beantwoord

Waarom hoef je helemaal niks te kunnen om bij NS te werken

  • 26 September 2022
  • 41 reacties
  • 1787 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Voor klantenservicemedewerker zijn de vereisten ook niet al te hoog zo te zien. Ene WY vraagt nog steeds aan klanten om tussen Zwolle en Amersfoort de druktemelder in te vullen. Dit lijkt meer op de klant afz…...n

Dat is op zich nog wel begrijpelijk. Er zijn natuurlijk richtlijnen wat een service medewerker bij een bepaald soort klachten moet antwoorden. Anders krijg je dat iedere medewerker op eigen houtje wat verzint en dat wil.je ook niet met het oog op consistentie.

Edwin & Jeroen,

I rest my case. Dit is dus inderdaad het niveau van de NS. Om te janken. Maar dank voor het (onbewust) ondersteunen van mijn punt! 

Fijn dat je inziet dat je zo niets bereikt met de toonzetting die je zelf hebt ingezet, werken bij de NS zou voor jou ook boven je niveau zijn dus beter dat je niet solliciteerd.

Succes met janken in de overvolle trein.

Reputatie 7
Badge +1

Voor klantenservicemedewerker zijn de vereisten ook niet al te hoog zo te zien. Ene WY vraagt nog steeds aan klanten om tussen Zwolle en Amersfoort de druktemelder in te vullen. Dit lijkt meer op de klant afz…...n. 

 

 

Reputatie 1

Edwin & Jeroen,

I rest my case. Dit is dus inderdaad het niveau van de NS. Om te janken. Maar dank voor het (onbewust) ondersteunen van mijn punt! 

Blijkbaar is de deuren sluiten dan de enige taak van de conducteur. Terwijl dat toch uitstekend geautomatiseerd kan worden.

Misschien toch maar eens solliciteren.

Ik zie het je graag doen, zeg dan bij de intake vooral dat je toch al niets kunt en dus best bij NS kunt werken, succes gegarandeerd. Met zo'n berichttitel kan ik je sowieso al niet serieus nemen.

Mnzvg, een machinist die wel degelijk iets moet kunnen om jou veilig te vervoeren.

 

====================================================================

Ach Edwin, de materieelplanner die zo'n opmerking ziet staan zou juist geneigd moeten zijn om een nog kleinere trein in te zetten op dat tijdstip. Dus dat wordt een ICM samenstellen zonder tussenbak.🤣

 

Gelukkig zegt zo'n opmerking in de post al genoeg over de TS zelf.

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt in dit geval gesproken over treinen van 3 max 4 delen. Ik vermoed de intercity van 6.34 uur uit Amersfoort? Dat was vandaag een ICM-3. Dat is in de spits wel vragen om problemen. ICM-materiaal mag t/m 7 bakken met één conducteur gereden worden. Het is dan dus wel degelijk een planningsprobleem.

NS is momenteel hard bezig nog meer spitsreizigers de trein uit te jagen i.p.v. te proberen ze terug te winnen.

Dat is wat elke organisatie doet… dus er zou toch iemand binnen de vlootplanning van NS actie kunnen gaan ondernemen.

Zolang je vast zit aan de eis van een tweede conducteur (die er niet is) kun je plannen wat je wilt.

Blijkbaar is de deuren sluiten dan de enige taak van de conducteur. Terwijl dat toch uitstekend geautomatiseerd kan worden.

De tweede conducteur (zwarte band om zijn tas) had beperktere taken: alleen deuren sluiten en kaartjes controleren. De rest van de conducteurstaken (calamiteiten, administratie, vertreksein, contact met machinist, etc) was voorbehouden aan de hoofdconducteur (rode band om de tas). De tweede conducteur kreeg dan ook minder betaald. Later werden alle conducteurs hoofdconducteur omdat de vakbonden vonden dat ze allemaal hetzelfde moesten verdienen.

Reputatie 1

Nou ja dat….

Maakt me ook verder niet uit.

