Skip to main content

Beste ,

 

Ik zou graag met NS willen chatten over een onderwerp. Ik krijg alleen nergens een link waar ik dit kan starten. Voorheen kon ik er zo komen maar ik kan de chat nergens meer zien?

 

Hoi Devsa13,

Dit is niet de chat van de klanteNService. Die vind je op deze pagina, klik op de knop ‘Chat met NS'.


Hoi suzyshamoun,

Wellicht ben je naar de chat verwezen om een screenshot te kunnen uploaden. Dit is echter niet de chat, maar een openbare community waar reizigers elkaar helpen. Om te chatten met NS, ga naar deze pagina en klik daar op de knop ‘Chat met NS'. Of open gewoon de homepage van NS. De chat opent daar automatisch rechtsonder.

Vermoedelijk heb je een vraag over het bedrag ‘Klanten Service'? Dat is het saldo dat op je OV-chipkaart stond toen je Flex geactiveerd hebt. Aangezien je bij Flex geen saldo nodig hebt, wordt dit van de kaart afgehaald. Dit krijg je dus terug van NS, vandaar het negatieve bedrag. Je zult op de eerstvolgende factuur zien dat dit bedrag van de kosten afgetrokken wordt.
Het zou handig zijn als NS een andere omschrijving gebruikt, bv. ‘Verrekening saldo'. Er komen regelmatig vragen hierover voorbij.

Als je een andere vraag hebt, horen we dat natuurlijk graag 🙂


Bedankt voor tip, ik heb inmiddels het formulier ingevuld en ingezonden

en bericht ontvangen dat mijn verzoek in behandeling wordt genomen.

Ik bet benieuwd hoe lang een en ander gatt duren.


Of zie https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html kies voor vergeten abonnement en dat je met een betaalpas gereisd hebt ogf zo.

Dat komt goed (ik ben geen NS)


dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen …

Heeft u ook zelf de reisplanner gecheckt? Als ik zo terug kijk op Treinposities naar alle vertrektijden die dag zijn er inderdaad meerdere IC Direct treinen die vanaf 13:40 uitvielen vanwege een gestrande trein op de HSL. Maar er reden wel treinen via Leiden, bv de treinen naar Venlo (die via Schiphol en Utrecht gaan) en de treinen die via Leiden en Haarlem naar Amsterdam gaan, waarmee op Leiden kon worden overgestapt. 

 


Daarom ook de vraag of hij/zij zelf de reisplanner heeft gescheckt. Leuk dat zo'n taxichauffeur dat zegt, maar je moet natuurlijk wel altijd zelf checken. In dit geval was er een storing op 1 route en reden er nog gewoon treinen via een andere route. En ook de treinen op de HSL reden weer vanaf 14:40, de storing duurde maar iets meer dan een uur. Wanneer je genoeg marge inbouwt moet dat geen probleem opleveren, al weet je natuurlijk nooit van tevoren hoe lang een storing gaat duren, de gegeven prognosetijden willen wel eens veranderen.


dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen …

Heeft u ook zelf de reisplanner gecheckt? Als ik zo terug kijk op Treinposities naar alle vertrektijden die dag zijn er inderdaad meerdere IC Direct treinen die vanaf 13:40 uitvielen vanwege een gestrande trein op de HSL. Maar er reden wel treinen via Leiden, bv de treinen naar Venlo (die via Schiphol en Utrecht gaan) en de treinen die via Leiden en Haarlem naar Amsterdam gaan, waarmee op Leiden kon worden overgestapt. 

 

Uit het bericht begreep ik dat de taxichauffeur had gezegd dat er geen treinen reden.


@bumirna u heeft die vraag al in een ander topic gesteld. Wat was die vraag ook alweer?


 


Ik zou het doen via https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html (vergeten abonnement) en dan het NLOV nummer en bedrag van je bankafschrift.


Hallo ik heb net telefoon gesprek gehad met een ns medewerker voor mijn bedrag van. 15,80 terug te krijgen van incheck met betaal pas / terwijl ik ov heb was ik vergeten en heb ik per ongelukm met mij betaal pas in gechecked ik stuur hierbij een kopie bankafschrift

Voor teruggave van het bedrag 

Moderator Edit: Verwijdering persoonlijke gegevens


Beste ,

 

Ik zou graag met NS willen chatten over een onderwerp. Ik krijg alleen nergens een link waar ik dit kan starten. Voorheen kon ik er zo komen maar ik kan de chat nergens meer zien?

