Treinen tussen Haarlem en Zandvoort geschrapt



Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7

Teletekst is geen NS. Als ik wil reizen met de NS raadpleeg ik niet Teletekst. 

Dat doen de meesten niet nee. Waarvoor is er dan nog treininformatie op Teletekst. Blijkbaar wordt er toch gebruikt van gemaakt. Maar goed, dat is een ander onderwerp.

Reputatie 7
Badge +1

Teletekst is geen NS. Als ik wil reizen met de NS raadpleeg ik niet Teletekst. 

Dat doen de meesten niet nee. Waarvoor is er dan nog treininformatie op Teletekst. Blijkbaar wordt er toch gebruikt van gemaakt. Maar goed, dat is een ander onderwerp.

Er staat in het bericht op Teletekst dat de werkzaamheden tot zondag 8 mei 5:30 duren. Het lijkt mij dan meer duidelijk dat die werkzaamheden inmiddels voorbij zijn.

Reputatie 7

Advies

  • Zaterdag 07 mei 0:05 uur t/m maandag 23 mei 4:00 uur

    Omreizen via Leeuwarden wordt niet geadviseerd. Plan uw reis via Assen.

  • Tip! Plan je reis kort voor vertrek

    Plan je reis vanaf 10 dagen voor vertrek met de reisplanner voor het meest actuele advies.

Dit zijn geen werkzaamheden, maar een advies om het advies van de reisplanner niet op te volgen.

Gisteren waren er wel onverwachtse herstelwerkzaamheden tussen Zwolle en Meppel, wat vervolgens de dienstregeling compleet in de soep deed lopen (tekort aan bussen, meer reizigers dan verwacht).

En waarom wordt omreizen niet geadviseerd? Omdat de verbinding Leeuwarden - Groningen van Arriva dan overladen wordt misschien? Veel mensen reizen liever per trein om, dan te moeten wachten en reizen met bussen. Ik heb gisteren in Bergen weer gezien wat voor een gedoe dat is.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed omdat de prijs voor die reis hoger is dan die van de normale route en om te voorkomen dat iedereen massaal via Leeuwarden gaat reizen.

Overigens geef ik reizigers die omreizen via Leeuwarden groot gelijk… Het was hier in het noorden ook ellende met de bussen.

Teletekst is geen NS. Als ik wil reizen met de NS raadpleeg ik niet Teletekst. 

Teletekst-berichten worden door het deelsysteem verstoringsinformatie gefabriceerd en aangeleverd, komt gewoon bij NS vandaan.

Teletekst is geen NS. Als ik wil reizen met de NS raadpleeg ik niet Teletekst. 

Waarvoor is er dan nog treininformatie op Teletekst. Blijkbaar wordt er toch gebruikt van gemaakt. Maar goed, dat is een ander onderwerp.

NS wilde die ook schrappen maar toen begon Rover weer eens te jammeren. Kortom dezelfde reden waarom er ook nog steeds nutteloze gele vertrekstaten op de perrons hangen. 

Reputatie 7
Badge +3

Teletekst is geen NS. Als ik wil reizen met de NS raadpleeg ik niet Teletekst. 

Teletekst-berichten worden door het deelsysteem verstoringsinformatie gefabriceerd en aangeleverd, komt gewoon bij NS vandaan.

Maar blijkbaar worden die bij NS gegenereerde berichten niet op tijd van de Teletekst pagina verwijderd als werkzaamheden afgrond zijn of de storing verholpen. Meldingen die niet meer op de Actuele situatie pagina op de NS website staan, staan nog wel op Teletekst.

Ik geloof direct dat er dingen fout gaan tussen NS en Teletekst, dat is niet het enige waar niet alles bij NS even soepel verloopt. Wat ik alleen wilde aangeven, is dat er bewust een interface op is ontwikkeld. Er is geen overijverige Rover/NOS/whatever-medewerker continu F5 aan het doen op de NS verstoringen-pagina.

Reputatie 7
Badge +3

Waar het mij omgaat is dat het niet veel zin heeft om hier te melden/klagen dat er verouderde informatie op Teletetekst staat omdat het daar niet op tijd verwijderd wordt. Ik zie nu bv ook nog op Teletekst een seinstoring tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA van gisteravond staan. 

An sich kan die klacht prima bij NS neergelegd worden: fix je interface met Teletekst. 

Reputatie 7
Badge +1

An sich kan die klacht prima bij NS neergelegd worden: fix je interface met Teletekst. 

Hoe zit dat eigenlijk met andere nieuwssites zoals Nu.nl?

Daar staat al maanden dit:

Ik weet het niet voor alle bronnen exact, in principe is het allemaal open data én biedt NS nog wat webservices. Daar kan iedereen tegen ontwikkelen. RIG/9292 biedt vergelijkbare diensten. 
 

Van Teletekst weet ik “toevallig” dat er expliciet een interface voor is. 

Reageer