Sinds al een tijdje is de dienstregeling veranderd van Roosendaal - Den Haag Centraal, waarbij vroeger altijd elk halfuur een sprinter direct ging en dit was echt top.
Toen ineens jaren geleden kwam er een dienstregeling dat de sprinter in tweeën gesplitst wordt, dus het werd Den Haag Centraal - Dordrecht en Dordrecht - Roosendaal. Nu rijdt de sprinter soms wel gewoon direct ineens weer (soms in de avonden en weekenden). Ikzelf volg dit traject veel van Den Haag Centraal naar Oudenbosch.
Ik vroeg me heel erg af wat het nut hiervan is geweest, want iedereen die ik ken op dit traject, heeft hier frustraties aan. Er zijn namelijk veel mensen uit de kleinere steden en dorpen die hier gebruik van maken voor werk en etc. Ik denk het antwoord te weten waarom NS dacht dat dit handiger was, maar ik denk dat NS toch eventjes dit erg goed na moet gaan voor alle mensen op dit traject. Want punt 1: het scheelt al voor iedereen meer dan op zijn minst 20-30+ minuten reistijd als die sprinter gewoon een directe verbinding zou zijn. Punt 2: je hoeft niet over te stappen en lang te wachten. Punt 3: NS hoeft dan minder personeel in te zetten. Punt 4: het leven wordt wat makkelijker voor al deze mensen.
Waarom doet NS niet gewoon deze sprinter in 2en splitsen alleen in de spits? Dit zou enigzins logica maken, door het verdelen van de reizigers met de drukte. Maar daarbuiten, kan dit alsjeblieft gewoon weer 1 directe trein worden? En mocht dit niet kunnen, wat is dan de reden hiervoor?
Ik hoop dat dit serieus wordt genomen namens alle reizigers op dit traject, want het is al te lang zo en elke keer heb ik hoop met de nieuwe dienstregeling dat het weer een directe verbinding wordt.