u-flex bus niet aangegeven van tevoren bellen

  • 16 March 2024
  • 5 reacties
  • 222 Bekeken

Reputatie 3

NS reisplanner gestart op Android Phone en op de pc. gepland reis van Eindhoven CS naar Meerkerk met opties trein en bus. Vertrek za. 16-3 om 08.17 uur. Laatste deel van de reis gaat met U-OV U-flex 903 vanaf Leerdam Station v. 09.50 uur naar Meerkerk Gemeentehuis a. 10.06 uur. Op de Android Phone geeft de app NIET aan dat je die bus van tevoren moet bellen! Op de PC staat: 

 

Let op! U-flex rijdt alleen op aanvraag. De vertrek- en aankomsttijden zijn een indicatie. Reserveer minimaal 30 minuten voor vertrek via de Qmove-app of bel 0900-0104 (gebruikelijke belkosten)

De Qmove app verdwijnt overigens per 31 maart 2024!

De NS reisplanner op de telefoon is dus onvolledig. Je zult maar op het station van Leerdam staan met je Android Phone en vervolgens moeten ontdekken dat je minimaal drie kwartier moet gaan wachten omdat je niet wist dat je die bus 903 van te voren moest bellen. Leuk als je op tijd in Meerkerk moet zijn voor een begrafenis!

 

 

 

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik ga dit even aangeven bij het team van de planner. Dit is inderdaad niet heel handig.

Reputatie 3

Laatste nieuws. De geplande reis is niet doorgegaan. Aanrijding tussen Houten en Utrecht. Klantenservice kon geen tussenstop in Geldermalsen regelen, trein ging terug naar s- Hertogenbosch. Van daaruit een stoptrein gepakt naar Geldermalsen, vervogens met R- net naar Leerdam. Daarna met een nieuwe belbusrit van 11.22 uur naar Meerkerk Gemeentehuis. P.S. De begrafenisdienst heb ik onderwerg.met een draadloze koptelefoon en een smartphone met mobiel internet online moeten volgen. 1,5 uur vertragiing gehad. Ik kon na de kerkdienst nog meelopen naar de begraafplaats!

Reputatie 3

Aanvulling. Eerst via WhatsApp NS geprobeerd de treindienstleider te laten bellen voor een tussenstop in Geldermalsen. Daarvoor moeten de wissels wel zo staan dat de trein LANGS een perron rijdt in plaats van op een spoor dat niet aan een perron grenst. Het had mogelijk ook een probleem kunnen oplossen voor mensen die dan via R net en Dordrecht verder konden reizen naar Schiphol.  De WhatsApp medewerkster van NS gaf te kennen dat zij niet zomaar een trein op een tussenstation konden stilzetten. Telefonisch contact met NS klantenservice leverde ook niets op. Daarna is het gegaan zoals in mijn vorige bericht beschreven is.

Reputatie 7
Badge

Een trein een extra tussenstop geven is in een normale situatie al niet makkelijk te regelen, in het geval van een calamiteit waarbij treinen al vertraging hebben en evt keren op het door u gewenste station gaat men dit (terecht) niet doen. Een aanrijding is al chaotisch genoeg voor de treindienstleiders, bijstuurders en het personeel op de trein, die kunnen zo'n verzoek echt niet honoreren.

Reputatie 3

De situatie is hectisch maar de treindienstleider had dit ook zelf kunnen bedenken bij het plannen van een oplossing voor de gestrande reizigers.

Reageer