beantwoord

Stakingen?

  • 19 December 2023
  • 6 reacties
  • 241 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 49 reacties

Vorige week was er een bericht dat ook NS zou kunnen gaan staken rond de feestdagen. Echter heb ik niets meer gehoord hierover. Hebben ze inmiddels een akkoord? Of gaan ze toch wel staken en houden ze het tot op het laatste moment stil.

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 19 December 2023, 09:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Vorige week was er een bericht dat ook NS zou kunnen gaan staken rond de feestdagen. Echter heb ik niets meer gehoord hierover. Hebben ze inmiddels een akkoord? Of gaan ze toch wel staken en houden ze het tot op het laatste moment stil.

De acties zijn uitgesteld tot medio januari. Heeft @West in een ander topic gemeld. (topic kan ik niet zo snel achterhalen)

Reputatie 2

Vorige week was er een bericht dat ook NS zou kunnen gaan staken rond de feestdagen. Echter heb ik niets meer gehoord hierover. Hebben ze inmiddels een akkoord? Of gaan ze toch wel staken en houden ze het tot op het laatste moment stil.

De acties zijn uitgesteld tot medio januari. Heeft @West in een ander topic gemeld. (topic kan ik niet zo snel achterhalen)

Dus de kerstvakantie blijft stakingsvrij. Gaan dus wel staken als de vakanties voorbij zijn voor iedereen en er geen overlast is (behalve als je met de trein naar je werk wilt).

Reputatie 7
Badge

Vorige week was er een bericht dat ook NS zou kunnen gaan staken rond de feestdagen. Echter heb ik niets meer gehoord hierover. Hebben ze inmiddels een akkoord? Of gaan ze toch wel staken en houden ze het tot op het laatste moment stil.

De acties zijn uitgesteld tot medio januari. Heeft @West in een ander topic gemeld. (topic kan ik niet zo snel achterhalen)

Ik heb gehoord dat de onderhandelingen uitgesteld zijn tot medio januari, en dat is weer wat anders dan acties aankondigen.

Als dat zo is dan is het hopen op een spoedige afronding van de cao zonder stakingen. 

Het is heel onduidelijk erover. De ene bron zegt dat ze gaan staken, de ander zegt dat er een deal is gesloten. En een andere bron zoals hier zegt uitgesteld. Over het loonsverhoging zelf is ook wisselend. De ene zegt 9% en de ander noemt zelfs 23%. verhoging. 

Reputatie 7
Badge +1

Het is heel onduidelijk erover. De ene bron zegt dat ze gaan staken, de ander zegt dat er een deal is gesloten. En een andere bron zoals hier zegt uitgesteld. Over het loonsverhoging zelf is ook wisselend. De ene zegt 9% en de ander noemt zelfs 23%. verhoging. 

Die 23% verhoging was bij HTM.

https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/fnv-overheid/2023/12/ruim-23-loonsverhoging-voor-haagse-buschauffeurs-e

Reputatie 7

 

Het is heel onduidelijk erover. De ene bron zegt dat ze gaan staken, de ander zegt dat er een deal is gesloten. En een andere bron zoals hier zegt uitgesteld. Over het loonsverhoging zelf is ook wisselend. De ene zegt 9% en de ander noemt zelfs 23%. verhoging. 

Er zijn op dit moment géén acties gepland. De CAO-onderhandelingen zouden eigenlijk afgelopen week worden afgerond en bij geen resultaat zouden er mogelijk acties volgen. Ondanks dat er echter nog geen resultaat ligt, zijn de onderhandelingen in reces tot 18 januari. Het laatste bod omtrent loonsverhoging vanuit de werkgever is 4%.

Voorlopig hoef je dus nog niet bang te zijn voor stakingen @ICN 

Reageer