beantwoord

Chatten met NS

  • 9 March 2020
  • 49 reacties
  • 15563 Bekeken

Beste ,

 

Ik zou graag met NS willen chatten over een onderwerp. Ik krijg alleen nergens een link waar ik dit kan starten. Voorheen kon ik er zo komen maar ik kan de chat nergens meer zien?

 

icon

Beste antwoord door AuroraSkye 9 March 2020, 18:17

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi suzyshamoun,

Wellicht ben je naar de chat verwezen om een screenshot te kunnen uploaden. Dit is echter niet de chat, maar een openbare community waar reizigers elkaar helpen. Om te chatten met NS, ga naar deze pagina en klik daar op de knop ‘Chat met NS'. Of open gewoon de homepage van NS. De chat opent daar automatisch rechtsonder.

Vermoedelijk heb je een vraag over het bedrag ‘Klanten Service'? Dat is het saldo dat op je OV-chipkaart stond toen je Flex geactiveerd hebt. Aangezien je bij Flex geen saldo nodig hebt, wordt dit van de kaart afgehaald. Dit krijg je dus terug van NS, vandaar het negatieve bedrag. Je zult op de eerstvolgende factuur zien dat dit bedrag van de kosten afgetrokken wordt.
Het zou handig zijn als NS een andere omschrijving gebruikt, bv. ‘Verrekening saldo'. Er komen regelmatig vragen hierover voorbij.

Als je een andere vraag hebt, horen we dat natuurlijk graag 🙂

Bedankt voor tip, ik heb inmiddels het formulier ingevuld en ingezonden

en bericht ontvangen dat mijn verzoek in behandeling wordt genomen.

Ik bet benieuwd hoe lang een en ander gatt duren.

Badge +3

Of zie https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug.html kies voor vergeten abonnement en dat je met een betaalpas gereisd hebt ogf zo.

Dat komt goed (ik ben geen NS)

Reputatie 7
Badge +3

dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen …

Heeft u ook zelf de reisplanner gecheckt? Als ik zo terug kijk op Treinposities naar alle vertrektijden die dag zijn er inderdaad meerdere IC Direct treinen die vanaf 13:40 uitvielen vanwege een gestrande trein op de HSL. Maar er reden wel treinen via Leiden, bv de treinen naar Venlo (die via Schiphol en Utrecht gaan) en de treinen die via Leiden en Haarlem naar Amsterdam gaan, waarmee op Leiden kon worden overgestapt. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Daarom ook de vraag of hij/zij zelf de reisplanner heeft gescheckt. Leuk dat zo'n taxichauffeur dat zegt, maar je moet natuurlijk wel altijd zelf checken. In dit geval was er een storing op 1 route en reden er nog gewoon treinen via een andere route. En ook de treinen op de HSL reden weer vanaf 14:40, de storing duurde maar iets meer dan een uur. Wanneer je genoeg marge inbouwt moet dat geen probleem opleveren, al weet je natuurlijk nooit van tevoren hoe lang een storing gaat duren, de gegeven prognosetijden willen wel eens veranderen.

Beste, wat ontzettend jammer dat ik moet op deze manier mijn probleem uitleggen, ik heb net half uur aan de telefoon gezeten en ze hebben mij doorverwijst naar de '’chat'.  Dus: ik heb gisteren dubbele online tickets gekocht, omdat ik dacht dat de bestelling niet goed was gegaan., he bik mijn tickets opnieuw besteld. Nu blijkt dat de tweede bestelling is geannuleerd, terwijl het bedrag is wel afgeschreven uit mijn bankrekening. Kan iemand mij helpen? ik wil eigenlijk het geld terug van de eerste bestelling, deze heb ik niet gebruikt (nogmaals ik dacht dat de bestelling niet ws goed gegaan want mij maand was leeg) toen heb ik de tweede bestelling gedaan. Kan iemand helpen? . 

Ik heb contact gehad met de chat over een verkeerde dag ticket , ik moest beide ordernummer doorgeven maar er reageerd niemand meer in de chat. Oder nr 47185495 en 47199895. De eerste is verkeerde dag. Wie helpt mij verder?

Gr marjo ijpelaar 

Reputatie 6

Goedenavond Vallarta. Welkom bij de NS Community.

Helaas kunnen we dit hier niet voor je oplossen. Ik wil doorverwijzen naar onze klantenservice, daar kan je verder geholpen worden met je vraag! 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb contact gehad met de chat over een verkeerde dag ticket , ik moest beide ordernummer doorgeven maar er reageerd niemand meer in de chat. Oder nr 47185495 en 47199895. De eerste is verkeerde dag. Wie helpt mij verder?

Gr marjo ijpelaar 

Wij kunnen jou hier niet verder helpen, daarvoor moet je echt telefonisch, via Facebook, chat of twitter contact opnemen met NS klantenservice.

Maar als je het ticket met verkeerde dag al geopend hebt, dan kan niemand jou helpen. Er kan immers niet gecontroleerd worden of het ticket gebruikt is/wordt.

