vertraging

  • 31 January 2024
  • 7 reacties
  • 154 Bekeken

Vanmorgen om 09:00 vertrokken uit Groningen.  Tijdens de reis werd medegedeeld dat de trein niet verder zou reiden dan Amersfoort. Omdat ik

 onmogelijk nog bij mijn. Zitting in Maastricht  kon komen ben ik maar terug gegaan.  Heeeel veeel geld verlorenen en heeeeel veel tijd.  Nemen jullie nog verantwoordelijkheid of hebben jullie gewoon schijt aan de reizigers? 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Rob anoniem,

Je kunt je geld terugvragen: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/welke-vergoeding-biedt-ns.html

Daar is geen grof taalgebruik voor nodig.

EDIT: Zie onderstaande reacties. Geld terug gaat waarschijnlijk toch lastig worden omdat de te verwachten vertraging minder dan 30 minuten betrof.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity.

Ik ben benieuwd welke trein je dan had en hoe laat je in Maastricht had moeten zijn.

Geld terug zal lastig worden aangezien er wel treinen reden en je zelf besloten hebt om terug te keren.

Reputatie 7
Badge

Het gaat dan wel om het geld voor de reis. Openbaar vervoerders zijn wettelijke niet aansprakelijk voor de eventuele verdere gevolgen van vertraging.

Reputatie 7
Badge

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity.

Ik ben benieuwd welke trein je dan had en hoe laat je in Maastricht had moeten zijn.

Geld terug zal lastig worden aangezien er wel treinen reden en je zelf besloten hebt om terug te keren.

Als jen ten minste een uur vertraging kon verwachten heb je ook als je je reis hebt afgebroken recht op vergoeding.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had inderdaad nog niet veel verder gekeken. Maar volgens rijdendetreinen was het de hele ochtend al bekend dat er geen/veel minder treinen reden tussen Utrecht en Amersfoort. Voor Groningen - Maastricht was het advies om via Zwolle - Den Bosch - Sittard naar Maastricht te reizen. Dan zou je 20 minuten later (13.50 i.p.v. 13.30 uur) geweest zijn dan normaal. Ervan uitgaande dat je de trein van 9.19 uur uit Groningen had.

Dan zou geld terug inderdaad wel eens lastig kunnen worden.

Vanmorgen om 09:00 vertrokken uit Groningen.  Tijdens de reis werd medegedeeld dat de trein niet verder zou reiden dan Amersfoort. Omdat ik onmogelijk nog bij mijn. Zitting in Maastricht  kon komen ben ik maar terug gegaan.  Heeeel veeel geld verlorenen en heeeeel veel tijd.  Nemen jullie nog verantwoordelijkheid of hebben jullie gewoon schijt aan de reizigers? 

Dat was al om 7 uur vanmorgen bekend en stond toen ook al in de reisplanner. Naar Maastricht kon je via Arnhem reizen. Geld terug vragen zal dan ook een lastig verhaal worden.

Reputatie 7
Badge +3

Het af en toe irritante “Plan uw reis in de app” kan af en toe toch wel handig zijn 😉

Reageer