Verandering verbinding? | NS Community
beantwoord

Verandering verbinding?

  • 16 August 2022
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

Ik heb een vraag omtrent het traject Nijmegen - Gilze-Rijen. Normaal gesproken rijdt er een sprinter richting Dordrecht waar er geen overstap bij nodig is. Sinds een aantal dagen rijdt deze trein niet verder dan Tilburg Universiteit en moet ik in Tilburg overstappen op de sprinter naar Dordrecht. Dit is alleen amper te doen omdat er altijd wel vertraging is en je mist dus de aansluiting. Is dit een permanente aanpassing of gebeurd dit volgens alle werkzaamheden? Dankjewel!

icon

Beste antwoord door Tamzin 16 August 2022, 16:21

Bekijk origineel

4 reacties

Dit is een wijziging die te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Eindhoven en is dus maar tijdelijk t/m volgende week donderdag. Wat de precieze reden hiervoor is (overigens alleen richting Breda) blijft onduidelijk.

Dit is een wijziging die te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Eindhoven en is dus maar tijdelijk t/m volgende week donderdag. Wat de precieze reden is voor deze wijziging (overigens alleen richting Breda) blijft onduidelijk.

Ik had zoiets al gedacht alleen ik dacht dat die werkzaamheden al een stuk langer aan de gang waren. Ik had daarom de link nog niet gemaakt, dankjewel! De wijziging blijft inderdaad maar vreemd... Maar het is dus even volhouden tot volgende week donderdag :)

Reputatie 7
Badge +3

Komt inderdaad vanwege die werkzaamheden.  

Op https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11691-9-augustus-2022-werkzaamheden-s-hertogenbosch-eindhoven-tilburg-eindhoven  staat dit over die sprinter. 

 

 

Reputatie 6
Badge

Dit is een wijziging die te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Eindhoven en is dus maar tijdelijk t/m volgende week donderdag. Wat de precieze reden hiervoor is (overigens alleen richting Breda) blijft onduidelijk.

In een ander topic heb je dezelfde vraag gesteld en die is toen al beantwoord: 

Als je de normale dienstregeling rijdt, heb je Nijmegen - Dordrecht en Tilburg Universtieit - Boxtel. Dat laatste is een pendeltreintje dat nergens langs een personeelsstandplaats of onderhoudslocatie komt. Door de gekozen constructie heb je geen los pendeltje met daarbij de onmogelijkheid om materieel en personeel naar de juiste plek te krijgen.

Zie: Vreemde dienstregeling rond Tilburg | NS Community

Reageer