Beste ik heb een vraag of de restitutie van ov chipkaart 

 


Misschien moet een moderator de titel van dit draadje veranderen ?

De titel wordt door vele mensen net iets te letterlijk genomen...


@Evi pol Dat zijn mooie kaartjes. Heeft u een vraag?


Beste klantenservice 

ik heb een vraag of de restitutie van ov chipkaart


Alleen betalen is niet genoeg, u moet ook het vervoersbewijs tonen bij controle.


Hey ns

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.


Hey ns ik heb een boete ontvangen van reizen zonder vervoers bewijs maar er is wel geld van mijn rekening afgegaan dus ik zou graag zien dat deze boeten word in getrokken 


Er was inderdaad een storing, maar alleen op de Hogesnelheidslijn. Er was geen storing op de Oude Lijn (de route via Leiden), de treinen daar reden wel. De route via Leiden is wat langer in reistijd, maar daarmee had u nog ruim op tijd op Schiphol geweest. NS gaat geen taxikosten vergoeden of een taxi voor u regelen wanneer de bestemming nog via een andere route bereikt kan worden.

Daarnaast vergoedt NS in de regel geen taxikosten wanneer de de reizigers deze zelf, zonder toestemming van NS, heeft geregeld. Alleen bij hoge uitzondering vergoedt NS een zelfgeregelde taxi, bv bij grote storingen waarbij de rest van de dag geen enkel treinverkeer mogelijk is. Daar was in dit geval geen sprake van. 


Goedeavond  ik heb een ticket gekocht rond  3 december 2023 bij ns locket op rotterdam station.. .vetrek datum was 05 december 2023 van rotterdam.naar Amsterdam (schipol)..van af Schiphol reizen 18.05  dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen ...150 euro taxi betaald  ..ik ben 3 maanden in buitenland  geweest op 06 december  ben ik terug gekomen ...ik probeerde  mijn geld terug vragen maar lukt het niet omdat na 3 maanden is niet mogelijk staat op die wedsite  formulier 

Je probeert het geld van de taxi terug te vragen? Dat gaat niet lukken. NS vergoedt geen taxikosten van een taxi die je zonder contact met NS genomen hebt. Voor geld terug van het ticket ben je te laat. Dat had je binnen 3 maanden terug kunnen vragen.


Welk geld wilt u precies terug? NS is wettelijk niet aansprakelijk voor gevolgschade door vertraging dus de taxikosten gaat NS helaas niet betalen. Heeft u uw treinreis vooraf betaald door bijvoorbeeld een e tocket te kopen? Dan had u daar binnen de termijn inderdaad wel geld terug voor moeten kunnen krijgen. Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat de klantenservice hier coulant zou kunnen zijn en dit alsnog kan doen. U moet daarvoor echter contact met hen opnemen. Deze community is bedoeld om reizigers elkaar te laten helpen dus hier bereikt u de klantenservice niet. Dat doet u via de chatfunctie op ns.nl, een privebericht aan NS op Facebook of X, telefonisch of per post.


Goedeavond  ik heb een ticket gekocht rond  3 december 2023 bij ns locket op rotterdam station.. .vetrek datum was 05 december 2023 van rotterdam.naar Amsterdam (schipol)..van af Schiphol reizen 18.05  dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen ...150 euro taxi betaald  ..ik ben 3 maanden in buitenland  geweest op 06 december  ben ik terug gekomen ...ik probeerde  mijn geld terug vragen maar lukt het niet omdat na 3 maanden is niet mogelijk staat op die wedsite  formulier 


 


Op 24.11.2023 heb ik de factuur van € 47,49 van mijn bankrekening betaald.

Welkom @A.Aydin!

Afgezien van de overvloed aan persoonlijke info, je bent hier niet bij NS Klantenservice maar bij een handjevol meedenkende reizigers! 🙄

Wat zou je willen dat er voor je gedaan wordt? Neem via telefoon, chat of social media contact op met de NS Klantenservice.

Factuur van de afgelopen maand is twee keer betaald. Kunt u alstublieft € 47,49 terugstorten op mijn rekening?

NS: nou nee!… Maar vertel gerust even verder! (ik ben geen NS)

Dus @A.Aydin waar komt dat bedrag vandaan (wie heeft dat bedacht en waarom?), en is het echt wel twee keer afgeschreven? 🙄

Laat maar weten hier. 😴


@A.Aydin

Dit is een openbaar forum. Even op de … klikken en uw persoonlijke gegevens verwijderen.

Bellen kan ook. Contact | NS


Reageer