Hey ns ik heb een boete ontvangen van reizen zonder vervoers bewijs maar er is wel geld van mijn rekening afgegaan dus ik zou graag zien dat deze boeten word in getrokken 

Badge +3

Hey ns

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

beste,

Sinds vorige maand wordt dit bedrag van ons rekening afgeschreven. Wij weten niet waar dit vandaan komt want we hebben geen lopend abonnement bij de NS. Kunt u dit na laten checken bij de afdeling financien en dit naar ons telefonisch of per email terug koppelen. 

 

Reputatie 7
Badge

Alleen betalen is niet genoeg, u moet ook het vervoersbewijs tonen bij controle.

Goedenavond demercier123 en welkom op de NS Community. 

Ik heb allereerst je bericht aangepast. Je hebt een aantal persoonlijke gegevens met ons openbaar gedeeld en dat is niet zo verstandig. Er kan zeker voor je uitgezocht worden waar dit vandaan komt. Ik zie dat je al is aangeraden om contact op te nemen met de klantenservice en dat is inderdaad het juiste proces. Zij kunnen met je mee kijken en contact opnemen met de financiële afdeling. Zelf kan je daar geen contact mee leggen. 

Fijn dat je het hebt weggehaald maar ons was gezegd een foto mee te sturen. 

Fijn dat je het hebt weggehaald maar ons was gezegd een foto mee te sturen. 

Dit is alleen als je via een privébericht op Facebook, Twitter of ons een chatbericht stuurt. Hier op de Community raad ik het je af, want hier kan de hele wereld meelezen. Dit is namelijk openbaar. 

Via deze link kom je er zo! Gewoon even naar beneden scrollen en je ziet de opties om contact met NS op te nemen, waaronder de link naar de chat: https://www.ns.nl/klantenservice

dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen …

Heeft u ook zelf de reisplanner gecheckt? Als ik zo terug kijk op Treinposities naar alle vertrektijden die dag zijn er inderdaad meerdere IC Direct treinen die vanaf 13:40 uitvielen vanwege een gestrande trein op de HSL. Maar er reden wel treinen via Leiden, bv de treinen naar Venlo (die via Schiphol en Utrecht gaan) en de treinen die via Leiden en Haarlem naar Amsterdam gaan, waarmee op Leiden kon worden overgestapt. 

 

Uit het bericht begreep ik dat de taxichauffeur had gezegd dat er geen treinen reden.

Hallo  maar in het eerst instantie  ik vertrouwd  de taxi chauffeur niet en ik heb paar keer gebeld nummer van ns maar jammer ze namen niet op ...toen ik in de taxi zat onderweg naar schiphol heb ik weer gebeld  en  medewerker van ns bevestigd  dat er is een storing ...daarom.geloofd  him ik... en ik moest mijn vliegtuig  halen ...ik heb 2 dagen geleden gebeld  ns en verteld dat ik 3 maanden in buitenland  was en pas terug komen dus hij zei  als bewijs heb  dan moet naar ns chat en bewijs sturen  de ticket trein word vergoed 

Badge +3

En je kunt er ook komen via https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Beste NS,

Vorige week hadden wij een arrangement in Den Haag met als dag van terugkeer vrijdag 26 augustus. 

Dat lukte niet omdat de treinen niet reden. 

Daarom moest ik het arrangement in ons hotel verlengen! Bijkomende kosten 186,70.

Kan de NS hierin tegemoet komen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Beste NS,

Vorige week hadden wij een arrangement in Den Haag met als dag van terugkeer vrijdag 26 augustus. 

Dat lukte niet omdat de treinen niet reden. 

Daarom moest ik het arrangement in ons hotel verlengen! Bijkomende kosten 186,70.

Kan de NS hierin tegemoet komen?

 

€25 pp.is wat NS maximaal aan stakingsvergoeding uitgeeft. Je moet wel kunnen bewijzen dat je vanwege de staking niet naar huis kon.

Dat heb ik ergens gelezen. 

Waar kan ik dat officieel indienen?

goedendag ! uit uw berichtgeving maak ik op dat mijn keuzedag vanaf medio mei is verlengd tot eind december. Edoch sinds begin van de corona maatregelen maak ik van deze dag al geen gebruik. DUS zou ik theoretisch gezien recht hebben op  NOG een tot eind december verlengde keuzedag. Graag Uw reactie

Reputatie 7
Badge +3

Er was inderdaad een storing, maar alleen op de Hogesnelheidslijn. Er was geen storing op de Oude Lijn (de route via Leiden), de treinen daar reden wel. De route via Leiden is wat langer in reistijd, maar daarmee had u nog ruim op tijd op Schiphol geweest. NS gaat geen taxikosten vergoeden of een taxi voor u regelen wanneer de bestemming nog via een andere route bereikt kan worden.

Daarnaast vergoedt NS in de regel geen taxikosten wanneer de de reizigers deze zelf, zonder toestemming van NS, heeft geregeld. Alleen bij hoge uitzondering vergoedt NS een zelfgeregelde taxi, bv bij grote storingen waarbij de rest van de dag geen enkel treinverkeer mogelijk is. Daar was in dit geval geen sprake van. 

Goedemiddag reinlucassen. Welkom bij de NS Community.

Keuzedagen die niet gebruikt zijn ten tijde van de intelligente lockdown tot aan 18 mei 2020 kunnen op verzoek worden vervangen via Facebook, Twitter, Chat of telefonisch via 030-7515155.

Reageer