En als je al eens 2 conducteurs op een trein met meerdere treinstellen hebt dan zitten ze over het algemeen gezellig bij elkaar in de 1e klas van 1 van die treinstellen.

Anyway… we dwalen af. Die conducteur kan me niet zoveel schelen. Het gaat om het basisprincipe dat je het aanbod afstemt op de vraag.

Dat is wat elke organisatie doet… dus er zou toch iemand binnen de vlootplanning van NS actie kunnen gaan ondernemen.

Reputatie 7

Maar dat is toch wel bijzonder. Want ik reis meerdere keren per week lange stukken met de trein en er is niet tot nauwelijks een conducteur te bekennen. De keren dat ik de afgelopen 6 maanden gecontroleerd ben zijn op 1 hand te tellen.

Wat een conducteur nu concreet doet tijdens zijn of haar dienst, behalve fluiten en deuren sluiten (en naar verluidt de laatste tijd weer iets meer controleren), is na vele topics omtrent dit onderwerp nog steeds vaag.

Reputatie 7
Badge

Blijkbaar is de deuren sluiten dan de enige taak van de conducteur. Terwijl dat toch uitstekend geautomatiseerd kan worden.

Misschien toch maar eens solliciteren.

Ik zie het je graag doen, zeg dan bij de intake vooral dat je toch al niets kunt en dus best bij NS kunt werken, succes gegarandeerd. Met zo'n berichttitel kan ik je sowieso al niet serieus nemen.

Mnzvg, een machinist die wel degelijk iets moet kunnen om jou veilig te vervoeren.

 

====================================================================

Reputatie 1

Blijkbaar is de deuren sluiten dan de enige taak van de conducteur. Terwijl dat toch uitstekend geautomatiseerd kan worden.

Misschien toch maar eens solliciteren.

Iemand schijnt ooit ergens bedacht te hebben dat er voor elk treinstel altijd een conducteur moet zijn 

Dat is heel vroeger bedacht toen de treindeuren op de stations nog met de hand gesloten moesten worden. Bij een lange trein duurde dat met slechts één conducteur zolang dat er vertragingen optraden. Daarom kwam er toen naast de hoofdconducteur een tweede conducteur bij lange treinen.

Tot 1988 hebben er nog treinen gereden (Plan E) zonder geautomatiseerde deursluiting. De extra conducteur is echter bij NS wel gebleven onder druk van de vakbonden uit angst voor baanverlies. Tot op de dag van vandaag zitten we nog steeds met die eis. 

De NS zorgt keurig dat er een Hc op elke trein is, anders zou die trein nml. niet vertrekken want 1 van de taken van de Hc is om de deuren van de trein op elk station te sluiten.

De doorloopkoppen van de ICM zijn met reden afgesloten, er waren nml. veel problemen met die doorloopkop bij het aan- en afkoppelen van treinstellen. En door het afsluiten van de doorloopkop en het permanent dichtmaken van deze doorgang aan de voorkant is dat probleem verholpen en is er minder uitval en vertraging na aan- en afkoppelen bij de ICM treinstellen.

Reputatie 1

Maar dat is toch wel bijzonder. Want ik reis meerdere keren per week lange stukken met de trein en er is niet tot nauwelijks een conducteur te bekennen. De keren dat ik de afgelopen 6 maanden gecontroleerd ben zijn op 1 hand te tellen.

Dus ik heb niet het idee dat de NS zich aan deze ‘afspraak’ houdt.

Daarnaast heeft de NS de ‘doorloopkoppen’ van de koplopers als jaren terug afgesloten, terwijl dit juist een oplossing voor dit probleem zou zijn.

 

Reputatie 7
Badge

Iemand schijnt ooit ergens bedacht te hebben dat er voor elk treinstel altijd een conducteur moet zijn en dat geldt - ondanks dat het gros van die mensen weinig meer doet dan betaald Nederland door reizen - nog steeds. Een treinstel extra aankoppelen kost daardoor extra personeel en dat is er niet.

Reageer