en Hillegom en Den Haag CS rijden?

icon

Beste antwoord door Tamzin 16 March 2024, 00:00

Bekijk origineel

10 reacties

Welke sprinters waar worden ingezet verandert van jaar tot jaar, afhankelijk van waar ze in onderhoud zijn en van wat het handigste in de planning uitkomt.

Wel geldt dat SLT vooral in de Randstad wordt ingezet omdat dat 4 en 6 wagenstellen zijn die te groot zijn voor wat stillere trajecten. Buiten de Randstad gebruikt men daarom liever SNG en Flirts.

Bijkomend aspect is dat de Flirt alleen onderhoud krijgt in het zuiden, dus die zullen zeer waarschijnlijk niet die kant op gaan.

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet of je erg happy moet zijn met de komst van de SNG. Ik las elders, van NS Personeel, dat vooral het zitcomfort van deze trein teleurstellend is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het wel meevallen met het zitcomfort. Ja, de stoelen zitten rechter en dat is even wennen. Wel heeft de SNG wifi en zowel in 1e als 2e klas stopcontacten, waardoor sommigen liever een SNG hebben. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. 

Ik weet niet of je erg happy moet zijn met de komst van de SNG. Ik las elders, van NS Personeel, dat vooral het zitcomfort van deze trein teleurstellend is.

Vergeleken met SLT is SNG wel een vooruitgang maar het liefst reis ik met de Flirt.

Reputatie 4

NS heeft geen enkele stoptrein meer met het kleinste beetje comfort, het gaat slechts van kwaad naar erger dus ik zou vooral tevreden zijn zolang er niks verandert.

Reputatie 7
Badge +2

Ik vind het wel meevallen met het zitcomfort. Ja, de stoelen zitten rechter en dat is even wennen. Wel heeft de SNG wifi en zowel in 1e als 2e klas stopcontacten, waardoor sommigen liever een SNG hebben. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. 

Het maakt bij SNG dan ook nogal uit of je 1e of 2e klas reist. 2e klas is voor een Sprinter wel te doen, maar 1e klas is echt een verschrikking voor je rug.

Ik vind het wel meevallen met het zitcomfort. Ja, de stoelen zitten rechter en dat is even wennen. Wel heeft de SNG wifi en zowel in 1e als 2e klas stopcontacten, waardoor sommigen liever een SNG hebben. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. 

Het maakt bij SNG dan ook nogal uit of je 1e of 2e klas reist. 2e klas is voor een Sprinter wel te doen, maar 1e klas is echt een verschrikking voor je rug.

Rechte stoelen zijn ergonomisch juist beter voor de rug. De meeste mensen hebben de neiging juist te veel onderuit te zaken.

Reputatie 7
Badge +2

@Tamzin Het probleem met de stoelen in SNG 1e klas is juist niet dat ze recht zijn, maar dat er een rare bobbel in de rugleuning zit.

Als die op de verkeerde plek zit t.o.v. de natuurlijke kromming in je rug dan zit dat dus verschrikkelijk.

 

@Tamzin 

Als die op de verkeerde plek zit t.o.v. de natuurlijke kromming in je rug dan zit dat dus verschrikkelijk.

Dat is jammer, wellicht is tweede klas dan een betere optie.

Reageer